Gå til innhold

Diesel partikkelfilter feilmelding

Mcmurphy
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Har komt i en ganske kinkig, og muligens dyr situasjon.

Har en 2008 E92 320. Kjørt rundt 45000. På rundt 30000 så lyste partikkelfilter feillyset opp.

Ettersom regenerering ikke funket, ble det 12000 for nytt filter...

Nå idag lyste det pokkers lyset igjen... Bilen blir kjørt flere langturer iløpet av en uke. 45 minutter med motorvei til jobb. Etter det første filteret røyk, så har jeg aldri brukt 6. giret , og prøvd å holde litt turtall, noe som da viser seg å ikke ha hatt noen effekt..

Noen som har lignende opplevelser? Tips på hva som kan være galt? En sensor som ikke fungerer, og aldri trigger filterets automatiske "re-generering"?

Har absolutt ikke lyst til å punge ut for ett nytt filter, da er besparelsen på å importere borte vekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes fortsatt det er uforståelig at dette skal skje, med tanke på at jeg har en time til jobb. Avgassene skal vel bli varme nok iløpet av den turen?

Får ta å prøve en skikkelig turtallsoverdose i en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er importert fra tyskland, så jeg har vel lite å stille opp med garantimessig..

Men jo, kanskje reklamasjon på det nye filteret ja. Må kunne kreves at det holder mer en ett år.

Skal ta en prat med verkstedet om det ikke skulle fungere å blåse det rent når jeg prøve å ta en skikkelig langtur.

Angående veske, så fikk jeg ikke beskjed om at det måtte etterfylles noe, men skal få klarhet i det også. Takker for input

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er importert fra tyskland, så jeg har vel lite å stille opp med garantimessig..

Men jo, kanskje reklamasjon på det nye filteret ja. Må kunne kreves at det holder mer en ett år.

Skal ta en prat med verkstedet om det ikke skulle fungere å blåse det rent når jeg prøve å ta en skikkelig langtur.

Angående veske, så fikk jeg ikke beskjed om at det måtte etterfylles noe, men skal få klarhet i det også. Takker for input

Originale deler til vw og audi har 3 års garanti. Rart om ikke BMW har tilsvarende...

mvh Frode Neergård.

sendt fra min HTC Sensation XE via tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

For å hjelpe andre som kommer i lignende situasjon. Det var temp sensoren som skal starte regenerering. Denne viste helt feil statisk temperatur, så regenerering ble aldri igangsatt...

Takket være verksted nummer 1 ikkje oppfattet dette, så måtte jeg til bavaria...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
For å hjelpe andre som kommer i lignende situasjon. Det var temp sensoren som skal starte regenerering. Denne viste helt feil statisk temperatur, så regenerering ble aldri igangsatt...

Takket være verksted nummer 1 ikkje oppfattet dette, så måtte jeg til bavaria...

Hvilken sensor er dette?

Har samme problem med min E91 og tok diagnose av bilen og fant ut at det var en sensor før filteret som må byttes. Den du har byttet?

Skal inn neste uke og fikse det. Håpe det fikser problemet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...