Gå til innhold

M520's E39 Motorbytte til 528;)

m520
 Share

Anbefalte innlegg

M52B25 innsug og M50B25 er ganske forskjellig de og, så hjelper endel å sette det på 523 også.

Stort sett alle M52 innsug er helt høl i hode, for det første bommer de totalt med portene inn mot innsugsportene i toppen. For det andre er selve portene i innsuget mye større.

M50B25 står i E34 525 og E36 325, ikke E39 som er 523...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M50 innsug kombinert med automat er kanskje ikke den beste kombinasjonen. Mye av hensikten til at m52 innsuget er struper er at det forbedrer responsen på lavere turtall. Setter du inn m50 innsug og chip vil du få mer krefter på topp men et svakere mellomregister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var nye motoren i hus! Ble en 528 motor med tiptronic kasse! Blir spennende å se om jeg får girkassa til å fungere som den skal, siden bilen min ikke har tiptronic. Fikk med girspaken og whire også. HÅPER jeg får den opp å gå med tiptronic kasse! Hadde vært RÅTT! :)

Blir nok ikke å begynne på dette før til uka en gang. Skal bytte toppdekselpakning, plugger og litt div før jeg hiver den i bilen. :)

Tiptronic kassa syns jeg ikke er noe å skryte av personlig :P har det på 530d min og jeg ville mye heller hatt manuell siden du alikevell skal ut med motor og gir tenker jeg ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene!

Mormor mente det samme :)

HAHAHAHA! Gøy:D

Kan godt ha manuell kasse, men BMW og Mercedes SKAL ha automat. IHVERTFALL om det er bensin.

Har sett litt på E91, å da kunne jeg godt hatt manuell, men da er det dieselbil, å det blir litt annet! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo unødvendig daff med automat.. Akkurat kjøpt meg en 523 med automat nå, og den er skikkelig lat i forhold til manuell.

automat kasse vil jo alltid være latere enn manuell klart om olja er dårlig så vil jo kassa dra dårlig også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...