Rayb Skrevet November 30, 2012 Share Skrevet November 30, 2012 Vinteren er kommet og kupeviften må fungere! De vanlige symptomene på at denne motstanden er ødelagt er: -Kupeviften varierer i turtall -Kupeviften slår seg av og på Du trenger: -Et stjerne skrujern -Et flatt skrujern (bare til klipsen som holder motstanden) -Et torx, størrelse T20 skrujern -Lys! Start med å fjerne hanskerommet (6 skruer som holder dette) og "sparkepanelet" under dette. Koble så fra ledningene og fjern disse to slik at du får bedre plass å jobbe på. Så skal du inn bak luftkanalen som vist med rød pil på bilde. Her har du viftemotstanden (grønn trekant) som holdes på plass bak en klips (blå firkant) Men først må du skru ut to torx skruer (rød runding) som holder en spjeld ventil og ta den litt til siden slik at du får ut viftemotstanden. En av skruene kommer du til på undersiden av luftkanalen og en av skruene på oppsiden av luftkanalen. Så er det bare å jobbe den ut, trangt er det og pass på at du ikke rykker med deg spjeldventilen som står litt i veien. Her har du rakkaren! Her er den nye motstanden (til høyre) sammenlignet med den gamle (til venstre) Den har et annet delen nr. så det er en oppgradert del. Jobben bør ikke ta mer enn 20-30 minutter. Lykke til! Bollis69 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bollis69 Skrevet Februar 25, 2021 Share Skrevet Februar 25, 2021 På 30.11.2012 den 12.33, Tele skrev: Vinteren er kommet og kupeviften må fungere! De vanlige symptomene på at denne motstanden er ødelagt er: -Kupeviften varierer i turtall -Kupeviften slår seg av og på Du trenger: -Et stjerne skrujern -Et flatt skrujern (bare til klipsen som holder motstanden) -Et torx, størrelse T20 skrujern -Lys! Start med å fjerne hanskerommet (6 skruer som holder dette) og "sparkepanelet" under dette. Koble så fra ledningene og fjern disse to slik at du får bedre plass å jobbe på. Så skal du inn bak luftkanalen som vist med rød pil på bilde. Her har du viftemotstanden (grønn trekant) som holdes på plass bak en klips (blå firkant) Men først må du skru ut to torx skruer (rød runding) som holder en spjeld ventil og ta den litt til siden slik at du får ut viftemotstanden. En av skruene kommer du til på undersiden av luftkanalen og en av skruene på oppsiden av luftkanalen. Så er det bare å jobbe den ut, trangt er det og pass på at du ikke rykker med deg spjeldventilen som står litt i veien. Her har du rakkaren! Her er den nye motstanden (til høyre) sammenlignet med den gamle (til venstre) Den har et annet delen nr. så det er en oppgradert del. Jobben bør ikke ta mer enn 20-30 minutter. Lykke til! Takk for en flott DIY..! 😊 Er det noen merker motstand du kan anbefale? Jeg har en 2001 e46 320 2.2i Touring. Jeg ser at noen er billige (442,.-) mens andre er ganske dyre (1493,-). Er det mange forskjellige typer siden prisen varierer slik? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
And-reas Skrevet Mars 1, 2021 Share Skrevet Mars 1, 2021 Kjøpte billig til min E46 2000-modell i fjor. Fungerte fint, den. Det rimeligste ny-del alternativet hos koed, kjøpte jeg. Spesielt sett i lys av at bilen kostet 30 000 for 3 år siden, er "under tusenlappen" en fin pris for slikt. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå