Alpejohn Skrevet November 25, 2012 Share Skrevet November 25, 2012 Som de fleste vet som har hørt anlegget i E39 med orginal sub (jeg har bare hørt i touring så det er den dette handler om) vet at denne nesten ikke gir lyd fra seg. Men med en litt kraftigere forsterker, blir det fort andre boller! Ikke store boller vel og merke, men det smaker mye bedre! Nå har jeg bare standardstereo og ettermontert denne subben, men vil tro det går like greit og gjøre det på de andre typene og. Men dette kan kanskje noen bekrefte? Altså og koble ledningen til subben inn på en forsterker via høynivå inngang? Dette er den perfekte løsningen om du trenger plassen bak, og bare vil ha det lille ekstra. Den spiller ikke særlig høyt, men du får en finfin dunk og dur i det ellers kjedlige anlegget, sluk det BURDE vært fra fabrikk. Her er et par bilder, av hvordan jeg har gjort det. Jeg er ikke helt ferdig, skal bytte ut ledningen til suben og plassere sikringsholderene skikkelig. Forsterkeren jeg bruker er en Rockford Fosgate Punch PBR300X1. Den er skummelt liten! Og leverer 150w i 2 ohm. Den er til og med stabil i 1 ohm på 300w Her er den koblet opp for testing, bruker tykk høytalerledning til strøm da det er greit at dem sitter ihop. Strøm henta jeg i koblingsboksen over batteriet, der er 50amp sikringer som var ledig men har 20amp sirking på ledningen i tillegg. Forsterkeren er så liten at den passer ned i rommet under gulvet (derfor jeg trengte en liten forsterker), ledninger var ikke plassert ferdig her så ser litt rotete ut. Her er subben montert Må si jeg er overasket over resultatet, anlegget har plutselig fått skikkelig futt (missforstå meg rett, dette spiller ikke høyt og rått i det hele tatt!). Det er akkurat nok til at man får det som mangler av lyd. Har en videre plan om og fjerne alt inni kassen slik at det blir et rom, og sage hull til en 6.5" sub i sida på kassa, som ei normal kasse. Lyddempe den litt og lage hull i plasten og dempingen i dekselet som dekker den. Da vil nok lyden bli betydelig bedre og kraftigere! Men dette vil bli ved en senere anledning. Og igjen, om noen vet om man kan koble ledningen til subben (Fra orginale forsterkeren) inn på høynivåinngang uten problemer så skrik ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet November 27, 2012 Share Skrevet November 27, 2012 Kjempe bra Etter jeg monterte Dynavin D99 har jeg ikke sub lengre. Så kanskje jeg må dra noen phono kabler og montere slik som du har gjort. Hva gjorde du med remoten til forsterken? Hvor koblet du denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 27, 2012 Forfatter Share Skrevet November 27, 2012 Kjempe bra Etter jeg monterte Dynavin D99 har jeg ikke sub lengre. Så kanskje jeg må dra noen phono kabler og montere slik som du har gjort. Hva gjorde du med remoten til forsterken? Hvor koblet du denne? Jeg bruker en pnp blaupunkt forsterker også, denne slår seg på og av selv samt sender ut remote. Så har koblet den på denne. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet November 27, 2012 Share Skrevet November 27, 2012 Ok, kun orignal forsterker her i gården Du har vel ikke peiling på hvorfor subben min sluttet å virke etter dynavin ble installert vel? Funket med original anlegget men ikke med Dynavin. Forsterker å alle høytalere virker, men ikke feita/meita subben Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 27, 2012 Forfatter Share Skrevet November 27, 2012 Nei det aner jeg ikke, lurer på hvordan disse orginale forsterkerene opererer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet November 27, 2012 Share Skrevet November 27, 2012 Nei det aner jeg ikke, lurer på hvordan disse orginale forsterkerene opererer.. Nei, er jo state of the art teknologi disse vet jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå