Gå til innhold

Oppgradere kartverk på iDrive fra 2009...

Share

Anbefalte innlegg

Jeg veit ikke hvor mange andre av dere som har nyere BMWer med Navi Prof og den oppgraderte iDriven med flere hurtigknapper som har lurt på å oppgradere kartene i bilene deres?

Jeg fant her om dagen at DVD-pakken (3 plater) ikke koster mer enn ca. 280,- kroner via vår lokale BMW forhandler, og det er jo ingen upris. Men det vi trenger i tillegg til DVD-platene er en kode. Denne koden er unik til hver bil og hver versjon av kartverket. Og denne er ikke rimelig. Sjekket med Bavaria i dag og de skulle ha kr. 2300,- for denne koden.

Det vil si at våre lokale forhandlere skal ha ca. 2500,- for at vi skal få oppgradert kartverket på bilene våre.

Dersom noen hadde kunne levert denne koden rimeligere hadde flere vært interresert i å oppgradere kartene sine, og hvilken pris hadde vært fornuftig syns dere?

Og ja, jeg har mulighet til å skaffe disse kodene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

Jeg har slik navi.

Lurer litt på hvorfor du vil oppgradere..? Er det flere nye veier som har kommet eller er det flere nyheter med det siste kartet?

Prisen er såpass høy at det bør være markante forskjeller skulle det bli interessant..

Mvh Erlend Haga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig kommet flere nye veier i den nye versjonen. I tillegg er 3D-visning av kart mye bedre, bland annet kan en se kjente og spesielle bygg på kartet.

Saken er den at jeg har tilgang på både kartverk og kode for oppgradering av kartverkt. Kodene er dessverre ikke gratis for min del heller, men mye rimeligere enn hva BMW-forhandlere vil ha. Så jeg lurer egentlig på hva folk syns hadde vært en fornuftig pris på disse kodene? For 2.300,- er ikke i nærheten av å være fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har faktisk veldig lyst på nytt kart om det er samme som blir levert i nye 3serie, for dette hadde en veldig fin 3D visning i forhold til det jeg har i min E60 LCI(2009) med nye idrive.

Som om noen vet hvor en kan få disse koder så send en PM.

Går de an å kjøpe disse DVD skiver hos BMW uten å kjøpe koden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...