Gå til innhold

1993 e36 320i coupe, verdivurdering?

Elliott
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 1993 320i med 242 tusen på telleren. Orginal m-tech bil, så er full opptikk og svart skinn innvendig, ingen hull. Bilen er rustfri, ingen bungler osv, er nylig lakkert under også! Skal selges ferdig eu-godkjent. Følger ikke med vinterdekk da dette i mine øyne er en sommerbil. Er nye 18'' med gode dekk såklart. Alt av kuler/foringer i forstilling er byttet å det er nye fjærer og dempere foran og bak. Profftona ruter helt fram med garanti. I vinter er også komplett dørkmatte byttet da det var ett slitasjehull i det, da kjøpte jeg helt nytt svart hos den lokale bmw-forhandleren. Ny eksos. Komplett servicehefte helt fram til forje service men leveres med ny service utført. Har bare kjørt 8 tusen de 2 siste årene så vurderer å selge da jeg har andre "sommerbiler" også. Men er usikker hvordan jeg skal prise den, fant ikke noe serlig å sammenligne med på nett. Noen formening? 50 tusen 75 tusen?

Hadde ikke så mange bilder, men selger med ett så ser dere

fiaarnl70vouwlke1bw6.jpg

Mulig jeg har glemt noe viktig info, men bare si fra isåfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs litt på utsyr osv.. Har du aircondition, elvinduer og takluke?

Hadde uansett lagt bilen ut til 49000,- inkl reg.

Forventet å få mellom 40-49 kanskje?

Men det krever at bilen er i grei stand. Husk det er en 19 år gammel bil. Sier heller ikke at det er umulig å få mer, men å legge ut en bil for høyt kan være ødeleggende. Første dagen har du flest treff da bilen er "ny annonse" og ligger høyt på listene - dette fører til at folk blir interessert dersom prisen er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja derfor jeg hører, denne er ikke nå å utsette på innvendig/utvendig, er setevarmere, ac, elvinduer, el-takluke, ellers ikke så mye utstyr nei. Klart er jo en gammel bil, men ser jo flere av disse som ligger ut til helt syke priser, vell og merke ikke så mange 320, men 325/328 til over 100 tusen. Må da være mer enn 50 tusen å hente? Har jo ingen betydning i forhold til pris men ga 45 for bilen, å har brukt over 40 tusen+ heillakkering (denne i tillegg altså). Jeg har eiet bilen 1.5år ca nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstyret trekker opp, da hadde jeg kanskje vurdert å legge den ut til 59.000,-

Men du spør om hvor MYE du kan få for bilen - hva kan bilen SELGES for. 70-80% av annonsene på finn er feilpriset. Folk legger ut bilene til drømmepriser. De som legger ut til fornuftige priser blir solgt først. Bare se på de som er "solgt" så skjønner dere hva jeg prater om. Har selv kjøpt og solgt 100+ biler og har en viss innsikt.

Det at bilen er litt sjelden med bra utstyr osv kan selvfølgelig trigge en entusiast, men forvent da at bilen blir liggende lenge og mest sannsynlig ikke solgt. Markedet bestemmer alltid.

325 og 328 ligger ofte høyere i pris, kanskje spesielt 328 - men om de blir solgt er en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får gjøre det da :) Er vell en fordel å vente til etter jul og alt styr før jeg legger den ut?

En fordel å vente til våren....sykt tregt marked på vinteren.

Folk har vel generelt lite penger både før og etter jul så jeg tror kanskje det er like greit å få den avgårde før jul slik at man ikke blir sittende med det "solidariske" ansvaret for veiavgiften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg den ut for 70 000.- inkludert omreg i mai-juni når skatte og feriepenger har kommet så går den nok fort :) Denne er STRØKEN...

hehe blir solgt ferdi med årsavgift betalt, eu-ok og med skilter på, er mye lettere å få den solgt da :)

Denne er strøken ja, bærer preg av at den er godt tatt vare på så er synd å selge, men kan ikke ha flere sommerbiler :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får gjøre det da :) Er vell en fordel å vente til etter jul og alt styr før jeg legger den ut?

Folk har vel generelt lite penger både før og etter jul så jeg tror kanskje det er like greit å få den avgårde før jul slik at man ikke blir sittende med det "solidariske" ansvaret for veiavgiften.

Dette er helt klart et poeng, men ingen fasit.

Jeg la ut cabriolet'n min til salgs 1. desember og fikk solgt bilen innen 1 døgn (leveres i morgen :-) ), så en vet aldri! Prisen har mye å si, så skal du bli kvitt den innen rimelig tid ville jeg lagt den ut til 49 000kr. Er klart at det blir lenger og lenger imellom fine E36, men det er dessverre vanskelig å få igjen pengene sine uansett. En får faktisk en E46 318-320 coupe med lignende km stand til 80 lapper. Husk også at etter 1. januar er du ansvarlig for å betale årsavgift på nesten 3k og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt klart et poeng, men ingen fasit.

Jeg la ut cabriolet'n min til salgs 1. desember og fikk solgt bilen innen 1 døgn (leveres i morgen :-) ), så en vet aldri! Prisen har mye å si, så skal du bli kvitt den innen rimelig tid ville jeg lagt den ut til 49 000kr. Er klart at det blir lenger og lenger imellom fine E36, men det er dessverre vanskelig å få igjen pengene sine uansett. En får faktisk en E46 318-320 coupe med lignende km stand til 80 lapper. Husk også at etter 1. januar er du ansvarlig for å betale årsavgift på nesten 3k og.

Har ingen problem med at den står å venter til våren, har greit med plass i garasjen :) Solgte tidligere i høst en 1999 320i e46 sedan med 230 tusen på tellern til 100 tusen, den var ikke i like bra stand som denne så JEG føler 59 tusen er litt lite, men markede som bestemmer helt klart!

Denne:

p2ci718gxr7ddr31u1td.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett E46 coupe gå billig! En i Ålesund gikk for rundt 80.. poenget mitt er at skal du selge bil så må du legge den ut til en bra pris. Da blir den solgt med en gang. Legger du ut for høyt blir den bare liggende lenge, og når du da setter ned prisen til markedspris så er det ingen som ser annonsen fordi den har lagt ut for lenge.

Dette gjelder spesielt eldre biler som kan være litt tungsolgte. BMW er jo relativt lettsolgt, men markedet er loaded nå - og du får mye E46 til en kurant pris. E46 320i Sedan ligger definitvt under 100 000 nå. De går fra 60-95. Fant flere til rundt 80 med et kjapt søk på finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...