xLoke Skrevet November 28, 2012 Skrevet November 28, 2012 Bilen er en X5 02mod 3,0D. Den har Webasto, med display på venstre side av rattet. Ut i fra plassering, og at det er et standard Webasto display, ser det ikke originalt ut, men monteringen i motorrommet samt at det kommer opp et valg i radiodisplay når varmeren går virker det som den er orginal. Den er litt ustabil, og starter ikke alltid, så den er nok moden for en rens. Det jeg lurer på er; - Er det mulig og endre kjøretiden? Den går nå i 30 min før den stopper - Kan temp funksjonen overstyres, slik at den kan startes uavhengig av utetemperatur - Er det mulig og tvangsstarte den i forbindelse med feilsøk/rep? - Denne har ikke fjernkontroll, kan den programeres for fjernkontroll? Regner med at den også har en tilleggsvarmer funkjson, men syntes motoren bruker lang tid på å bli varm. Hører varmeren gå, men den stopper relativt fort, og før motoren er varm. Noe som har erfaringer og bringe til torgs?
Otis Skrevet November 28, 2012 Skrevet November 28, 2012 Høres ut som du har en feil med din brenner ja. Ikke mulig å endre brennetiden, men du kan sette den opp til 2x30 min med 5 min mellomrom, det pleier jeg å gjøre om det er kaldt. Tempfunksjonen kan ikke overstyres. Ja, det er mulig å tvangstarte den via diagnose, som feks DIS. Du kan fint ettermontere fjernkontroll, se etter T90 eller T100 på ebay.de
xLoke Skrevet Desember 10, 2012 Forfatter Skrevet Desember 10, 2012 Da her jeg tatt en "runde" på Webastoen, og kan melde følgende. Det var relativt greit og åpne brenneren og rense den. Mye koks og avleiringer i brennerdelen. Hullene til luftgjenomstrømingen blir tette, og dermed blir det feil luf/drivstoffmix så tenner den ikke. Webastoen kan "tvangsstartes" ved å sette + 12V på PIN 1 på multipluggen. Det må være konstant 12V så lenge den skal gå. Ser på andre tråder her på forumet at denne øvelsen er gjort. Følgelig kan enhver fjernkontroll løsningen som gir konstant 12V benyttes som fjernkontroll, uten å programere bilen. Kontrollenheten på varmeren er såpass "smart", at når varmeren når en viss temp, aktiveres kupeviften. Helt uavhengig av fjernkontrolløsningen blir dette en fullverdig løsninge
xLoke Skrevet Desember 25, 2012 Forfatter Skrevet Desember 25, 2012 Ja - det gjorde jeg Kjøpte en T91 Telestart fra Carsystems.eu. Et polsk firma - utrolig effektive. Bestilte på en fredag, og fikk det levert hjemme på døra mandag. Tirsdag var telestarteren på plass i bilen. Tilkoplingspunktet som gir +12V rett til webastoen ligger bagasjerommet ved batteriet. Antennen la jeg ved venstre bakvindu. "Problemet" mitt er dog at varmeren ikke starter når jeg kommer ned på 20 liter igjen på tanken. Etter 3 startforsøk uten at varmeren tenner går den i "lockout" og må resettes. Så jeg må passe på som en rev og ikke komme under 20 liter når det er kaldt ute.
diskokongen Skrevet Desember 26, 2012 Skrevet Desember 26, 2012 Hei Hvilke farger koblet du deg på i kontakten ved batteriet?? Driver med det sammme,men skjønte ikke helt skjemaet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå