Alpejohn Skrevet Desember 20, 2012 Skrevet Desember 20, 2012 Dette skjer faktisk av og til på min bil også, at begge lamper blinker en gang i blandt.. litt irriterende. Men har ikke blitt så ille at det plager meg enda.. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
nightking Skrevet Januar 10, 2013 Forfatter Skrevet Januar 10, 2013 Hei igjen. Har nå kjøpt det settet jeg linker til over her. Alt var plug and play. Brukte original stikket til ballasten/tennerne på lykte, og koblet direkte inn på nye sette. Så jeg har aldri koblet ut originale xenonlys boksene. Og de blinker fortsatt! på en 20 km kjøretur blinker det 10-15 ganger. Jævlig irriterende. Har nå prøvd 3 forskjellige sett med nye xenonlys pærer! Da er jo siste muligheten strømmen inn på lampene som kødder da. Noen som har vært borti det? Følger med ett rele kit på xenonlysa jeg kjøpte. Men hvis jeg bruker dette, og bruker den original strømmen som styrestrøm så vil det vil gi feilmelding, og vise at pærene ikke fungerer? Har målt spenning i stikket inn til tennere, å den er godt over 14v. Men spørs om den plutselig synker da pærene blinker da? Virker liksom som det skjer hver gang jeg gir på, eller bremser ned eller treffer dumper også. Men ikke hver gang.. Jeg begynner å lure på det kan være en slags lysmodul som er feilen. Noen som har vært borti det? Er lysmodulen inni bryterpanelet hvor jeg vrir på lyset? Gode forslag mottas
Staum- Skrevet Januar 11, 2013 Skrevet Januar 11, 2013 Hei Har akkurat det samme probleme på den _høyere_ lykta mi. Den har bare kuttet ut helt, men før så var det plutselig att den virket å plutselig att den ikke virket. (Vell å merke, hvis den virket når jeg startet bilen så sluttet den ikke å virke igjen før bilen ble stoppet) men siden det ble sikkerlig kaldt så har den ikke fungert i det heletatt, mens venstere lykta funker fint. Prøvde å bytte pære au, men hadde ikke noe å si. hvis du bytter balast å det fikser det, kan du ikke forklare med litt bilder osv ?
nightking Skrevet Januar 11, 2013 Forfatter Skrevet Januar 11, 2013 Jeg bytter jo ikke balasten når det fortsatt ikke funker med uoriginale xenonkit. Det vil si at feilen ligger før balasten. Jeg begynner å lure litt på LCM. den lysmodulen som styrer alt. Mener den sitter i lysbryterpanelet? Vurderer å bytte denne. Men tror det kanskje det ikke likt på alle biler. Har kanskje noe å si om det er xenon også. Også om det er automatisk kjørelys? Ser de selger på koed. Da står med med/uten kjørelys. Noen som har bytta disse før?
bmwMmodel Skrevet Januar 15, 2013 Skrevet Januar 15, 2013 Hei. Har en 1999 323i med samme problem. Dette oppstod for ca 2-3 år siden (bilen hadde da gått ca 110 000). Pærene var nylig skiftet og bilen har orginal xenon. Hadde også ettermontert xenon H7 i fjernlyset. Etter en del testing og feilsøking ,med b.l.a uorginal ballast og tennere,kom jeg frem til at det måtte være Lysmodulen. Kjøpte ny,skiftet denne (sitter under sikringsboksen bak hanskerommet) og fikk programert den opp med riktig SW til min bil,men problemet dukket opp igjen. Satte tilbake den gamle lysmodulen og fortsatte feilsøking. Jeg har også montert xenon i tåkelys, og angel-eyes (som erstatter parklys) fra GS-bildeler. På ebay fant jeg noen "anti-flikker"/"warning canceller"/"capacitor". De koster stort sett 5-15$ ink frakt. Bestillte dette til alle xenon-ballaster og angel-eyes. Montert uorginal ballast og tennere i nærlyset + warnig canceller på alle xenon balaster og angel-eyes. Har kjørt i 1 og 1/2 år uten en eneste feilmelding. I høst synes jeg at nærlyset var utrolig dårlig/svakt, kjøpe nye Phillips D2S pærer. Det ble ikke noe bedere. Tok frem den orginale ballasten og tenneren,koblet til , en kort prøvetur viste et helt annet lysbilde. Fjernet den uorginale ballasten og tenneren,og satte inn orginalt. (ballasten skrudd fast og sitter under lyktehuset ,og tenneren inne i lyktehuset bak reflektoren) Etter kort tid begynnte lyset å blinke og noen ganger slukke, for å virke igjen ved å skru lyset av og på. Alle warning canceller`ne er fortsatt montert. Etter å ha lest innlegga her er min konklusjon at på "min bil" må være ballasten som ikke er god. Problemet er at etter min erfaring klarer ikke uorginat ballast tydligvis å levere "nok effekt" til D2S pæra. Det er selvfølgelig mulig at jeg har kjøpt en dårlig "replasment ballast" på ebay til nærlyset. Å koble inn et rele og bruke orginal opplegget som styrestrøm er ikke noe lurt, det vil resultere i feilmelding på pærer fordi lymodulen ikke "kjenner" noe pære/ballast. Har ikke bestemt meg for hva jeg skal gjøre foreløpig, orginal ballast koster mere enn nye komplette DEPO lykter på GS-bildeler. Marius
Alpejohn Skrevet Januar 15, 2013 Skrevet Januar 15, 2013 Orginale ballaster er absolut best, som du erfarte er uorginale ikke alltid go Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå