Gå til innhold

Bluetooth streaming fra iphone til navi busniess E90 2010

Share

Anbefalte innlegg

Hei. Vurderer å kjøpe meg en nyere bruktbil, og har sett på en bmw 318 2010 modell som har navi busniess med bluetooth og aux inngang. Har lest at lydkvaliteten med aux ikke er så bra, den bilen jeg har vært å sett på har også bmw hifi-system også, om det utgjør en forskjell på lyden. Det jeg lurer på er det noen her som har prøvd å koble iphonen sin til navi busniess/idrive system og fått opp hele musikk bibloteket, så man kan styre musikken fra bilens system? Har også lest at for å bruke bluetooth så må du kjøpe deg media snap eller snap in adapter? Vet noen evt pris på disse adapterene og om de fungerer på samme måte?

Liste over utstyret som har med navi,kommunikasjon og nderholdning å gjøre på den bilen jeg har vært å sett på.

6AA BMW TELESERVICES

6AB CONTROL TELESERVICES

606 NAVIGATION SYSTEM BUSINESS

612 BMW ASSIST

615 EXTENDED BMW ONLINE INFORMATION

616 BMW ONLINE

633 PREP.MOB. PH. BUSINESS BLUET.INTERF.

676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM

698 AREA-CODE 2

7RS COMFORT PACKAGE

7R7 INNOVATION PACKAGE

7SN NAVI BUSINESS W.HANDYPREP.BLUETOOTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom du mangler 6FL kan du ikke styrre iDingser tilkoblet i bilen.

Jeg er også litt usikker på om en hadde mulighet for å streame musikk via bluetooth på e90/e91 med navigasjon business (ser ut som det er mulig på e92/e93 som fortsatt er i salg). Uansett så ser det ikke ut som om den har combox som gjør dette mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, men hva om jeg bruker sånn iPod tilkobling som kobles bak spillern, da vil det være mulige å styre fra idrive? Eller evt snap in adapter? Forhandleren mente at med snap in adapter får du fult tilgang til telefon men er usikker om den støtter media-snap adapter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg har satt meg så mye inn i hvordan de fungerer vil jeg tro det ja.

Snap in-adapter har jeg heller ikke satt meg så mye inn i, men uten en modul (MULF2high/combox) som muliggjør USB-tilkobling kan jeg ikke helt forstå hvordan det skal la seg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Tusen takk for infoen. Skal høre med bmw bavaria om det til uken. Ser på bmw.no at det er mulig å kjøpe dette; http://www.bmw.no/no/no/owners/accessor ... inder.html

INFO; En perfekt løsning for deg som vil høre musikk mens du er underveis. iPod kobles direkte til lydsystemet via grensesnittet. Artister, titler, musikkstiler og individuelle spillelister som velges, kan vises i kontrolldisplayet eller radioen. Du betjener iPoden med iDrive multikontrollen, multifunksjonsrattet eller radioen. iPoden oppbevares i hanskerommet og lades via bilens strømnett mens den er i bruk.

Hvis jeg heller ønske å bruke denne løsningen, noe som sier mye at det er mye rimeligere enn å ettermontere 6FL, men for å bruke denne ipod løsningen, tror dere at jeg må ha combox/MULF2high ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...