laland10 Skrevet November 29, 2012 Skrevet November 29, 2012 Ohoi Holder for tiden på å bytte bremserør bak på min -97 E39 523 slik at den kan dure gjennom EU kontrollen. Alt jeg kan om bil har jeg lest på forum og sett på youtube, og ellers skrudd og skapt min egen erfaring. Jeg leste ganske mange DIY her på bimmers ang bytting av bremserør og tror jeg har gjort en liten feil Jeg har kappet bremserøra (langs kanalen på høyre side, litt forran tanken) for å kunne skjøte dem der. Før jeg gjorde dette så åpnet jeg ekspansjonstanken og jeg har ikke dyttet inn pedalen. Dette resulterte i at det dryppet litt fra de røra jeg har kappet. Ettersom det ble anbefalt å ta i bruk "mekkepils" så var jeg om mulig litt ukritisk når jeg satt ett spilloljefat under lekkasjen og tok kvelden uten å tenke noe særlig mer over dette Nå har jeg ikke vært nedi garasjen på ett par dager, men etter å ha lest litt mer DIY så er det vel stor sannsynlighet for at jeg har tappet ekspansjonstanken for bremseveske. Det jeg lurer på etter ett par "tenkepils" er: - Har dette noe å si for clutchen? Hører snakk om bremseveske og diverse kamre og frykter det er på samme krets som bremsene. - Jeg har mottatt 2 Liter bremseveske fra Koed. Er dette nok til å fylle opp systemet fullstendig? - Må jeg lufte bremsene forran? (jeg har kun kappet bremserør bak). Jeg har aldri luftet bremser før så spm er sikkert litt teite, men bedre å spørre enn miste bremser ! Har bremseluftekit fra biltema med sperreventil. Kommer sikkert på flere spm etterhvert, men får begynne her. Mekkedag etter jobb i morra!
lagunilla Skrevet November 29, 2012 Skrevet November 29, 2012 Ikke tenk på clutchen. Har ingen ting å si;) 2 liter holder mer enn nok. Du trenger IKKE å lufte foran Edit: Ta og press pedalen inn. ikke for seint uansett. Du har ikke gjort noe feil. Det med Biltema verktøy har ikke jeg erfaring med men jeg synes at det alltid er best å være 2 stk når man lufter.
laland10 Skrevet November 29, 2012 Forfatter Skrevet November 29, 2012 Takk for svar Nå ble jeg beroliget!
bmw520 Skrevet Desember 2, 2012 Skrevet Desember 2, 2012 trenger ikke å lufte fremme, neivel. har nå holdt på med bremser en del, og det slår nesten aldri feil, at man må lufte alle calipperne. klart, man kan ha flaks. men sats ikke på d. men man kjenner jo om pedalen er hard etter oppstart, og at den ikke synker :)virker som at det er litt skit med lufting av e39 iværtfall.
-Vegard- Skrevet Desember 3, 2012 Skrevet Desember 3, 2012 hvorfor bytter du de ikke helt frem til rett bak høyre framhjul hvor de allerede er skjøtet?
laland10 Skrevet Desember 3, 2012 Forfatter Skrevet Desember 3, 2012 Fordi jeg er rimelig fersk i gamet -Vegard- og ikke visste det Man lærer av sine feil Nå begynner ihvertfall ting å komme på plass. Skjønner ikke hvordan noen får ut de røra uten å kappe de om man ikke senker traversen. Jeg gjorde ikke det og måtte kappe røra for å få de ut. Ble ikke akkurat originalt det jeg satt inn igjen men håper å få det godkjent
laland10 Skrevet Desember 12, 2012 Forfatter Skrevet Desember 12, 2012 Alt ble godkjent på verksted Lufta bremsene forran også for sikkerhets skyld og det var nok lurt. Var litt luft i systemet der også.
bmw520 Skrevet Desember 12, 2012 Skrevet Desember 12, 2012 Alt ble godkjent på verksted Lufta bremsene forran også for sikkerhets skyld og det var nok lurt. Var litt luft i systemet der også. Var det ikke det jeg skrev at du burde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå