nightking Skrevet Desember 1, 2012 Skrevet Desember 1, 2012 Hei. 1999 mod, 320D E46. Med orginalt xenonlys. Merker at xenonlysa kan begynne å blinke litt når jeg kjører. Så plutselig så slutter vanligvis høyrelys å lyse. Så kommer d opp i dashen. Men så skrur jeg lysa av og på igjen, så virker det igjen. Dette skjer ofte. Men plutselig så kan venstrelyset slutte å lyse. Så kan begge 2 slutte å lyse samtidig. Men kommer alltid på igjen ved å skru lysa av/på igjen.. Noen som vet hva dette kan skyldes? Merker også at når bilen står på tomgang, så lukter det veldig dieseleksos inni bilen. Er det noe problemer med utåndinga på disse bilene? MVH Bjørnar
a100abt Skrevet Desember 1, 2012 Skrevet Desember 1, 2012 Ang xenon, er pærene gamle? Når de eldes trenger de høyere spenning for å være stabil, så tilslutt kan dette være resultatet ved gamle pærer. Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2
nightking Skrevet Desember 1, 2012 Forfatter Skrevet Desember 1, 2012 Aner ikke. Bilen har gått 354.000km. Ikke vet jeg når de ble byttet sist Kanskje jeg skulle prøvd nye pærer. Noen som vet hva de xenonlys pærene heter? Evt åssen varmede har? 4300k?
Alpejohn Skrevet Desember 2, 2012 Skrevet Desember 2, 2012 Når du skal kjøpe xenonpære ville jeg satset på orginale, da uorginale utvikler veldig mye varme, og beskyttelsesglasset rundt pæra er av dårlig kvalitet og slipper igjennom mye UV stråling. Dette resulterer i brente reflektorer. Tipper det er D2S pærer du har, men dette må du nesten undersøke for sikkerhetsskyld. 4300k er standard
Glenno Skrevet Desember 2, 2012 Skrevet Desember 2, 2012 Hei.1999 mod, 320D E46. Med orginalt xenonlys. Merker at xenonlysa kan begynne å blinke litt når jeg kjører. Så plutselig så slutter vanligvis høyrelys å lyse. Så kommer d opp i dashen. Men så skrur jeg lysa av og på igjen, så virker det igjen. Dette skjer ofte. Men plutselig så kan venstrelyset slutte å lyse. Så kan begge 2 slutte å lyse samtidig. Men kommer alltid på igjen ved å skru lysa av/på igjen.. Noen som vet hva dette kan skyldes? MVH Bjørnar Opplevd samme problem i 2 år hvor jeg har byttet xenonpærene uttalig ganger. De virket en stund etter bytte men byttet til slutt den ene ballasten så nå har alt fungert bra et halvt års tid. (Dette er en 2000mod 320i e46)
SST Skrevet Desember 2, 2012 Skrevet Desember 2, 2012 Nettopp utbedret det samme problemet på min 2004 330d. opplevde nøyaktig det samme som deg. Første tanken min var dårlige pærer, så gikk til innkjøp av nye originale Phillips pærer. Dette hjalp pent lite, så måtte begynne å google. Det viser seg at problemet er tenneren, og at dette vil koste "konge og fedreland" å utbedre hos BMW. Dermed kontaktet jeg Dybvik Trading og fikk tilsendt nye tennere/ballaster for kr.1500,- inkl. frakt. Gjorde jobben selv, og nå fungerer xenon som det skal
Alpejohn Skrevet Desember 2, 2012 Skrevet Desember 2, 2012 Nettopp utbedret det samme problemet på min 2004 330d. opplevde nøyaktig det samme som deg. Første tanken min var dårlige pærer, så gikk til innkjøp av nye originale Phillips pærer. Dette hjalp pent lite, så måtte begynne å google.Det viser seg at problemet er tenneren, og at dette vil koste "konge og fedreland" å utbedre hos BMW. Dermed kontaktet jeg Dybvik Trading og fikk tilsendt nye tennere/ballaster for kr.1500,- inkl. frakt. Gjorde jobben selv, og nå fungerer xenon som det skal Da er det store spørsmålet, er de like kjappe på oppvarmingstid som de orginale?
nightking Skrevet Desember 3, 2012 Forfatter Skrevet Desember 3, 2012 Ok. Skal prøve å bytte pærer først. Kan prøve ett par nye på jobben. Men hvis det skulle være ballasten, hvor sitter denne? på lampa? Er det en per lampe eller? Er ballast og tennere samme enhet?
mspec Skrevet Desember 3, 2012 Skrevet Desember 3, 2012 http://www.bmwguiden.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=76743&sid=09b216171f0118410758d4d3c81474f1&start=15 Ganske sikker på at lukten du kjenner er flexirøret som lekker.
nightking Skrevet Desember 3, 2012 Forfatter Skrevet Desember 3, 2012 Genialt. Da skal dette sjekkes imorgen Takker for svar. Ser ut som det er mye problemer med xenon på e46. Men i fleste tilfeller ser det ut som det hjelper å bytte pærer. Da gjør jeg det imårra
Glenno Skrevet Desember 4, 2012 Skrevet Desember 4, 2012 Ok. Skal prøve å bytte pærer først. Kan prøve ett par nye på jobben. Men hvis det skulle være ballasten, hvor sitter denne? på lampa? Er det en per lampe eller? Er ballast og tennere samme enhet? Sitter inne i lampa på min 2000mod iallfall. Hadde jeg ikke fått hjelp av min kompis som er bmw mekaniker er jeg sikker på at jeg selv hadde skrudd lykta i fille bitter. Ballast og tenner er vel den samme ting. Veldig dyr, tror den nå koster over kr 5000,- pr stk. Hørt om Dybvik Trading sitt sett og det ligger en DIY fra noen på fora her på bimmers mener jeg også huske, men for egendel var jeg usikker på om jeg ville få opp feil koder med dette. Edit: Jepp, liten sjekk hos GSbildeler viser over 5000,- for orginalt. http://nettbutikk.gsbildeler.no/index.p ... 2P2G23370W
rekorden Skrevet Desember 4, 2012 Skrevet Desember 4, 2012 Eksoslekkasjen kan sjekkes med å ha motoren kald, åpne panseret og få noen til å starte motoren mens en ser/lyser ned mellom turbo og torpedovegg. Her er det lett å se eksos hvis eksosflensen er defekt.
nightking Skrevet Desember 4, 2012 Forfatter Skrevet Desember 4, 2012 Da har jeg hatt bilen inne på verkstedet å tatt en titt på den. Ført til xenonlysa. Her byttet jeg begge pærene, og de sluttet å blinke Ikke kjørt bilen noe langt etterpå, men de andre begynte å kødde med en gang, så ser ut som det ble bra Så til diesellukta i bilen på tomgang. Her tok jeg bilen opp på løftebukken, å så problemet med en gang. Det var fleksi røret fra fremre katalysator som lakk. Så at det var mye sot på eksosdeksler og på girkassa. Så da var det 2 muligheter. Enten kjøpe ny til flere tusen kr, eller lage til noe annet. Så da bestemte jeg meg for å gi biltema en sjangs. Fant ett veldig fint fleksirør der som passa fint. Kappa av den gamle fleksi delen og tilpassa den nye. Punktsveisa den mens alt stod på slik at alt fikk riktig retning, så tok jeg den ned på gulvet å hel sveisa den. Å den ble tett og fin som bare det. Pris 199kr Testa bilen, å ikkenoe diesel lukt i bil Takker for tips! Link til delen på biltema: http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Eksosanlegg/Eksosanlegg-Universal/Fleksibelt-skjoteror-universal-79127/ Her er noen bilder: Her er det bilde av gamle og nye flensen: Her er det bilde av alt montert i bil
Glenno Skrevet Desember 5, 2012 Skrevet Desember 5, 2012 Dukker problemet opp med pærene igjen etter noen mnd ville jeg vurdert tennere/ ballast.
nightking Skrevet Desember 20, 2012 Forfatter Skrevet Desember 20, 2012 Nå har jeg kjørt bilen noen dager, og idag merka jeg at lysa blinker igjen! Faen! Er det da å bytte ballast som gjelder? Må jeg bytte begge 2? Regner med det er en på hver side? Virker som begge pærene blinker samtidig nå. Eller ville det funke å kjøpe sånn billig xenonsett å montere? Men spørs om du får de pærene til ds2 holdere? Funker jo ikke med h7 sett liksom. Passer disse i org. festene til xenonlysa? http://www.vvme.com/hid-headlights/single-beam-hid-conversion-kit/d2s-d2r-d2c-hid-conversion-kit/digital-slim-d2s-d2r-d2c-hid-conversion-kit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå