Gå til innhold

E61 xdat eller A6 Quattro?

sveinis
 Share

Anbefalte innlegg

Støtter meg på Fredrik her. Vi hadde 2 stk 08 A4 2.0TDI quattro. Gikk på 3årig leasing begge to. Mor sin hadde en dieselvarmer som aldri fungerte når det bikket 5 positive grader. Så når den trengtes mest fungerte den aldri. Stefar sin hadde problemer med AC, og var inne for oljelekk i motor. Så nå står det kun BMW og volvoer i familien. Ene siden har 2x bmw, og andre siden 2xVolvo. Og nå går det kun i slitedeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt flere audier uten noe feil i det hele tatt :shock: og folkevogner!! En kompis av meg har xc70 med firehjulstrekkhavari, en har E70 med feil den elektriske styringen, tøft når man snurrer på rattet uten at det skjer noe som helst, jeg har hatt div tull med mine.

Det er selvfølgelig feil på alle biler, noen ganger kommer man unna, andre ikke.

Skal man slippe problemer er det vel Toyota og mitsubishi ol.som gjelder, jeg vet ikke for jeg har aldri hatt no sånt, men det er jo et rykte da...

Jeg skal nok ha bmw neste gang også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bare hatt en BMW hittil, og det er den vi har nå. Men vi har hatt 5 Audier. En B5 A4, en A4 B8, 2x Q7 og en A3. Det har vært både og av feil med de bilene, men mest småtteri. Ingen av bilene har hatt noen form for alvorlige feil.. Verst er det med B5´n, der ryker det meste av "tulleting", mens motor og drivverk er helt nydelig selv etter 300 000, og bilen har vært MTM tunet fra den hadde gått 5.000 km. B8´n har hatt noen småting med EGR-ventilen i starten, samt faktisk lakkproblemer - Dette har vært det største problemet vårt, og har rammet samtlige av bilene etter kun 1 år (bortsett fra A3). BMW´n virker til nå perfekt, med unntak at den "havarerte" etter 150 km samme dag som vi fikk den.. Var visstnok en løs skrue i forbindelse med drivstofftilførselen. Den første Q7´n vi hadde gikk vindusviskerne i hytt og pine på vei hjem fra forhandleren den dagen vi hentet den ny.. Så vi er vant med uflaks når det gjelder biler.. :P Likevel tror jeg det handler mye om at man er heldig/uheldig med bilene sine.. Noen skjer det aldri ting med, mens andre er det noe støtt og stadig. Da tenker jeg selvfølgelig på feil utenom de kjente feilene som flere modeller har.. :)

Som johnja sier, det er mye rart der ute.. Ting skjer plutselig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om fardin bor i Krokkleiva kan jeg godt forstå hans behov for 4x4 :)

Når det gjelder plass, har selv 2 brødre, vi vokste opp i Passater på rekke og rad når vi var i voksealdern, siste passaten vi hadde, hadde vi da alle tre hadde strukket seg godt, størstemann med en høyde på 1,96 og to tvillinger på nærmere 1,90 plantet seg baki selv på lange turer.. Kan ikke si vi satt jævlig komfortabelt og flott, men klagde aldri :P Tok til og med en tysklandstur. En periode var det kun en E36 sedan som ble brukt som familiebil en kort periode, det gikk også veldig fint!

Så og si at E61 blir for smått stiller jeg meg uforstående til.

Stemmer det, Krokkleiva er bratt :P Men er snakk om Krokkleiva i Oslo, kjenner du til den gaten? Den er like bratt, snakk om traktorer og Land Cruisere som ikke kommer seg opp på vinteren.

Krokkleiva ja :P Begynner fra Solveien og går ned mot Nordstrandveien/Vingolfveien? Hadde nedslagsfeltet mitt i min tidligere jobb på hele Nordstrand, Holtet, Ekeberg feltene for Viken Fibernett, så er lommekjent i området :P

Jobba der en over en periode ganske mye i forbindelse med at en beboer i veien gravde noe alvorlig i hagen, drenerte eller festet muren ned mot naboen eller hva det var..

Bor to hus nedenfor der jeg :wink:

Jeg har hatt flere audier uten noe feil i det hele tatt :shock: og folkevogner!! En kompis av meg har xc70 med firehjulstrekkhavari, en har E70 med feil den elektriske styringen, tøft når man snurrer på rattet uten at det skjer noe som helst, jeg har hatt div tull med mine.

Det er selvfølgelig feil på alle biler, noen ganger kommer man unna, andre ikke.

Skal man slippe problemer er det vel Toyota og mitsubishi ol.som gjelder, jeg vet ikke for jeg har aldri hatt no sånt, men det er jo et rykte da...

Jeg skal nok ha bmw neste gang også :D

Faren min hadde også XC70 2003 fra den var ny før, den ble det også firhjulsdrift-havari på, men det er jo haldex systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv prøvd 2.7 tdi avant og 525xdt. Fikk inntrykk av at A6'n var en solid, komfortabel og trygg bil med god plass. Dessverre synes jeg den også var lat og kjedelig å kjøre. Hadde jeg prøvd en med 3.0 literen hadde jeg nok sittet igjen med et bedre inntrykk.. Personlig hadde jeg satt valget mellom A6 med 3.0 Tdi og 525xd facelift.

Er kjøpers marked nå, så jeg hadde prøvd å prute meg til en 525xdt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står en nydelig 2007 (Nov. 2006) 530xdat utfor huset her for øyeblikket. 130.000 på telleren og bra med utstyr. Bl.a aktiv styring, panoramatak osv.

Du kan jo sende en PM om du er interessert i mer info og bilder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv tatt samme valget nylig, og jeg angrer ikke et sekund. Godt nok med plass i e61, og mye bedre å kjøre. Bedre seter (komfort), og bedre driftssikkerhet (i følge diverse tester). I tillegg er det bare BMW som er BMW, og de er bare penere å hvile øya på.

BMW har i tillegg registerkjede (er og i a6 3.0 tdi, men ikke 2.7tdi) som sparer en stor service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...