Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Henta min bil på verkstad for ca ei veke sida,der vart det bytta dyse nr1 og alt av tilhørende røyr og slangar,dette vart bytt pga at dyse lakk ganske mykje diesel.

Forigårs oppdaga eg på ny att det dryppa diesel under bilen,i samme området som sist(under motor mot framhjul på førarsida)

Leverte bilen tilbake til verkstaden,status der er att dei har dobbelsjekka det som vart gjort sist og dysa,røyr og slangar var heilt tørt og fint,skulle sjekke meir over helga.

Nokon her som har ide om kva det kan vere?

Bilen er ein e36 tds touring,96 modell.

Skrevet

På min har lekkasjan komme ifra returslanger som regel,E jo veldig lett og skifte de.Men min e jo en 525tds.Men vil tru det e noenlunde likt på 318tds og=)

Skrevet

skjekk dieselpumpa, er 2 lokk med o-ringer som bruker å bli dårlige, lett å skifte, start motor, lys på pompa, å se om det drypper :) nesten sikker på at det er problemet ditt

Skrevet

"er 2 lokk med o-ringer som bruker å bli dårlige, lett å skifte"

også lurer vi på hvorfor det går så mange tdser som ikke går som de skal....

Skrevet

Takk for gode tips :D

manta-a;trur verkstaden ha sjekka alt av slanger og finn ikkje noke lekkasje der,men eg kan nevne det til dei for sikkerhets skyld :D

Uniqum;det skal eg sei til mekanikeren,får håpe det noke slikt og ikkje noke verre som att pumpa må byttes :(

Skrevet
Takk for gode tips :D

manta-a;trur verkstaden ha sjekka alt av slanger og finn ikkje noke lekkasje der,men eg kan nevne det til dei for sikkerhets skyld :D

Uniqum;det skal eg sei til mekanikeren,får håpe det noke slikt og ikkje noke verre som att pumpa må byttes :(

Pumpa kosta for meg 18 lapper å bytte, så tror det er noe av det "verre" å bytte på tds'n :P

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Skrevet

Var dieselpumpa som lekker litt diesel viste det seg :( forstod det slik at lekkasjen kom fra sida på pumpa mot bakveggen i motorrommet.

Mekanikeren sku snakke med bmw om det var mulig og bestille og bytte berre pakningene,og bytte heile pumpe ville koste totalt rundt 25000 :shock:

Sidan bilen berre er verdt ca 40 tusen kan eg jo ikkje legge ut så mykje.

Spørsmålet er da om eg ska hente bilen og bruke den avogtil til småkjøring og sånt,lekkasjen er jo ganske liten.Kor farlig er det og kjøyre med ein liten lekkasje i motorrommet?Kor lang tid går det før lekkasjen blir verre?

Skrevet

Finnes firmaer som har spesialisert på dieselpumper, men da må du jo demontere den og sende den inn da!

Er jo ikke å anbefale å kjøre med den lekkasjen. Min ble bare værre og værre!

Rett som det er, så selges slike pumper brukt.

Jeg dreit i hele pumpa og byttet til bensinmotor :)

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Skrevet

Fikk igjen bilen idag fra verksted,di ville ikkje skifte pakningen som lekker på sida av pumpa sidan dei ikkje hadde verktøy ell kunnskap nok.Er usikker på kven eg ska snakke me for og få ordnet dette??

Skrevet

Da må eg evt sende pumpa handsome,litt langt unna..

Fant ei pumpe på schmidemann,var mistenkelig billig,kva betyr OE kvalitet?Kan eg bestille denne trygt og stole på at det er den typen eg må ha og at den fungerer??http://www.schmiedmann.no/3_serie/E36/reservedeler_til_motor_og_drivlinje/drivstoff_og_innsugnings-system/side2.htm#1877

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...