Kjell Z3 Skrevet November 22, 2012 Share Skrevet November 22, 2012 Denne listen sier mye mer enn lister fra Eu-kontroll. http://www.abcnyheter.no/motor/2012/11/ ... siden-1997 http://www.reliabilityindex.com/ratings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
q1337 Skrevet November 22, 2012 Share Skrevet November 22, 2012 For å si det slik, jeg tar gjerne en RS6 med litt feil til tider, fremfor å putre rundt i en "feilfri" Opel Agila Dessuten så er det i min verden mer enn bare det denne listen definerer som feil som påvirker meg, eksempler er ulyder fra interiør o.l., også en feil i mine øyne, men noe jeg betviler sterkt er tatt med i en oversikt som dette. Dessuten vil jeg også tro at terskelen for hva eierne av disse bilene anser som feil er vesentlig lavere hos en som eier en M5 eller RS6, kontra en Opel Agila... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet November 22, 2012 Forfatter Share Skrevet November 22, 2012 Denne undersøkelsen er ikke hva bileierne syns, men hva forsikringsselskapene må punge ut med for de ulike bilene. Denne Audien du nevner har jeg hørt om før også, har mye feil. Listen stemmer godt med det jeg visste fra før, men var litt overrasket av M5, men stemmer nok det også. MB sl fra 2002 er nevnt, ja det eer jo ikke så rart, bare les på MB forumet, slike ting som luftfjærene på denne bilen går stadig i stykker og koster fort 30.000,- + at andre ting også var av tvilsom kvalitet på MB på den tiden, dette gjelder spesielt de dyre modellene. Jeg tror denne listen er svært nær sannheten når det kommer til kostnad på bilhold. Her er det tatt hensyn til feilens kostnad slik at en billigbil kan ha flere feil uten at det koster like mye som en feil på en dyr bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
q1337 Skrevet November 22, 2012 Share Skrevet November 22, 2012 Jepp, skjønner at det ikke har noe med eiernes syn på saken å gjøre. Og det stemmer nok helt sikkert, flere av MB modellene som er der er jo kjent for kvalitetsproblemer. Dog noe overrasket over at RS6 og M5 er såpass svake.. At Allroad var der var absolutt ingen bombe, men RS6 trodde jeg var noe bedre.. Kan det skyldes motorproblemene de hadde med V10´ern i starten muligens.. Det er vel en rimelig kostbar del å skifte Men en feil på en RS6/M5, er jo fort 10 feil på en liten Agila.. Dermed kan man vel faktisk oppleve at f.eks. Agilaen er langt oftere på verksted, men at feilene er av en langt rimeligere grad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet November 22, 2012 Forfatter Share Skrevet November 22, 2012 Her kan dere søke på egen bil og se hvor den ligger på skal Her kan man se hvilke feil også, denne listen kan ingen forklare seg bort fra. Det viser tydelig hvilke feil den enkelte har mest av, f,eks har 7 serien 33% el. feil. E39 kommer også mye bedre ut enn E60. http://www.reliabilityindex.com/ratings (har nå lagt denne linken til første innlegg) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markus E30 Skrevet November 22, 2012 Share Skrevet November 22, 2012 Tror det har veldi mye å si hvordan bilene blir brukt. Eldre kjøper f.eks ikke en M5 og de unge kjøper ikke så ofte en agila. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet November 22, 2012 Forfatter Share Skrevet November 22, 2012 Unge har ikke råd til M5 med V10, så det stemmer vel ikke helt. Men klart de som kjøper en M5 kjøreer litt hardere, men det har ingen invirkning på f.eks el feil. Jeg tror denne listen er mye mer riktig enn hva mange vil innrømme, men det skremmer meg likevel ikke til å kjøre rundt i en liten japansk rotte. Dette handler mest om kostnader, ikke antallet feil så denne listen tror jeg på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 22, 2012 Share Skrevet November 22, 2012 Artig statistikk som er relevant. Jeg registrerer at E46 generelt og E46 320d spesielt (tilbakemeldinger fra eiere) kommer temmelig godt ut av undersøkelsen/statistikken. Jeg kan ikke si meg annet enn helt enig... nå med ca. 320000 Km på telleren uten større problemer.... http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/20 http://www.reliabilityindex.com/reviews/view/49481988 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet November 22, 2012 Share Skrevet November 22, 2012 Hmm.. Dersom en demper på en rs6/m5 blir ødelgat, vil jo det være dyrer å fikse enn å kjøpe en ny Agila. Så dersom statisikken er tatt fra hvor mye forsikringselskapene må punge ut med på de gitte bilene som sakt over, så vil jeg si det er en noe misvisende undersøkelse/fremstilling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet November 22, 2012 Forfatter Share Skrevet November 22, 2012 Syns ikke det er så veldig misvisende fordi dette forteller deg hvor dyrt bilholdet er. Det er jo ingen trøst at bilen din bare har en feil om den ene feilen koster 150.000,-.......... Da er det faktisk triveligere med 5 feil med samlet kostnad på 10.000,- eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet November 22, 2012 Share Skrevet November 22, 2012 Tenker på overskriften "beste og verste bilene". Enig at det er kjekkere med billigere feil. Men tross høye rep. kostnader på rs6/m5 (noe jeg synes man må regne med på såpass dyre biler), så er de jo ingen dårlige biler. Tvert imot. Men dyrere når noe først skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet November 22, 2012 Forfatter Share Skrevet November 22, 2012 Er du nå så sikker på at den generasjonen M5 og RS6 er gode biler? Hva bygger du det på? Da tenker jeg kvalitet og ikke hvor kjekke biler det er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet November 24, 2012 Share Skrevet November 24, 2012 Nei det er jeg ikke sikker på. Men nekter plent å tro på at de er de verste kvalitets messig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet November 24, 2012 Forfatter Share Skrevet November 24, 2012 Nei, de er ikke dårligst heller selv om de ligger i bunn på denne statistikken. Det er bare det at feilene koster så mye. Tenk deg et motorhavari på en M5 V10, det koster sikker fem Toyota motorer, og havari på girkassen like ille. Så her er det ikke det at bilen feiler hele tiden men at det koster skjorta og halve huset når det skjer, bare tenk på hva det sinnsrike dynamic drive systemet koster å bytte ut.... Det er noe helt annet enn å bytte fire dempere på en Opel Corsa.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet November 24, 2012 Share Skrevet November 24, 2012 Ja og derfor mener jeg at der er en misvisende fremstilling. Selv om det blir noen astronomiske summer når ting ryker, trenger det ikke være dårlige biler kvalitetsmessig. Kanskje jeg er noe redusert i tankeganen, men når jeg hører "beste og værste" tenker jeg fort "beste og dårligste" (kvalitetsmessig i dene sammenhangen). Og tror kanskje uvitende folk også kan tenke det samme, og si at "nei ugh, m5/rs6 er dårlige biler, ting ryker hele tiden" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå