Kiim Skrevet November 26, 2012 Skrevet November 26, 2012 Hei, Monterte Defa motorvarmer på bilen i går. Har tidsur, så den og coupe varmen starter 2 timer og 20 min før jeg drar på jobb, men når jeg prøvde den for første gang i dag, ble jeg veldig skuffa. Den hadde knapt varmet noe, altså motorvarmeren. Var ikke engang over det blå merke. Fulgte monteringsbruksanvisningen til punkt og prikke. Noen som har ide? Står på en e46 320CiA med M54B22 motor.
Otis Skrevet November 26, 2012 Skrevet November 26, 2012 Jeg hadde engang en samme type motorvarmer til min Mazda 626 fra -88, og der var det samme elendigheten. Ikke merkbar varme på motoren, mulig at den var noe rundt 10-20 grader, men ikke noe mer.
Krika Skrevet November 26, 2012 Skrevet November 26, 2012 Min går ikke særlig mye lenger opp enn det bildet ditt viser, men tror det er normalt.
TurboLag Skrevet November 26, 2012 Skrevet November 26, 2012 skal du ha mer varme enn det du har der er det bare en skikkelig parkeringsvarmer som funker. Eberspächer og Webasto er de 2 største aktørene, har selv Eberspächer på min e39 (montert for en mnd siden) og er knallfornøyd! 50 grader kjølevann og 25 grader i bilen etter en halvtime ca. Ikke trengt å røre hverken snøkost eller isskrape så langt
BlueM Skrevet November 26, 2012 Skrevet November 26, 2012 Tror nok ikke at du skal forvente at en vanlig motorvarmer skal dra temperaturen opp mot noe bortimot driftstemperatur. Det du opplever er nok helt normalt. Som TurboLag nevner her, så må man nok ha noe med litt mer futt i om man skal komme seg noe særlig over blåmerkingen. Det du kan trøste deg med er at du sparer allikevel motoren for svært mye slitasje. Det er et hav av forskjell på å starte en motor som holder -10 og en som holder +20 grader. Lunken i varmeapparatet kommer raskere også. Også kan du i tillegg trøste deg med at du sparer en selunge eller to i løpet av vinteren.
Kiim Skrevet November 26, 2012 Forfatter Skrevet November 26, 2012 Tusen takk for svar! Om det er riktig, så er det vell sånn Så lenge dette sparer motoren og evt litt mindre drivstoffforbruk så er jeg fornøyd jeg Ifølge defa, så skal det jo bli bedre for bilen å starte og gi hele 36% mindre drivstoffforbruk (oO) "Motorvarmeren er selve hjertet i DEFAs bilvarmesystem. Benytter du motorvarmer starter motoren lettere, den slites mindre, bruker mindre drivstoff og forurenser mindre." Får håper dette stemmer..
TurboLag Skrevet November 26, 2012 Skrevet November 26, 2012 I værste fall får du selge unna defaen igjen og gå for en skikkelig varmer For det ER digg å sette seg inn i varm bil om mårran når du ser det er is på alle andre biler i nærheten
torfinn91 Skrevet November 26, 2012 Skrevet November 26, 2012 Noen som vet hvor man får tak i motorvarmere??
landrange Skrevet Desember 4, 2012 Skrevet Desember 4, 2012 Motorvarmer får man kjøpt hos bilrekv.butikker f.eks. Torshov bilrekvisita, Jacobs Autosupply, Mekonomen etc. ettersom hvor man bor. Jeg skal selv bestille Defa varmeelement i dag til min E61 530D. Blir jo element til å montere under bunnpanne. Må også trekke kabel inn i kupeen. Noen som vet om det finnes plugg et eller annet sted på torpedovegg hvor man kan dra kabel til kupevarmer igjennom?
landrange Skrevet Desember 7, 2012 Skrevet Desember 7, 2012 Da har jeg montert bunnpannevarmer, ganske enkelt. Men, kabel til kupevarmer må gjennom gulv/topedovegg ett sted, noen som vet om en spesifik plugg som er til akkurat dette? Ser at det er noen gummiplugger under i bakkant av girkasse, på venstre side, kan være en av de? Anyone?
matsibooy Skrevet Desember 7, 2012 Skrevet Desember 7, 2012 Det er fordi motorvarmeren varmer opp oljen og ikke kjølevannet, derfor er den så vidt over det blå feltet
Rayb Skrevet Desember 8, 2012 Skrevet Desember 8, 2012 Går ut fra det er Defa sin blokkvarmer du har montert!? Her en slik en på min S54 motor og det du opplever er helt normalt siden den ikke er i direkte kontakt med verken olje eller kjølevann i motoren. Har min på hele natten og siden den bare er på 300W er nålen aldri noe lenger opp enn ca midt på det blå feltet, men den hjelper godt på kaldstartene!
Morty999 Skrevet Desember 8, 2012 Skrevet Desember 8, 2012 min derfa varmer opp vannet så det står rett over blåfeltet . da var det rundt 2-3 minus ute. en e28 med m30 men ufattelig hvor mye lettere den fyrer og hvor mye fortere varmt det blir i bilen
argi520dat Skrevet Desember 27, 2012 Skrevet Desember 27, 2012 Jeg har montert oljevarmer på min 2008 520 dat. Jeg merker forskjell på om jeg bruker den eller ikke, selv om motoren ikke er "varm" når jeg kommer ut om mårran. Det fine med oljevarmer er at kjølevæsken også varmes av oljen gjennom varmeveksleren. Jeg har selv solgt og montert DEFA i mange år - DEFA sier at maks temperatur oppnås etter 3 timer. Jeg vurderer å montere slangevarmer på bilen min, noen med nyere diesel som har gjort det?
John Kr Skrevet Desember 27, 2012 Skrevet Desember 27, 2012 Henger meg på her, har en oljevarmer, den varmer stort sett oljen og ikke noe annet. Bedre med varm olje i lagrene en varmt kjølevann og seig iskald olje. Har vurdert å kombinere dette med en vannvarmer, derfor henger jeg meg på denne tråden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå