Kristoff Skrevet Desember 5, 2012 Share Skrevet Desember 5, 2012 Hoi! Lurte på å bytte min depresive endestuss på E87, til noe litt mer oppsiktsvekkende. Spørsmålet er; De nedbøyde endestussene på dieselbiler er vel slik av en grunn, at eksos skal bli skjøvet ned og mot bakken og ikke legge seg på bakfanger. Rett meg hvis jeg tar feil. Vil det gi noe bemerklige problemer ved å bytte til rett stuss? Vil jo tro at så lenge en vasker bilen jevnlig skal ikke dette være et problem? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet Desember 5, 2012 Share Skrevet Desember 5, 2012 Hadde selv 118d med "rett" endestuss, så tror ikke det blir et problem. Til info så har jeg sett en del eldre mercedeser kjøre av gårde og de bilene har endestusser rettet mot bakken av en god grunn. Sotrøyken blir skutt mot bakken i stede for rett i fronten på bilen bak. Jeg har ikke sett dette fenomenet på nyere Mercedeser så antar det har noe med partikkelfilteret å gjøre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoff Skrevet Desember 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2012 Det er nok et godt poeng Gustav. Mulig å få tak i rett stuss med en "ned-sender" inni kanskje? Som en liten blokk som sender soten nedover ut fra potta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Desember 6, 2012 Share Skrevet Desember 6, 2012 På min gamle a3 2007 modell hadde jeg rett endestuss, men det var høl litt lengre inne der stussen pekte rett ned. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sæther93 Skrevet Desember 7, 2012 Share Skrevet Desember 7, 2012 ha rett stuss på 525 tds e39`n og det var et stort problem med at den sotet ned bak en kompis av meg har det på sin 525 dat e39 og det er ikke antydning til soting av fanger begge er chipet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå