Gå til innhold

Problemer med for høy CO på E36 318is (M42B18)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har hatt bilen på periodisk kjøretøy kontroll og rettet feilene og dratt tilbake til etterkontroll.

Har problemer med for høy CO, resterende er i orden etter en hel rekke med toere som måtte fikses. :)

Skiftet da ut det gamle powerfilter med å sette inn original luftfilter boks med nytt filter.

Skiftet også tennplugger, Toppdeksel pakning, Sveiset grenrør slik at det ble tett. Byttet også Oljefilter og olje.

CO er nå på 5,7 og skal være under 0,5

Noen forslag på hva det er stor sannsynlighet for at det er eller hva man kan gjøre for å finne ut hvor feilen ligger?

Skrevet

Hadde fylt på Vpower 98 fra Shell. Skal se om jeg finner blyfri 99 her i Tromsø.

De hadde prøvd å få bilen skikkelig varm selv. Men jeg sa jeg kunne kjøre en halvtime før jeg kommer innom verkstedet på slutten av dagen for å få skikkelig driftstemperatur å ta en kjapp måling.

Har snakket med en del verksteder og alle hinter om Katalysator i første omgang. (evt. luftmengdemåler). Så vurderer å kjøpe en ny fra katalysator fra koed.no samtidig som en ny lamdasonde.

• 2 weeks later...
Skrevet

Da har man byttet katalysator og lamdasonde i helgen. Målte deretter CO. Den kom da på følgende: vol % 0,01. Dette ble jo selvfølgelig målt når bilen var blitt i skikkelig driftstemperatur. I tillegg så forsvant jo den skarpe eksoslukten. For å si det sånn så greide man ikke lukte noe i det hele tatt av eksosen etter bytte av dette.

Den her bilen kan max ha CO med vol % 0,5. Så da får man bare satse på at det går fint på etterkontrollen! :)

Skrevet

Yes da ble bilen godkjent!

CO'en ble målt til 0 i CO på verkstedet! Det gjorde med andre ord susen å skifte katalysator og lamdasonde :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...