Gå til innhold

Bakluke E39 Vil ikke opp [HASTER]

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åpnet bakluken tiligere idag, og det funket fint så skulle jeg åpne den nå iste, da kom det noen rare lyder. så nå vil den ikke åpne seg lengere. Når jeg trykker på bakluke knappen for å åpne hører jeg bare et klikk, hører også noe klikk fremme ved sikringene når jeg trykker på den.

Noen som vet hva det kan være og hva jeg kan gjøre for å fikse dette? :S

Eller værtfall ha en midlertidig måte å åpne på eller få¨den opp 1 gang... har deler inni som må byttes for EU :S

PS: Låsen funker ikke og har aldri funket, n'øklen vil ikke inn, har prøvd låsespray og alt, pirket med skrujern etc. ingenting fikser den :S??! Borre opp låsen?

Skrevet

Er det touring er der ei lita rund luke på størrelse med ein avlang femmer som du kan vippe ut. Om eg ikkje er heilt på jordet her så vil du kunne opne bakluka med å dra i plastsnora som henger fast der.

Skrevet

Først og fremst sjekke alle sikringer :)

Bakluke mekanismen styres av GM3 modulen, vis den delen ryker vil ikke baklukemotoren (den som drar ned luka og låser) ikke få strøm. Vist ikke denne bolten går rundt til open posisjon så tror jeg ikke haken i selve luken slipper heller.

Blir luka slarkete når du trykker på knappen for og opne? Eller sitter den like fast uansett?

En mulighet hadde vært og prøvd en annen GM3 modul, men den må nødt til og komme fra samme type karosseri (sedan/touring) som du har. :) Da sedan og touring mekanismene virker litt forskjellig.

Skrevet
Er det touring er der ei lita rund luke på størrelse med ein avlang femmer som du kan vippe ut. Om eg ikkje er heilt på jordet her så vil du kunne opne bakluka med å dra i plastsnora som henger fast der.

Det er vel den grønne du mener? Det er til tanklokket...

Skrevet

Der ligger en nødopner bak verktøyskrinet på touring :)

Skrevet

Der ligger en nødopner bak verktøyskrinet på touring :)

Jepp det gjør det ;)

Skrevet

det er sedan, og ikke nedfelbar seterygg :(

den sitter like fast når jeg trykker for å åpne. men idag så begynte plutselig låsen å lage lyd men funka fortsatt ikke, den bare snurrer høres det ut som. men når jeg hadde den oppe i går før det skjedde så hang jo alt av ting sammen, fordi jeg merket jo problemet før jeg lukket bakluken, men kunne ikke la den stå åpen :S

tenkte jeg skulle borre opp låsen. tror det kanskje er eneste utvei :S

Skrevet
det er sedan, og ikke nedfelbar seterygg :(

den sitter like fast når jeg trykker for å åpne. men idag så begynte plutselig låsen å lage lyd men funka fortsatt ikke, den bare snurrer høres det ut som. men når jeg hadde den oppe i går før det skjedde så hang jo alt av ting sammen, fordi jeg merket jo problemet før jeg lukket bakluken, men kunne ikke la den stå åpen :S

tenkte jeg skulle borre opp låsen. tror det kanskje er eneste utvei :S

Muligens brudd i ledninger mellom luke og kaross?

Om den snurrer burde jo luka blitt løs og så fast igjen.. :/

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Skrevet

da fikk jeg opp bakluken, problemet er ikke fikset enda, men det er vist "Actuator f trunk lid" delenr"67 11 8 368 196"

så da må jeg bestille denne =) men skal få lagd en DIY Hvordan jeg fikk åpnet luken uten å ødlegge låsen med bilder=) (selvom jeg ødla min først før jeg fant ut av en annen metode) :P

• 7 months later...
Skrevet

Nå er jeg spent på den DIY'en for jeg har akkurat samme problem! Nye deler som venter på å bli byttet ligger i bagasjen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...