TurboAlven Skrevet Januar 30, 2013 Skrevet Januar 30, 2013 dæven, bladde gjennom bildene av rusta her nå, det var ikke lite gitt trodde min var ille, men ser jo nå at jeg har vært heldig, hehe
Morty999 Skrevet Januar 30, 2013 Forfatter Skrevet Januar 30, 2013 Hei. Ka det kosta å få borre opp blokka? 1500kr
Morty999 Skrevet Februar 3, 2013 Forfatter Skrevet Februar 3, 2013 da sitter innerskjermen fast for siste gang målt opp og ned på 3 stk biler og fikk det på plass riktig. så da sveisa jeg den fast i torpedoveggen. skrudde den fast i frontplata og i rammevangen så den skulle stå på riktig plass da jeg skal skifte både rammevangen og frontboksen så det står bare igjen å slipe ned flenser og rette litt på det så er innerskjermen klar på torpedo osv. må sveis elitt mer på torpedoveggen men det tar jeg når rammevangen skal skiftes for da skal det bort endel av nedre del på torpedoveggen osv.. neste på lista nå er faktisk rammevangen. og fyyy som jeg gruer meg til det! må få vatret opp bilen så alt står stødig og ikek i spenn på noe vis, kryssmåle i hue å ræva + lage endel "jigger" som skal plasserer her og der så den blir 100% riktig. heldigvis har jeg 3 biler til som jeg kan måle alt på om det skulel skje noe. i morra blir det å få av rammevangen på delebilen og gjøre den klar.
Pedi Skrevet Februar 3, 2013 Skrevet Februar 3, 2013 Morten, dette ser bra ut. Ang den rammenvangen, så trenger du ikke å grue deg til det. Bruk (les: monter) traversen til å få korrekt avstand, og ta to høydemål (les: foran og bak på vangen) - og du er i boks. Enkelt. Mvh Pedi-gutt
Morty999 Skrevet Februar 3, 2013 Forfatter Skrevet Februar 3, 2013 Morten, dette ser bra ut.Ang den rammenvangen, så trenger du ikke å grue deg til det. Bruk (les: monter) traversen til å få korrekt avstand, og ta to høydemål (les: foran og bak på vangen) - og du er i boks. Enkelt. Mvh Pedi-gutt hehe. gruer meg uansett da jeg egentlgi ikke har peiling på karosseri men skal nok få det til! bare bruke goood tid satt sammen motor til vinterbilen til halfdan i helga.. følte meg myyye mer trygg på det skal jeg si deg og nå spinner den på 5 gir på snøen! hehe
Pedi Skrevet Februar 3, 2013 Skrevet Februar 3, 2013 Morten, stikkordet er nøyaktighet og måling. Ikke værre enn det når du bytter ut del for del... Er litt værre i tilfeller som feks E21-cabben min, der skal jeg få et "par" utfordringer tror jeg
Morty999 Skrevet Februar 3, 2013 Forfatter Skrevet Februar 3, 2013 Morten, stikkordet er nøyaktighet og måling. Ikke værre enn det når du bytter ut del for del...Er litt værre i tilfeller som feks E21-cabben min, der skal jeg få et "par" utfordringer tror jeg hehe ja du har nok en liten utfordring heldigvis skal det på justerbare tårnlagre og deler i forstillinga så det blir riktig til slutt men er litt usiker på om jeg skal ta frontboksen først og så rammevangen, men tror det blir vangen/ gulvet først..
Pedi Skrevet Februar 3, 2013 Skrevet Februar 3, 2013 Ta vangen først, så ser du lettest "sporene" etter gamle vangen. Husk å ta mål oppe og nede før bytting av frontboks. NB! Hadde du giddet å se etter om du hadde noe stål der bak med/rundt skiltlysa som vi snakket om, når du får tid?
Morty999 Skrevet Februar 3, 2013 Forfatter Skrevet Februar 3, 2013 Ta vangen først, så ser du lettest "sporene" etter gamle vangen.Husk å ta mål oppe og nede før bytting av frontboks. NB! Hadde du giddet å se etter om du hadde noe stål der bak med/rundt skiltlysa som vi snakket om, når du får tid? greit nok det, men alt rundt der den sitter fra før er rustent så det skal også bort hehe jeg veit jeg har. skal få kappet av i morgen. regner med jeg skal sende? hehe
Pedi Skrevet Februar 4, 2013 Skrevet Februar 4, 2013 jeg veit jeg har. skal få kappet av i morgen. regner med jeg skal sende? hehe Fantastisk! Spot-on !
Haakjin Skrevet Februar 4, 2013 Skrevet Februar 4, 2013 Dette ser bra ut morten! Hvilken sveisegrunning bruker du?
Kimmit Racing Skrevet Februar 4, 2013 Skrevet Februar 4, 2013 Blir bra dette Morty Rust er noe herk men godt og bli kvitt det Råder skal straks være på vei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå