Mexos Skrevet November 24, 2012 Skrevet November 24, 2012 Har et merkelig fenomen i E36'n min. Det kommer et slags dunk i bremsepedalen min av og til. Det smeller liksom litt i hele bilen av og til, og en kan merke dunket i bremsepedalen. Dette skjer uavhengig om bremsene er i bruk eller ikke, og bremsene fungerer som normalt. Dunkingen er det kun når motoren er i gang. Noen som har peiling på hva dette kan være?
BMW 316i Skrevet November 24, 2012 Skrevet November 24, 2012 Dette passer ikke helt med det du sier om at det kun er når motoren er i gang, men når bremsebelegget på bremsebåndet bak løsna så fikk jeg slike dunk i hele bilen når jeg bremsa. Kan det være det som har skjedd emd din?
Mexos Skrevet November 25, 2012 Forfatter Skrevet November 25, 2012 Dette passer ikke helt med det du sier om at det kun er når motoren er i gang, men når bremsebelegget på bremsebåndet bak løsna så fikk jeg slike dunk i hele bilen når jeg bremsa. Kan det være det som har skjedd emd din? Nei alt av deler er nytt, og lyden/følelsen er også når jeg ikke bremser. Det føles mer som et vakuum eller trykkproblem. Om det er mulig kunne jeg mistenkt at det kunne relateres opp mot servoen i bilen, men klarer ikke helt å forstå hvordan. Men takk for tipset
camxer Skrevet November 25, 2012 Skrevet November 25, 2012 Jeg har faktisk vært borti dette selv på min e39. Det dunket slik at man hørte og kjente det inne i bilen og bremsepedalen. Når denne dunkingen kommer igjen, så bare skru av motoren, men ha tenningen på slik at sirkulasjonspumpen går til varmeapparatet. Om du fortsatt hører dunkingen, så undersøk vannventilene til varmeapparatet inne i motorrommet. De var faktisk synderene i mitt tilfelle og den dunkingen var ganske kraftig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå