Morstan Skrevet Desember 6, 2012 Skrevet Desember 6, 2012 Jo greit nok det, men den trenger ikke ha vid åpne spjeld for det:) og er e36 m3 jeg har så regner ikke med e46' n er noe værre. Men kjørte til dokka på 0,72. To runder på banen og det sto 1,2 på obc'n:) så når det gasses så drar den fort opp snittet!
Morstan Skrevet Desember 6, 2012 Skrevet Desember 6, 2012 Men skal til bud neste år også og vi får se da vettu:D
badsha Skrevet Desember 6, 2012 Skrevet Desember 6, 2012 tviler på det forbruket... hadde selv M3 3.2 ltr, kjørte fra london til Norge, resatte mange ganger!! fikk den ned i 0,88 på det minste! da omtrent rørte jeg ikek gassen engang
bmw-e46-m3 Skrevet Desember 6, 2012 Skrevet Desember 6, 2012 kjører min på litern på blandet. går jeg inn for å kjøre sparsomt, null prob å kjøre 0.8. men langkjøring er som regel 0.85-0,9. har klart 0.75 tur retur aurskog-trysil en vinter for noen år siden.
Morstan Skrevet Desember 6, 2012 Skrevet Desember 6, 2012 Ja, men da kan du ikke si du kjørte fra london til norge hvis du resatte den mange ganger??. Hadde du ikke nulla så jævelig så har du jo mange flere mil og få ned snittet på skjønner du vel?? Jeg kjørte fra Gran, men nulla ut på Gjøvik. Da jeg hadde parkert på Bud camping sto det 5,9/100km på OBC'n. Skal dit neste år også så da får jeg filme OBC'n da vetr:P
TIF Skrevet Desember 6, 2012 Skrevet Desember 6, 2012 Med rolig landkjøring går den på 0,8l uten problem og på bykjøring blir det fort rundt 1,25l
Kjell Z3 Skrevet Desember 6, 2012 Skrevet Desember 6, 2012 Ja, men da kan du ikke si du kjørte fra london til norge hvis du resatte den mange ganger??. Hadde du ikke nulla så jævelig så har du jo mange flere mil og få ned snittet på skjønner du vel?? Jeg kjørte fra Gran, men nulla ut på Gjøvik. Da jeg hadde parkert på Bud camping sto det 5,9/100km på OBC'n. Skal dit neste år også så da får jeg filme OBC'n da vetr:P Computeren din er nok ikke å stole på. Jeg vet ikke hvilke erfaringer du har med kjøring med div. biler, men det er ganske selvsagt at du ikke kan kjøre en M3 på 0,59. Tenk deg litt om, se også litt på hva BMW oppgir, det er jo iheller kke siste oppfinnelse av motorteknologi.
ealoken Skrevet Desember 7, 2012 Skrevet Desember 7, 2012 på de 1350 km i fra kysten av frankrike og til Hirtshalls, brukte m3n 160 liter bensin..... ( gjorde 30 mil på 1time og 45 minutter )
Morstan Skrevet Desember 7, 2012 Skrevet Desember 7, 2012 Ja, men da kan du ikke si du kjørte fra london til norge hvis du resatte den mange ganger??. Hadde du ikke nulla så jævelig så har du jo mange flere mil og få ned snittet på skjønner du vel?? Jeg kjørte fra Gran, men nulla ut på Gjøvik. Da jeg hadde parkert på Bud camping sto det 5,9/100km på OBC'n. Skal dit neste år også så da får jeg filme OBC'n da vetr:P Computeren din er nok ikke å stole på. Jeg vet ikke hvilke erfaringer du har med kjøring med div. biler, men det er ganske selvsagt at du ikke kan kjøre en M3 på 0,59. Tenk deg litt om, se også litt på hva BMW oppgir, det er jo iheller kke siste oppfinnelse av motorteknologi. Neivel, men det er du?? Vi får se neste år:) Greier jeg 0,59- 0,61 så skal jeg ta bilde av milene jeg har kjørt, gjennomsnitt forbruk, og bensinen:) så kan du jo få regne selv da? Ser hva bmw sier, ett sted så jeg 0,75 og ett annet 0,85 så hvis man sier 0,8. Så har du fart, trafikk, bakker og generelt hvordan man kjører bil som spiller inn i tillegg.
R Andersen Skrevet Desember 7, 2012 Skrevet Desember 7, 2012 Du er uansett forholdsvis langt unna det BMW oppgir som tall på M3. Har hatt 4 stk. M3 E36, og har aldri vært i nærheten av de tallene du påstår å ha klart. Da har jeg kjørt så rolig det går ann, typisk 80-90 km/t på motorvei, og da har jeg klart å få den ned på 0,7-et-eller-annet, og det er langt derifra og ned til 0,59-0,61 som du påstår å klare. Det er faktisk veldig stor forskjell i %.
ealoken Skrevet Desember 7, 2012 Skrevet Desember 7, 2012 Du er uansett forholdsvis langt unna det BMW oppgir som tall på M3. Har hatt 4 stk. M3 E36, og har aldri vært i nærheten av de tallene du påstår å ha klart. Da har jeg kjørt så rolig det går ann, typisk 80-90 km/t på motorvei, og da har jeg klart å få den ned på 0,7-et-eller-annet, og det er langt derifra og ned til 0,59-0,61 som du påstår å klare. Det er faktisk veldig stor forskjell i %. helt enig, 0.6 på m3, nå er det så og si nesten bare nedoverbakke i fra Gran til oslo, så om man slipstreamer lastebil så kanskje, men jeg har min tvil.
Kjell Z3 Skrevet Desember 7, 2012 Skrevet Desember 7, 2012 Om man fyller bensin langt oppe i fjellene og kjører ned til lavlandet kan man selvsagt oppnå utrolige forbruk, men bare idioter måler uten å tenke på at man må starte og stoppe ca i samme høyde over havet. Da bør de kanskje måle når de kjører motsatt veg også.
Morstan Skrevet Desember 7, 2012 Skrevet Desember 7, 2012 Nå er det ikke oslo jeg prater om da, prater om da jeg kjørte fra gran til bud i sommer. Til oslo var med merca til fatter sto det. Og som jeg sa, kjørte fra gran. Men glemte nulle ut så gjorde det på gjøvik. Og da jeg var på bud camping sto det 0,59. Og jeg målte ikke hjem igjen, men kan hende det hadde blitt mere da. Men vil si det er like mye oppover som nedover fra gjøvik til bud:) og god del med slett:) Skal komme tilbake med tall når har vært der neste år:D
Morstan Skrevet Desember 7, 2012 Skrevet Desember 7, 2012 Og en ting til, flere som sier de greier lett 0,8 og det er jeg helt enig i for hvis jeg kjører en tank (frem og tilbake hønefoss) 4 mil hver vei. Litt kjøring rundt til kompiser og sånn så er det faen meg sjelden jeg har den over 0,83 da uten og tenke på hvordan jeg kjører. Men det gjorde jeg ikke til Bud heller. Men det var første turen min dit, så da blir det pen kjøring og titting:) Så da er det faktisk mulig og nå 0,6 hvis folk greier bruke litt sunn fornuft her og ikke bare tenke teoretisk!?
Kjell Z3 Skrevet Desember 7, 2012 Skrevet Desember 7, 2012 Nå er det ikke oslo jeg prater om da, prater om da jeg kjørte fra gran til bud i sommer. Til oslo var med merca til fatter sto det. Og som jeg sa, kjørte fra gran. Men glemte nulle ut så gjorde det på gjøvik. Og da jeg var på bud camping sto det 0,59. Og jeg målte ikke hjem igjen, men kan hende det hadde blitt mere da. Men vil si det er like mye oppover som nedover fra gjøvik til bud:) og god del med slett:) Skal komme tilbake med tall når har vært der neste år:D Uansett hvor mange ganger du måler er det noe feil om høydeforskjellen er null. Måler du med computeren er den feil, måler du ved å fylle tanken teller km.telleren din for fort. En M3 går ganske enkelt ikke på 0,59 uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå