Tommy Skrevet Desember 5, 2012 Share Skrevet Desember 5, 2012 Jeg har en olje lekkasje på min M3 3.2. Dette er visstnok ganske vanlig på E36. Det lekker fra en bolt, som er plassert der den røde ringen er på bilde. Det ser ut som en skrue, med hode til et flatt skruhjern. Er det noen som vet om det finnes et spesialverktøy for å få denne ut, eller har noen triks. Det er ganske trangt inn under manifoilden, å jeg har lite lyst å måtte ta ut hele motoren, for å få ut denne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Desember 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2012 Her er et bilde, tatt inn mellom manifoilden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Desember 6, 2012 Share Skrevet Desember 6, 2012 Det er en overtrykksventil til oljen. Veldig vanlig at de begynner å lekke. Byttet den på min også. Delenr: 11111318185 Koster ca 380kr hos BMW. Ser slik ut: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Desember 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2012 Er det del nr 8 på dette bilde? Det er iallefall den eneste jeg fant, å har allerede bestilt den hos KOED, til den nette sum av kr 11.- Finnes det noe spesialverktøy for å få den ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Desember 6, 2012 Share Skrevet Desember 6, 2012 Nr. 10 her http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=CN93&mospid=48090&btnr=11_2988&hg=11&fg=10&hl=14 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Desember 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2012 Ja, fant ut det, så da har jeg bestilt feil del. Finnes det noe spesialverktøy for å få denne ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Desember 6, 2012 Share Skrevet Desember 6, 2012 Ja, fant ut det, så da har jeg bestilt feil del. Finnes det noe spesialverktøy for å få denne ut? Jeg byttet min når motoren var ute av bilen. Et custom stort flatt skrujern så går det kansje, men er jo fryktelig trangt der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Desember 6, 2012 Share Skrevet Desember 6, 2012 Er vel sånn at man får plass til et flattrekkerbits på en en liten skralle. Da får du litt mer moment også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kai Skrevet Desember 7, 2012 Share Skrevet Desember 7, 2012 stor flatbits å fastnøkkel så får du den ut fra undersiden. hadde lekkasje jeg å, byttet bare o-ringen så ble det bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Desember 7, 2012 Share Skrevet Desember 7, 2012 Ja, ikke lett å komme til, så kjekt å huske når man har motor ute. Men som nevnt, stort bits og skralle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Desember 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2012 Latmansarm, med 8mm pipe, og et stort flatt bit i, så var den ute på 10 sek. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå