T. Thøgersen Skrevet November 18, 2012 Share Skrevet November 18, 2012 Som topic (igrunn) sier, hva sier Vegvesenet til fuelcell i kofferten på en E30, og stålomspunnede bremseslanger? Noen som har fått dette godkjent på Vegevesenet? Har kjøpt en E30 til, og leker litt med tanken på å få godkjent mest mulig i vognkortet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet November 19, 2012 Share Skrevet November 19, 2012 Fuelcell tror jeg skal la seg gjøre å få godkjent med brannvegg mellom bagasjerom og coupe. Stålomspunnede bremseslanger er de derimot ikke så glade i, da de er vanskelig å kontrollere for sprekker o.l i forbindelse med PKK. Kan hende det går hvis det er langt nok mellom viklingene og man ser slangen godt, men da er jo poenget borte.. Med mindre man hiver på skikkelige stålomspunnede etter at man har fått det i vognkort da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet November 20, 2012 Share Skrevet November 20, 2012 Eg har spurt Bt ang fuelcell og slo det ifra meg når jeg fikk svaret. luftinger skal ut av bil og du skal ha tett brennvegg i korte trekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet November 20, 2012 Share Skrevet November 20, 2012 Er det noe mer krav enn å tette luftrom mellom coupe med stål/alu og brannsikker sikaflex el.? Lufting ut av bil er jo ikke noe problem? Hvordan er statens vegvesen sine regler kontra bilsportforbundet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet November 20, 2012 Share Skrevet November 20, 2012 eg har alt på mail, skal se om jeg ikke finner det og få lagt det ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet November 20, 2012 Share Skrevet November 20, 2012 Eg har spurt Bt ang fuelcell og slo det ifra meg når jeg fikk svaret. luftinger skal ut av bil og du skal ha tett brennvegg i korte trekk Begge disse er krav også hos NBF hvis du skulle event. hatt lisens, så vil ikke påstå at det er vanskelig. Stålomspunnede slanger må ha TUV, skal godkjennes da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet November 20, 2012 Share Skrevet November 20, 2012 Jeg viste min E30 med stålomspunne slanger foran og bak, de spurte ikke om de engang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet November 21, 2012 Share Skrevet November 21, 2012 Jeg viste min E30 med stålomspunne slanger foran og bak, de spurte ikke om de engang. Det er jo det som er så fint med Biltilsynet. De har forskjellige meninger fra dag til dag og person til person.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwtussan Skrevet November 21, 2012 Share Skrevet November 21, 2012 Når jeg var inne og viste senkesettet på E21 min, så var det litt snurr på den ene bremseslangen min "Stålomspunned" og da sa han at jeg måtte rette den opp. Det var veldig viktig at den var rett, spesielt siden den var stålomspunnet. Men nå har jeg tuv papirer til mine, selv om jeg ikke trengte og vise de papirene. Så tror de tillater slike bremseslanger nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Thøgersen Skrevet November 21, 2012 Forfatter Share Skrevet November 21, 2012 Takker for inspill. Jeg har TÜV papirer på de bremseslangene jeg har, så da er vel det kanskje enklere å få de godkjent. Får vurdere litt hva jeg gjør med fuelcell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgan GS Skrevet November 22, 2012 Share Skrevet November 22, 2012 GS har slanger med tuv nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå