internetdude Skrevet November 21, 2012 Forfatter Share Skrevet November 21, 2012 Stemte det som står på den linken, ta ut hele instrumentet, nederst sitter det 5 stk helt vanlige instrumentpærer. De 2 øverste er til KM stand, trip og utetemp. De 3 nederste er til resten av infoen. De 2 øverste, 2 av de tre nederste og den siste av de nederste har egene rom som de belyser, og hvis de da går blir det helt svart. Så hvis noe av infoen nederst i multidisplayet plutselig blir helt svart, og ikke bare noen pixeler detter ut her og der, pass på å bytt pærer før du leverer inn instrumentet til reperasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
internetdude Skrevet November 21, 2012 Forfatter Share Skrevet November 21, 2012 Når det gjelder MID'en min så sitter det en del små rare pærer i 2 rader, ca 8-10 pærer totalt bak frontdekselet og den svarte displayplata. Ingen av disse har noe eget "rom", og alle lekker derfor lys til displayet, så selv om noen går vil du fortsatt ha litt lys over det meste. Men disse har ikke jeg lyst til å prøve skifte ihvertfall. Hvordan skiftet du de pærene? Hvis lyset forsvinner så blir det vel svart... Hvorfor det er pærer i noe av kombi og noe pixler må du nok spørre fabrikken om Jeg har i alle fall skiftet pære i klokke på mine biler tidligere, selv om alle pixlene har vært til stede i MID. Å det har gjort susen der Pixlene sitter på printplater så feil der er vel ofte irring/ dårlig kontakt/lodding eller rett og slett at de digitale tallplatene tar kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet November 21, 2012 Share Skrevet November 21, 2012 På den jeg skiftet satt det sånne små stikkpærer( pære uten sokkel). Mulig de kan ha flere varianter f.eks iht årsmoddel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
internetdude Skrevet November 21, 2012 Forfatter Share Skrevet November 21, 2012 Ja det må de ha da, de du tenker på er vel samme som jeg har i varmeapperatpanelet, helt vanlige små gamle dashbord pærer uten sokkel. De jeg har i MID'en likner på de men var litt mindre, og de lå på siden, kunne ikke se de var stukket inn i noen sokkel heller. Hadde de vært beregnet på å skiftes av vanlige folk, så hadde du sikkert ikke måtte ta først av front dekselet, og så ta av displayplata, for så å grave langt nedi der for så å gjøre gud vet hva for å få de ut heller. Trur jeg heller får satse på å prøve å få tak i ett brukt MID som passer i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet November 21, 2012 Share Skrevet November 21, 2012 Hvor mange knapper har du på MID' en din? Mulig jeg kan ha et brukt;-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
internetdude Skrevet November 22, 2012 Forfatter Share Skrevet November 22, 2012 1 knapp med venste og høyre pil oppe i venste hjørne. Skru knappen under der. 6 i midten nede, med funksjon i begge ender som alle de andre. 1 oppe i høyre hjørne med kun Audio på venstre side. 1 under der med klokke på venstre side. Skal oppover forbi Elverum imorgen (fredag) og nedover igjen på søndag, da skal jeg bruke 728n, men kunne tatt med MIDn så vi kunne sammenlignet de? Kan også laste opp bilder etterpå. Har ikke en cd navi spiller med din kontakter også vel? CD43 eller en kassettspiller trenger jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet November 22, 2012 Share Skrevet November 22, 2012 Last opp bilde;-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
internetdude Skrevet November 25, 2012 Forfatter Share Skrevet November 25, 2012 Ekspansjonstanken blåste på 740n på fredag, så jeg har ikke bilen hjemme, men skal se om jeg får tatt ett bilde når jeg får den hjem igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå