Gå til innhold

E36 M50B25 Stroker Turbo - Drifter !


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo igjen, godtfolk.

Da har det seg sånn at jeg har kjørt nesten 1600km for å hente meg et småmorsomt prosjekt i Sveriges sørlige deler, nærmere bestemt Sjöbo.

Bilen er orginalt en Bmw 325I som er modifisert "litt", hehe.

Karosseri:

Innvendig er det fjernet asfaltmatter og annen unødvendig demping.

Utvendig er det også gjort litt, det er montert:

- Glassfiber panser uten emblem.

- Glassfiber bagageluke med egenlagd lås og emblem.

- M3 GTR glassfiber framskjermer.

- M3 GTR glassfiber fram og bakstøtfanger

- M3 GTR glassfiber bakbreddere som er poppa.

- M3 GTR sidekjoler i glassfiber.

- Breddet GT leppe i glassfiber.

- Det er også montert mørke Angel-eyes.

Så over til den delen som er interessant.

Motoren var i utgangspunktet en M50B25 med vanos, som nå lever ett nytt å bedre liv.

Litt av hva som er gjort:

- Stroket opp til 2.8 liter.

- 8.5:1 i komp.

- Mahale stempler.

- Race kjeder.

- Race oljepumpe.

- Slipt topp og ventiler.

- Nye pakninger i hele motor.

- Turbo t3/t4 med 360 lager.

- Intercooler.

- 2.5" trykkrør.

- Sveiset oljeretur i sumpen.

- Walbro bensinpumpe.

- 525cc dyser.

- 50mm dump.

- Oljeadapter till turboen fra PPF.

- 100 cels race katt.

- 2.5" Rustfritt eksos med en 2.5" lyddemper.

- VEMS datasprut som er installert og grunnmappet, av VEMS Jörgen.

- ZF girkasse

- 6 pucket kobling

- 618 trykkplate med lettet M20 svinghjul.

- M3 bakstilling

- LSD diff med 3,15 utveksling.

- M3 Coilovers

- Slissede og borra bremseskiver.

Felgene som sitter på, er Rondell 58 med orangelakkert senter og halvblank svart finish på innsiden.

Framme: 18" x 8,5 ET 13, 235/40-18

Bak: 18" x 10 ET 19, 265/35-18

Også over til det spennende, ett par bilder.

18obxlupvnrpwwb706kl.jpg

oz0kipvklvb6elpotagp.jpg

eyll2zq965s4w89sb2y3.jpg

Det som er planen, er å bygge bilen etter Driftingreglementet til NBF !

http://bilsport.no/uploads/304_gen_tekn ... 3_nett.pdf

Hva som må handles inn før sesongstart ! :

Hydraulisk håndbrekk: Mangler !

Semska drifteratt og boss: Mangler !

FIA-godkjente bøttestoler: Innkjøpt !

FIA-godkjente 6-punktstoler: Innkjøpt !

Stolfester: Innkjøpt !

FIA-godkjent brannslokker: Mangler !

FIA-godkjent 6-punkta bur: Mangler !

FIA- Godkjent Fuel Cell: Mangler !

Gjøre det trykktett mellom Coupèen og bagasjerom: Mangler !

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Likær'n :-)

Bilder av motorrom takk!

Takk takk !

Det er ikke så mye og vise til da turbo'n er bygd på undersiden.

Men jeg får tatt noen bilder i neste uke, for den er inne til gjennomgang av motor.

Effekt på motoren? Ser moro ut :-)

Jeg tørr ikke og svare deg da bilen ikke er bremset, før iløpet av de neste ukene.

Men forrige eier mener det var mellom 350 og 370whp ved 0,8 bars trykk.

Så jeg håper at det skal sparke ifra :)

Skrevet
Tøft prosjekt ;) Gleder meg til å se mer av denne ;)

Hehe, det er vi to om ! Forresten hyggelig og høre fra deg igjen Vegard, long time no see :)

Dette kan jo bli skøy! ;) du har planer om benking altså?

Dette her er bokstavelig talt, ALT FOR GØY

Har i dag for første gang siden jeg kjøpte bilen, fått testet den!

Hadde det ikke vært for øra, så hadde smilet gått rundt huet opptil flere ganger.

Det blir benking og mapping ganske så fort her ja ! Bilen går kun på 0,8 bars trykk nå og drar seg løs på halvparten av girene ved pådrag, og motor er bygd for å tåle endel mer trykk.

Så nå gjenstår det bare og se om jeg må dra til Luster og mappe motoren der,

eller om mekanikeren min greier å få mappet motoren, da han ikke har vært borti denne dataspruten tidligere.

Kan prøve og laste opp film av første oppstart av motoren, i mitt eie.

Skrevet

Gratulerer med ny bil ! Ser du tenker på mapping og bremsing og nevnte Luster. Då tipper eg att du meiner RFS performance som kjem derfra. Han holder til på kaupanger 5 min fra sogndal, og kan anbefale han på det sterkaste ! :)

Skrevet

denna blir skam rå.. men du bør pushe ganske mye hk for å matche utseende..

og på denne vil jeg faktisk se en gedigen vinge.. kommer nok til å bli temmelig rask..

regner med du ikke har tenkt til å ha noe skilt på denne.. så skal du bygge til racing eller bare for morsom banebil?

Skrevet
Kult! Last gjerne opp flere bilder og en videosnutt. :)

Her er en liten videosnutt fra første start-up i mitt eie.

http://www.youtube.com/embed/q9JGSFF4-sE

Gratulerer med ny bil ! Ser du tenker på mapping og bremsing og nevnte Luster. Då tipper eg att du meiner RFS performance som kjem derfra. Han holder til på kaupanger 5 min fra sogndal, og kan anbefale han på det sterkaste ! :)

Tusen takk :)

Det stemmer det, er visst Reidar som er Norges beste på VEMS datasprut ifølge svensken som har grunnmappet motoren. Jeg har endel ting igjen før jeg eventuelt drar over dit, men takk for anbefalingen. Det er noe jeg setter stor pris på. :)

denna blir skam rå.. men du bør pushe ganske mye hk for å matche utseende..

og på denne vil jeg faktisk se en gedigen vinge.. kommer nok til å bli temmelig rask..

regner med du ikke har tenkt til å ha noe skilt på denne.. så skal du bygge til racing eller bare for morsom banebil?

Hehe, ja jeg tror nok effekten skal greie å veie opp for utseendet til bilen i det tilfellet her.

Dette blir en ren banebil, den første sesongen går med på og bli kjent med motor og bil.

Deretter har jeg tenkt å prøve og satse litt på drifting.

Angående vingen, så mener jeg at det ikke trengs. (Er litt imot store vinger) hehe. :)

Velkommen tilbake Håvard ;)

På tide!! :)

Ser bra ut, dette her blir gøy kan eg tenke meg ;)

Takk skal du ha Ole ! :)

Dette var virkelig på tide for min del, da dette har vært noe jeg har hatt lyst på en god stund.

Angående gøy, så tror jeg denne bilen skal oppfylle mine krav, i første omgang ;)

Skrevet
Velkommen tilbake Håvard ;)

På tide!! :)

Ser bra ut, dette her blir gøy kan eg tenke meg ;)

Takk skal du ha Ole ! :)

Dette var virkelig på tide for min del, da dette har vært noe jeg har hatt lyst på en god stund.

Angående gøy, så tror jeg denne bilen skal oppfylle mine krav, i første omgang ;)

Det trur eg og, og desse motorene er det altids råd å hente meir hk utav ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...