Gå til innhold

Sleire`s BMW E39 540i 1997 - K-sport eller KW?

Sleire
 Share

Anbefalte innlegg

Heihei! :)

Innledning:

Tenkte å lage til en tråd om bilen min som jeg kjøpte mandag 05.11.

Har fulgt med på bimmers en god stund uten at eg har vært noe spesielt aktiv. Er en motorglad fyr fra Hordaland som har satt sin elsk på bmw av bil og ktm av mc.

Om bilen:

Dette er min første bil! Kan ikke si jeg angrer på kjøpet. Fikk med meg en kompis med lappen, flydde fra Bergen til Oslo og møtte der en annen kompis fra sandefjord som kjørte oss til forhandler og var med og titta på bilen.

Bilen er en BMW E39 540Ia 1997 med 269 000 på telleren. Er sjokkert over hvor tight og fint alt føles med tanke på km standen.Bmw er definitivt er tingen for meg! Er en del småplukk på den som skal utbedres og gjerne ting som kan oppgraderes.

Skriver opp hva som blir gjort etterhvert:

Dårlige bilder enda, men skal ordne bedre :)

Dårlige annonsebilder:

ovdkqvsgcwe0smkgth0s.png

wiv9dm3sc8h36t81u7mr.png

8pyw3k3ghik2xupso0c5.png

j33z5mg9jqg69nnavjbh.png

9i1omvtobvziuqhn3u0t.png

ugrm5c3fuc3l2z43wvim.png

8jtdc9u5xc7y0rsfxwiq.png

Første bensinstasjonen (faen som den drikker #-o )

den7det4kqx529x7ibl3.jpg

Had to make some sweet to love to the V8 on the mountaintops!

ifubywzw39jeehvvoglt.jpg

Siste bildet er sammen med han som var med og kjørte bilen fra igår! (520 e39)

g5wwlx3v8337jdzdzmbi.jpg

Magnus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pyrox: Ja svirrer ikkje så alt for mange igjen, ganske fornøyd sålangt! :) Har begynt på ei lita liste med planer, der blandt annet M fanger er! Takker forresten for at du var med å henta bilen, kjempetur :D

Var dårlig med tilbakemeldinger, men får håpe det tar seg opp når det kommer skikkelige bilder :)

Har ikke fått begynt så mykje på bilen enda. Liten trang garasje så har gått mye i rydding og organisering der. Akkurat isolert slik at eg kan tilbringe masse tid i vinter! :) Har dog fått støvsugd bilen og tok ikkje mange sekundene og finne ut ka som gjorde at det ikke kom spylerveske på ruta. Slangen var porøs som en stratos og smuldra i nevene på meg, hiver opp et par bilder under. Vurderer også å bytte ut sommerfelgene.

Var dårlig med tilbakemeldinger, men får håpe det tar seg opp når det kommer skikkelige bilder, skal prøve å bli bedre på den fronten iallefall :shock:

Porøse slanger!

olck5rg7eavr7mmfngsb.jpg

qkwazmsvymxs3kcr7b7x.jpg

Tok av top dekslene, trenger seg ein alvorlig vask her ja!

kuclg3a4xumrss5n8jid.jpg

Sommerfelgene som fulgte med.

0lv8zxuk4n7n15j0nxvc.jpg

Og til slutt ein stakkars ktm som trenger sårt pleie :lol:

xej7ne7zq0x7xys84wys.jpg

Magnus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jokkke:

-

Takker! Ganske fornøyd sjølv, litt plukk men det er jo kjekt å skru så :) Elsker brølet til V8ern, blir vell enda bedre når eg blir kvitt orginal eksosen 8) Kan godt hende du møter på meg ja, alltid kjekt å møte på andre bmw entusiaster, såg ut som du hadde et pent eksemplar E39en du og :)

Apedersen:

- Tusen takk! Veldig kjekt å høre :)

Har ikkje fått gjort noke igrunn, økonomien er faktisk så råtten at eg for øyeblikket har nok med å holde snusdriftene vedlike :lol: Håper det kommer seg rundt nyåret.

Lurte forresten på om noken har noke formeining om kor mykje eg kunne fått for vinterfelgene med dekk? Ingen planer om å bruke bilen på vintre framover, så da kan eg like godt selge!

Setter stor pris på prisforslag og evt bud visst noken vil kjøpe!

-Magnus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med grom bil :) at den drikker fuel, det burde du vist før du kjøpte :D

Tusen takk! :) Var klar over at den drakk, og tenker som oftest kun på det når eg fyller eller sjekker måleren iblandt! For under kjøring er det kun kos og stas :mrgreen:

Hva ligger forbruket på? :) Min har ganske høyt forbruk også.. (1.5-1,6 på blandet kjøring)

Synst du skal beholde vinterhjulene, er alltid kjekt å ha vinterhjul liggende å slenge.. :)

Har faktisk ikkje sjekka skikkelig opp i det, når eg kjørte den heim fra Østelandet fant me ut at den låg på 1,2 gjevnt over ifølge kjøre computeren, og det var langt fra pen langkjøring :lol: Skal få sjekka om i det skikkelig etter at eg får lappen. Som skulle blitt rundt mars, hadde det ikkje vært for det som skjedde på bildet under, også dagen etter eg hadde kjøpt den :x

Burde vell kanskje beholde de ja, men lettere å holde gobilen vekka fra vinteren når eg ikke har vintersko til den! Pluss at pengene hadde ikke vært feil.

ij3bzskc2x9bu9aaattr.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørt uten lappen ja...

Rundtom der eg bur er det egentlig ikkje noke problem, men vart vell for ivrig og dermed gjekk på ein smell... Var på skulen med bilen da eg ikke hadde fått frakta den heilt heim, også blei vell fristelsen for stor. Tenkte eg berre skulle ein liten tur på et senter, 2-3min unna å det gjekk jo bra.. Ei kjerring som alltid liker å lage kvalme fant ut ho skulle ringe politiet og anmelde, så når eg kom tilbake sto politibilen og ventet. Eine aleine min feil at det skjedde, men alikevell råtten gjort av ein "med" elev.

Har ikkje fått straffen enda, burde vell komme snart men rekner med 6 mnd. og 3-6k i bot etter ka eg har forstått når eg har lest på Norges lover. Mars var då eg egentlig kunne ta lappen, så blir vell heller mot slutten av september før eg kan begynne å ta kjøretimer... Begynner dog å bli vell varm i førersetet så skal vell ikke bli noke problem med å få tatt den kjapt, når den tid først kommer.

Takktakk Eide`n, fort gjort og bruke meir enn nødvendigt også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh utrolig kjipt..

Da får jeg vel lappen før deg, du er vel '95 du og? :P Har aldri kjørt alene, det har fristet meg grådig mye av og til, men har holdt meg i skinnet... Heldigvis.

Er ikke det facelift lykter som står på bilen nå? De ser veldig lik ut hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ufattelig kjipt ja, hadde gleda meg leeenge til å cruise rundt om varme gode sommeren.

Du får den nok før meg ja.. :oops: Har kjørt min del åleine, hadde det ikke vært for at eg kjørte på skulen hadde eg sikkert klart meg fint til mars. :? Menmen, skjit au! Var med på leiken så får vell tåle steiken og. Har da fortsatt Mcene og leike meg med :lol:

Er pre facelift, skulle visst være "xenon" sa forhandler men det kan ikke stemme. Esse dårlige lys, så er sikkert noke led greier. Alt skal iallefall være skikkelig når eg er ferdig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min alpina som også har 4l v8 bruker sånn rundt 1,6l på mila står det på dataen, men hvis man leker seg litt merker man fort at den går opp :) men på langkjøring går den på 1,1 ca :)

og jeg vet godt hvordan det er og ikke ha lappen, kjørt litt selv og, men ga meg til slutt da jeg følte jeg ikke gadd og vente lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...