pacman79 Skrevet November 27, 2012 Skrevet November 27, 2012 Fruen har vært ute å kjørt igjen.. Hun klarte å rygge min 316 (2004) oppå rester av et veiskilt, med det resultat at hun ble stående fast oppå her.. Fikk hjelp av noen forbipasserende til å lirke bilen av.. Sideskjørtet ble ødelagt og hele kanalen ble trykket inn. Samtidig begynte alt av varsellys til bremser å lyse. Når hun kom hjem med bilen fikk eg Falck til å hente den og kjøre den til Bavaria da eg ikke ville risike å kjøre dersom bremsene var ødelagt. So far so good. Har full kasko hos Gjensidige, og Bavaria i Stavanger fikser bilen. Nesten alt ihvertfall. Når eg henter bilen etter noen uker og ny kanal osv er på plass, lyser fortsatt alle varsellysene til bremsene. (anti-skrens, abs og det røde varsellyset). Eg leverer nøkkelen tilbake uten å hente ut bilen, og lover å se på det. Dagen etter sier Bavaria at en ABS-sensor er gått, og at eg nok må dekke dette selv da dette er en slitedel. (!) Takstmann fra Gjensidige tar deretter kontakt med Bavaria, og de sier at de leste ut feilkoder fra bilen, som viser at ABS-feilen har oppstått 32 ganger. Gjensidige nekter deretter å dekke dette. (ca 2.500 kr) Nå kjøpte eg bilen for ett år siden, og eg er sikker på at dette varselet aldri har dukket opp i min eiertid. Eg har hatt mye problemer og måtte bytte ut valvetronicsystemet, ventilløftere og hele sulamitten, men abs-en har alltid fungert. Hvordan i all verden kan eg klare å motbevise at dette ikke har vært en feil det siste året? Kan eg lese ut datoer for når feilkodene oppstod? Kan de i det hele tatt lese antall ganger feilen har oppstått? Andre tips? Det er ikke beløpet som er skremmende, men prinsippet om at eg faktisk skal få dekket skaden når den først oppstår.
TRF Skrevet November 27, 2012 Skrevet November 27, 2012 Dersom det er synlige skader på sensoren burde jo saken være biff. Om ikke, så skjønner jeg faktisk gjensidige litt. Og ja, normalt står det første, andre og siste gang feilen har oppstått.
pacman79 Skrevet November 27, 2012 Forfatter Skrevet November 27, 2012 Finnes det en link mellom feilkodene og f.eks km-stand, antall dager siden feilen oppstod eller noe slikt? En logg eller noe sånt? Det vil jo kunne gi meg det eg trenger for å bevise saken. p.s. Bavaria e greie nok de, de må jo forholde seg til forsikringsselskapets folk.
TRF Skrevet November 27, 2012 Skrevet November 27, 2012 linkes mot km stand ja, forutsatt at ikke feilminnet har blitt sletta.
pacman79 Skrevet November 27, 2012 Forfatter Skrevet November 27, 2012 Supert ! Da får eg ta turen bort å få lest ut dette. Så får vi se om ikke forsikringspipa får en annen lyd etterpå takk for hjelpen
pacman79 Skrevet November 28, 2012 Forfatter Skrevet November 28, 2012 Det hjelper lite når det kun er kilometerstand til siste gang feilkoden oppstod, som da var på skadetidspunktet... Siste sjangs er at min kundebehandler tar kostnaden på 2800 på en goodwillkonto eller en tilsvarende rabatt på forsikringen i ett år. Ellers tar eg mine 40.000 i årlige forsikringspremier og flytter de til et annen selskap. Ikke f*** om eg skal bli kalt en løgner og nektet fullt oppgjør fordi det ligger lagret feilkoder i minnet på bilen fra før min eiertid.
torbfer Skrevet November 28, 2012 Skrevet November 28, 2012 Er vel ikkje mye å krangle om dei 2500kr. Men hadde fort blitt verre viss de va snakk om større skader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå