vebjørn13 Skrevet November 28, 2012 Skrevet November 28, 2012 Hello Som dere ser har jeg et problem med drivstoffblandingen. Var på verksted som ga meg noen tips. Jeg skulle dra ut 2 kontakt i motorrommet. Den ene kontakten er en avlang firkant plasert ved mellom luftboksen og forgasseren? dette er vel LMM, den andre kontakten er plasert på toppen av motoren til høyre for kamakselsensoren. Jeg vet ikke hvor disse kontaktene hører til så derfor spør jeg her. De sa at vis det skjedde noe uvanlig når kontakten var dratt ut var det et positivt tegn og at "føleren" fungerte. Kontakten ved luftboksen, ga respons og motoren gikk rart, når kontakten var ute, vi kan vel elimenere den føleren da ettersom den virker! Derimot kontakt nr 2 ved siden av kamaksel sensoren skjedde det ingen ting, dette tyder vel på at denne "føleren" er defekt ? Noen som vet noe om dette basert på forklaringen min ? takk for hjelp liten oppsumering om du ikke skjønte noe Kontakt 1 virker som fungerer, motoren oppførte seg rart ved frakoblet Kontakt 2 virker defekt, ingen respons når kontakten er frakoblet
vebjørn13 Skrevet November 30, 2012 Forfatter Skrevet November 30, 2012 Er det ingen som vet hvilken del som er montert i kontakt 2 ?
handsome Skrevet November 30, 2012 Skrevet November 30, 2012 Er det tomgangsregulatoren på nr 2? Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
vebjørn13 Skrevet November 30, 2012 Forfatter Skrevet November 30, 2012 jeg vet ikke, jeg vet bare at den delen er ødelagt og forrosaker drivstoffblandings feil!
vebjørn13 Skrevet Desember 28, 2012 Forfatter Skrevet Desember 28, 2012 Da har jeg funnet feilen. Et stk gummislange fra topploket var det godt hull i, kjent feil på denne motoren . 350kr fiks
Morty999 Skrevet Januar 2, 2013 Skrevet Januar 2, 2013 og forøvrig så sluttet di med forgasser for ca 30 år siden. og hvordan kan du si att du har feil med blandingsforholdet ?
vebjørn13 Skrevet Januar 3, 2013 Forfatter Skrevet Januar 3, 2013 morty999, har har tatt diagnose og hatt en mekaniker for å finne ut hvorfor motorlampa lyser. uansett er det fikset nå var bare en slange, som var ødelagt som gjorde at det ble feil med luft forholdet. og fucket opp blandingsforholdet.
SweetBMW Skrevet Januar 3, 2013 Skrevet Januar 3, 2013 Står sikkert fuel mixture lean bank 1 eller noe slikt på disse motorene. Den kontakt nr 2 er kontakta til TPSen din. Gassposisjon sensor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå