billy91 Skrevet November 25, 2012 Share Skrevet November 25, 2012 Hei. Vurderer å kjøpe meg en nyere bruktbil, og har sett på en bmw 318 2010 modell som har navi busniess med bluetooth og aux inngang. Har lest at lydkvaliteten med aux ikke er så bra, den bilen jeg har vært å sett på har også bmw hifi-system også, om det utgjør en forskjell på lyden. Det jeg lurer på er det noen her som har prøvd å koble iphonen sin til navi busniess/idrive system og fått opp hele musikk bibloteket, så man kan styre musikken fra bilens system? Har også lest at for å bruke bluetooth så må du kjøpe deg media snap eller snap in adapter? Vet noen evt pris på disse adapterene og om de fungerer på samme måte? Liste over utstyret som har med navi,kommunikasjon og nderholdning å gjøre på den bilen jeg har vært å sett på. 6AA BMW TELESERVICES 6AB CONTROL TELESERVICES 606 NAVIGATION SYSTEM BUSINESS 612 BMW ASSIST 615 EXTENDED BMW ONLINE INFORMATION 616 BMW ONLINE 633 PREP.MOB. PH. BUSINESS BLUET.INTERF. 676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM 698 AREA-CODE 2 7RS COMFORT PACKAGE 7R7 INNOVATION PACKAGE 7SN NAVI BUSINESS W.HANDYPREP.BLUETOOTH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 25, 2012 Share Skrevet November 25, 2012 Ettersom du mangler 6FL kan du ikke styrre iDingser tilkoblet i bilen. Jeg er også litt usikker på om en hadde mulighet for å streame musikk via bluetooth på e90/e91 med navigasjon business (ser ut som det er mulig på e92/e93 som fortsatt er i salg). Uansett så ser det ikke ut som om den har combox som gjør dette mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
billy91 Skrevet November 25, 2012 Forfatter Share Skrevet November 25, 2012 Okey, men hva om jeg bruker sånn iPod tilkobling som kobles bak spillern, da vil det være mulige å styre fra idrive? Eller evt snap in adapter? Forhandleren mente at med snap in adapter får du fult tilgang til telefon men er usikker om den støtter media-snap adapter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 25, 2012 Share Skrevet November 25, 2012 Uten at jeg har satt meg så mye inn i hvordan de fungerer vil jeg tro det ja. Snap in-adapter har jeg heller ikke satt meg så mye inn i, men uten en modul (MULF2high/combox) som muliggjør USB-tilkobling kan jeg ikke helt forstå hvordan det skal la seg gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
billy91 Skrevet November 25, 2012 Forfatter Share Skrevet November 25, 2012 Ok. Tusen takk for infoen. Skal høre med bmw bavaria om det til uken. Ser på bmw.no at det er mulig å kjøpe dette; http://www.bmw.no/no/no/owners/accessor ... inder.html INFO; En perfekt løsning for deg som vil høre musikk mens du er underveis. iPod kobles direkte til lydsystemet via grensesnittet. Artister, titler, musikkstiler og individuelle spillelister som velges, kan vises i kontrolldisplayet eller radioen. Du betjener iPoden med iDrive multikontrollen, multifunksjonsrattet eller radioen. iPoden oppbevares i hanskerommet og lades via bilens strømnett mens den er i bruk. Hvis jeg heller ønske å bruke denne løsningen, noe som sier mye at det er mye rimeligere enn å ettermontere 6FL, men for å bruke denne ipod løsningen, tror dere at jeg må ha combox/MULF2high ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 25, 2012 Share Skrevet November 25, 2012 Linken din fungerer ikke, men jeg antar at det er denne du mener. Såvidt meg bekjent er dette av typen som kobles til som en CD-veksler, og skal derfor ikke trenge noen modul. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
billy91 Skrevet November 25, 2012 Forfatter Share Skrevet November 25, 2012 hmm,linken du sendte var for stereo hodetelefon. Mente denne; http://www.bmw.no/no/no/owners/accessor ... inder.html har en bekjent som har denne løsningen på en 7-serie 2006 modell, og han kan også bruke iphonen sin der, må ikke være ipod.. men igjen så er det en 7-serie og ikke en 3er.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 25, 2012 Share Skrevet November 25, 2012 Ser at linken min ikke fungerer nei, tydeligvis ikke så lett å linke til de sidene. iPod eller iPhone har ingenting å si, de fungerer helt likt når det kommer til slike ting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
billy91 Skrevet November 25, 2012 Forfatter Share Skrevet November 25, 2012 Ja, håper på det hvertfall Noen som kjenner til verksteder eller stereo-forhandlere som utfører slikt arbeid? Regner med at bmw selv skal nok ha noen tusenlapper for ipod grensesnitt løsning. Gjerne i Oslo/Akershus området. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå