Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, var uheldig og kjøpte en e46 328 coupe med subframe disaster.. var å forhørte meg litt rundt forbi i stavanger området angående pris på jobben.

Bavaria skulle ha 35000 og måtte ha bilen i en uke for å få det ordna, så gikk jeg til nevlands bil og karosseri (under bybrua for de som er kjent)

og fikk nesten bakoversveis pga prisforskjellen. Nevlands tok 7313NOK for å være nøyaktig og brukte 6 timer. har vert under og sett og det så veldig bra ut. så jeg kan anbefale dere alle der ute, som har vært uheldig med e36/46 å forhøre dere. spesielt i stvg området.

that is all, håper noen finner dette nyttig :)

Skrevet

Nå er det vel sånn at BMW(merkeforhandlerene) ikke er platearbeidere/Sveisearbeidere el lign. De må bruke delene som BMW har i sitt sortiment. Nå vet ikke jeg om Nevlands bytta ut hele gulvplata som BMW ville ha gjort. Men om de gjorde det, så vil jeg si at det er godt jobba på 6 timer i tilfelle.

Skrevet

Det er vell her forskjellen ligger, BMW bytter hele dørken med tykkere gods. Det gjør IKKE ett slik karosseriverksted.

Skrevet

Fikk det gjort på ett lokalt verksted, de brukte 6-7 timer, å det ble 6700 kr :) syntes det var en grei pris.

De bøyde å sveiset hullet sammen, så la de på en 3mm forsterkningsplate som de sveiset.

La også på forsterkning på den siden det ikke var revnet på. :)

• 2 months later...
Skrevet
Fikk det gjort på ett lokalt verksted, de brukte 6-7 timer, å det ble 6700 kr :) syntes det var en grei pris.

De bøyde å sveiset hullet sammen, så la de på en 3mm forsterkningsplate som de sveiset.

La også på forsterkning på den siden det ikke var revnet på. :)

Dette var jo faktisk en overkommelig pris. Er redd for at jeg kan ha samme problem på min. Skal finne ut av det i løpet av noen dager. Hvordan bil var det de utførte jobben på, mod?

Skrevet

Men skal det gjøres skikkelig, slik som BMW gjør det. Så bytter de hele godset bak, og da koster det deretter.

Skrevet

Det har da ingen ting med hvor bra det blir om man bytter hele gulvet eller ikke. Vil heller si det er mye mer som kan skje ( tenker på rust osv) når så mye er blitt kappet bort og sveiset igjen. I tilegg er det nye gulvet til BMW ikke tykkere enn at skadene har kommet tilbake i enkelte tilfeller.

Gjør dem det som må til blir det sikkert 100% når de kun reparerer selve skaden og forsterker etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...