Gå til innhold

Termostat i oljefilterhus m20?

Silverboy
 Share

Anbefalte innlegg

• 1 month later...

Trenger oljekjøleren på bane osv, men til daglig sliter jeg med å få opp tempen, når det er rundt null eller kaldere så må jeg stå på tomgang for å få tempen noe særlig over 60 grader.. Sto å holdt den på 2500rpm til jeg hadde 85 grader og når jeg begynte å kjøre falt den ned til 60+ ganske raskt...

Derfor har jeg kjøpt en kran å montere på slangen, men slo meg plutselig at det kanskje ikke er så lurt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

For å oppdatere her så kan man ikke montere kran, da termostaten stenger for annen oljesirkulasjon enn gjennom kjøleren når den åpner. Da må man i såfall kjøpe en bypass termostat som man kobler inn på begge slangene. Har hatt den ute og sjekket funksjon og alt virker bra. Mulig oljetempen bare viser litt lite, eller at den holder seg så kjølig uten at kjøleren er i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
Trenger oljekjøleren på bane osv, men til daglig sliter jeg med å få opp tempen, når det er rundt null eller kaldere så må jeg stå på tomgang for å få tempen noe særlig over 60 grader.. Sto å holdt den på 2500rpm til jeg hadde 85 grader og når jeg begynte å kjøre falt den ned til 60+ ganske raskt...

Derfor har jeg kjøpt en kran å montere på slangen, men slo meg plutselig at det kanskje ikke er så lurt

vet ikke om du har løst dette,

men kjørte 200km med turbobilen min igår (prøveskilt), og har en stor oljekjøler montert med org kjøleradapter,

så ivaffall at oljetemp ligger på et par grader over vann, vann lå på ca 82-83 grader og olje mer rundt 85grader, dette er da ved vanlig kjøring, bilen går ganske fett så bør ikke være at eksos elns gjør at olja blir ekstra varm ivaffall.

så vet ikke om det er noe feil med thermostaten i din kanskje eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde den fra hverandre og sjekket funksjonen som var helt topp, så ser ut til å være i orden. Ligger på rett i underkant av 80grader ved vanlig kjøring nå på sommeren, og litt over når jeg drar på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...