ri-de Skrevet Desember 6, 2012 Skrevet Desember 6, 2012 Min e39 525 tds går stadig i nødmodus, (mister nesten all motorkraft) Men kun med lmm innkoblet. Uten lmm går bilen helt greit. Kjørt uten i ca 1mnd uten problemer, mens jeg ventet på ny (brukt fra schmiedmann)lmm. Monterte den nye og bilen gikk greit et par dager før det samme skjer igjen altså bilen går i nødmodus. Så da lurer jeg på har jeg bare vært uheldig og fått enda en defekt lmm, eller er det andre faktorer som spiller inn og gjør at bilen går så mye dårligere med lmm innkoplet. Har det noe innvirkning på motoren at jeg kjører uten? Synes også bilen går litt "kaldt" nålen ligger som regel midt mellom det blå feltet og midten,er det normalt på disse?
kjellan Skrevet Desember 10, 2012 Skrevet Desember 10, 2012 Har nå nødmodus problema med min å men finner ikke feiln. Kordan starta probleme til deg? Kutta den helt uten videre og kom like brått tilbake??
TRF Skrevet Desember 11, 2012 Skrevet Desember 11, 2012 Uten lmm/maf får du ikke full effekt, da den faktisk går i et "ertstatningsprogram" da også. Maf på disse bilene er noe drit. De fleste er defekte, og de uoriginale man får kjøpt fungerer dårlig.
ri-de Skrevet Desember 12, 2012 Forfatter Skrevet Desember 12, 2012 Har nå nødmodus problema med min å men finner ikke feiln. Kordan starta probleme til deg? Kutta den helt uten videre og kom like brått tilbake?? Ja den kutta plutselig..men kom ikke plutselig tilbake ..det tok kansje 5min før den kom igjen å så gikk den kun i nødprogram..prøv å ta av kontakten på lmm å se om den går noe bedre da, hvis den gjør det er det nok lmm hos deg også...
ri-de Skrevet Desember 12, 2012 Forfatter Skrevet Desember 12, 2012 Uten lmm/maf får du ikke full effekt, da den faktisk går i et "ertstatningsprogram" da også. Maf på disse bilene er noe drit. De fleste er defekte, og de uoriginale man får kjøpt fungerer dårlig. Er grunnen enig det...synes ikke den går så mye dårligere uten lmm,men det tyder vel på at lmm aldri har vært helt frisk etter hva jeg skjønner i diesel tråden din. Hva er den beste løsningen for å eliminere dette problemet da?
kjellan Skrevet Desember 12, 2012 Skrevet Desember 12, 2012 Har nå nødmodus problema med min å men finner ikke feiln. Kordan starta probleme til deg? Kutta den helt uten videre og kom like brått tilbake?? Ja den kutta plutselig..men kom ikke plutselig tilbake ..det tok kansje 5min før den kom igjen å så gikk den kun i nødprogram..prøv å ta av kontakten på lmm å se om den går noe bedre da, hvis den gjør det er det nok lmm hos deg også... Dt kan gå fortt 5min før min og kommer tilbake å. Er som noen sitter på en av å på knapp. Sjekka med data på biln i dag men må sjekke med en nyere data i morgen.
ri-de Skrevet Desember 12, 2012 Forfatter Skrevet Desember 12, 2012 Hvis jeg har forstått det riktig så vil ikke defekt lmm gi noe i feil i diagnose da disse kan være bare litt defekt ifølge dieseltråden her inne.De må vist måles noe jeg skulle likt å vite hvordan man gjør.Har selv tatt diagnose uten at det var noen feilkoder lagret. Da er nok det enkleste for å utelukke lmm å bare nappe av kontakten å kjøre en tur..
ri-de Skrevet Desember 27, 2012 Forfatter Skrevet Desember 27, 2012 lurer fortsatt på hva som er den beste løsningen for å få bukt med lmm problemene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå