Gå til innhold

pris BMW E91 service 90 000 km

bjart
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har en 320 D E91 Touring. Den skal snart inn på service. 90 000 km service. Vet at bmw servicen er individuell og leses av i nøkkelen. Men det er da en standardservice (minimumsservice).

Og hva er vanlig på den ?:

Fikk et tilbud fra GS bildeler i SKien på 4300 m.mv (inkludert 15 % rabatt) på følgende:

Oljeskift med filter

luftfilter

pollenfilter

drivstoffilter

bremsevæske

arbeid

Er dette en ok pris? Og mangler det noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg si det slik: oljen koster rundt 750 kroner, filteret 90 kroner, bremsevæsken rundt 25 kroner, luftfilter og pollenfilter ca. 400 kroner til sammen... + 25% mva. Totalt ca. 1600 kroner. Jobben tar maksimalt to timer for en utrenet lærling som typisk får disse jobbene. Så kan du selv tenke deg fortjenesten. Luft og pollenfilter både kjøper og bytter du lett selv. Penger spart er penger tjent... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg si det slik: oljen koster rundt 750 kroner, filteret 90 kroner, bremsevæsken rundt 25 kroner, luftfilter og pollenfilter ca. 400 kroner til sammen... + 25% mva. Totalt ca. 1600 kroner. Jobben tar maksimalt to timer for en utrenet lærling som typisk får disse jobbene. Så kan du selv tenke deg fortjenesten. Luft og pollenfilter både kjøper og bytter du lett selv. Penger spart er penger tjent... :)

Jammen billige deler du har foreslått;-)

Sjekk deleprisene på hjemmesiden så tror jeg du ser at du har bommet en del...

Men klart han sparer hvis han gjør det selv, men ikke alle kan det. Og noen ønsker heller ikke det iht evnt garanti og servicehistorikk ved videre salg seinere;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90.000 km servicen på min E91 320d kom på ca. 7000,- hos BMW-forhandleren i Fredrikstad. Det var da med dieselfilter. Det koster en del, og tar litt tid å bytte. Har drevet med oljeskift i ca. 20 år selv, men mener stempelet i serivicheftet er verdt en del også, så velger å ta det på merkeverksted når bilen er såpass ny. Bilen skal selges en gang, og jeg kjøper heller en bil med komplett servicehefte fra merkeforhandler, enn en med servicehefte som er utfylt av eier. Sier ikke at bilen bør være noe dårligere av den grunn, faktisk tvert imot, men lettere å selge bilen videre med historikk fra merkeforhandler, samt at det hjelper hvis man er innenfor garantitider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser poenget ditt,men du glemte drivstofffilteret :) Dessuten så må vel de prisene du oppgir, være uorginale deler?

Dieselfilteret koster ca. 250 kroner inkl. mva. Alle delene er originale og de kan kjøpes av deg hos f.eks Koed, Schmiedmann etc. Finn et uavhengig autorisert verksted som godtar at du har med egne originale deler i original innpakning og med kvittering (så risikerer de intet ved evt. reklamasjoner). Et stempel fra at slikt verksted er like bra som noe annet og normalt mye billigere... :)

Jeg betaler forøvrig rundt 2000 kroner inkl. moms for en liten service her i Danmark... med originale deler og med et gyldig stempel i serviceheftet. Verkstedprisene i Norge er helt vannvittige og man bør vurdere om de er verdt et stempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok denne servicen i fjor på en e90:

*Oljeskift

*Ny bremseveske

*Nye plugger

*Vehicle Check

*Service av klima anlegget med fylling av ny gass.

betalte 3000 kroner i Tyskland. Bavaria i Oslo skulle ha 9300 kroner for det samme. Synes ikke prisen din er så ille, men pollenfilter eller det bmw kaller Microfilter kan en 3 åring lett skifte alene....

Her kan du se forskjellige priser jeg hentet inn:

http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f ... 3&start=15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...