Silverboy Skrevet Desember 2, 2012 Share Skrevet Desember 2, 2012 Er det termostat i det originale oljefilterhuset til m20b25? (Selvfølgelig det som har utganger til oljekjøling) Eventuelt ved hvilken temp skal den åpne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer327tic Skrevet Desember 2, 2012 Share Skrevet Desember 2, 2012 Det er termostat i oljefilterhuset ja. Mener på jeg har sett et sted at den åpner på rundt 90 grader, men dette er jeg usikker på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Desember 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2012 Hmm.. Da mistenker jeg at min ikke funker, for har typ 70-75 grader ved vanlig kjøring og opp mot 85 om jeg kjører hardt.. Vanntempen ligger perfekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Januar 12, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2013 Noen som vet om det funker å blende oljekjøleren eller om det hindrer sirkulasjon i motoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Januar 12, 2013 Share Skrevet Januar 12, 2013 Vil du kjøre uten så bytter du bare hele huset ut og kjøper "bolten" som sitter i blokka på 320. Sjelden at termostaten åpner på b25 egentlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Januar 12, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2013 Trenger oljekjøleren på bane osv, men til daglig sliter jeg med å få opp tempen, når det er rundt null eller kaldere så må jeg stå på tomgang for å få tempen noe særlig over 60 grader.. Sto å holdt den på 2500rpm til jeg hadde 85 grader og når jeg begynte å kjøre falt den ned til 60+ ganske raskt... Derfor har jeg kjøpt en kran å montere på slangen, men slo meg plutselig at det kanskje ikke er så lurt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Mars 31, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2013 For å oppdatere her så kan man ikke montere kran, da termostaten stenger for annen oljesirkulasjon enn gjennom kjøleren når den åpner. Da må man i såfall kjøpe en bypass termostat som man kobler inn på begge slangene. Har hatt den ute og sjekket funksjon og alt virker bra. Mulig oljetempen bare viser litt lite, eller at den holder seg så kjølig uten at kjøleren er i bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juni 9, 2013 Share Skrevet Juni 9, 2013 Trenger oljekjøleren på bane osv, men til daglig sliter jeg med å få opp tempen, når det er rundt null eller kaldere så må jeg stå på tomgang for å få tempen noe særlig over 60 grader.. Sto å holdt den på 2500rpm til jeg hadde 85 grader og når jeg begynte å kjøre falt den ned til 60+ ganske raskt... Derfor har jeg kjøpt en kran å montere på slangen, men slo meg plutselig at det kanskje ikke er så lurt vet ikke om du har løst dette, men kjørte 200km med turbobilen min igår (prøveskilt), og har en stor oljekjøler montert med org kjøleradapter, så ivaffall at oljetemp ligger på et par grader over vann, vann lå på ca 82-83 grader og olje mer rundt 85grader, dette er da ved vanlig kjøring, bilen går ganske fett så bør ikke være at eksos elns gjør at olja blir ekstra varm ivaffall. så vet ikke om det er noe feil med thermostaten i din kanskje eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Juni 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2013 Hadde den fra hverandre og sjekket funksjonen som var helt topp, så ser ut til å være i orden. Ligger på rett i underkant av 80grader ved vanlig kjøring nå på sommeren, og litt over når jeg drar på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå