Gå til innhold

Kjøpe søsters BMW

Auen
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er hvertfall godt fornøyd med alle aspekter av eierskapet en bmw gir. Både nytt og gammelt. siden årstall er så viktig for deg abt, 86 e30, 87 e30, 91e34, 97 e39 og 2008 e91.

Velkommen til bimmers forresten;) Kanskje du endrer mening om favoritt bilprodusent med tiden.. Jeg må jo forutsette at du er nysgjerrig på bmw siden du er her inne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele poenget er at du henviser til bedre deletilgang når han skifter til BMW, når erfaringa til trådstarter hos VAG er ei boble. Da blir alle sammenligninger veldig skivebom, om man ikke kan vise til en bmw på samme alder i den sammenheng.

At BMW skaffer mer til en E30 enn hva VAG gjør til en Audi 80 kan hende, men da måtte trådstarter hatt erfaringer fra Audi 80 før det hadde vært mer relevant.

At jeg skifter favoritt bilprodusent er lite trolig, da jeg enda ikke har landa på noen favoritt :-P Kjører Audi og VW akkurat nå, men ønsker meg gjerne BMW (da av et par modeller som kan være aktuelle) og SKAL ha en bestemt BMW om noen år. (grunnet erfaringer med bl.a. Hartge H27 for noen år siden, E30, E34, og såvidt på E39.)

At du er fornøyd er faktisk noe en til en viss grad skal kunne forvente, BMW er, og anser seg sjøl som, et premium-merke - og må da svare til dette ;-)

På lik linje er jeg veldig fornøyd med mitt eierskap på VW og Audi, og er litt bekymra om jeg går for BMW mtp den lokale forhandleren. Synes BMW skulle sett litt til Audi og hvordan de har krav til forhandlerne sine ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke tenkt å starte en så oppheta diskusjon, men jeg har i alle fall innsett at det også her er mange engasjerte folk. Det gjør at jeg føler meg mye tryggere på å investere i en bimmer :)

Boble som vinterbil kjøpte jeg fordi jeg kjenner dem best, og fordi deletilgangen (dog mye uoriginale deler) er god og rimelig. Det er greit at jeg er bobleentusiast, men den er best egna som sommerbil :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner nok minst like mange engasjerte medlemmer her som oss alle andre klubber. Nivået/kvaliteten på diskusjoner varierer, som hos alle andre, men i bunn og grunn er det veldig mye god hjelp å få.

Anbefaler å lese denn:

http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E39/

Ikke bli skremt over alle de typiske feilene som nevnes der. Det opptrer ikke på langt nær på alle biler og må sees på som en oppramsing av gjengangere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi får være enig i å være uenig.. Jeg har ikke kjennskap til bmw sin forhandler hvor du bor, men med foreldre og meg selv som har hatt vag de siste 14 årene (98 golf, 05 a4 og 07 a6) er jeg langt i fra imponert over møller og audi sentrum i bergen.

Jæger har glimrende service i bergen hvertfall. Da jeg skulle ha service sist, ringte de meg dagen i forveien, og spurte om jeg kunne vente 1uke pga de hadde to mekanikere som var syk.

Som kompensasjon fikk jeg lånebilen gratis. Når jeg hentet bilen igjen, fortalte han i skranken at de hadde mistanke om oljelekkasje, og hadde vasket motorrommet og sjekket dette for meg. Uten tillegg i prisen..

Alt handler om preferanser, men nå når jeg skulle ha ny firmabil (krav til pickup)på privaten, prøvde jeg alle modellene på markedet. Konklusjonen ble hips om haps mellom ranger og amarok. Jeg valgte heller å vente 5mnd ekstra på ranger, fordi jeg ikke orker møller systemet dersom noe skulle være feil med bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi over på kun forhandler relaterte forhold ja. Slik du beskriver BMW, slik jobber vi også (VW, Audi og Skoda verksted) og slik skal også andre VAG jobbe, enten det er Møller eller annet verksted tilknytta importøren..

mvh Frode Neergård.

sendt fra min HTC Sensation XE via tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Tar denne opp igjen jeg, om ikke noen blir sure :) Søstera mi kommer hjem fra ferien 17. mars (jordomseiling for de som lurer) og etter å ha kjørt bilen hennes i hele vinter, har jeg fått noen flere spørsmål.

Bilen har automatgir og er trimma (tipper rundt 180hk). Bør jeg bekymre meg for konverteren og/eller girkassa? En fyr sa til meg at man aldri må kjøpe BMW med automatgir, men jeg er ikke sikker på om han refererte til driftsikkerhet eller kjøreegenskaper. Hvis det kun er kjøreegenskapene, er det ikke noe problem for meg :)

Videre, så er det vel direkte idiotisk av meg å ikke få noen som har ordentlig peil til å se på bilen, nå som jeg har full tilgang på den. Jeg så at NAF skulle ha nesten 2500,- for en tilstandsrapport. Sjekka også opp hva de skulle ha på det lokale GS-verkstedet, og de sa 700,- (eller 750, husker ikke helt) og den lokale BMW-forhandleren skulle ha 1500,- for jobben. Jeg har hørt at NAF-testene skal være ganske omfattende. En kompis av meg snakka noe om at de sender kamera inn i dørene for å se etter rust. Jeg regner med at BMW er billigere fordi de ikke trenger å teste alt (les: kjenner biltypen bedre enn de på NAF).

På en annen side, syns jeg nesten det hørtes litt vel billig ut hos GS. Kan ikke se for meg at jeg får en like fullstendig sjekk hos dem til så lav pris. Kjenner at jeg heller litt mot å sjekke den hos merkeverkstedet. Eller er det bare tull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...