e9coupe Skrevet August 22, 2013 Forfatter Skrevet August 22, 2013 e9 har vel samme innfestning til diffen som e12 mener jeg å huske. Skal du ha litt motor i bilen (og/eller rykke og rive når du kjører) bør du forsterke innfestningen til diffen. Dette var en svakhet på e12, de røk også med org motorer, og org. forsterkningssett fra BMW fantes. Jeg har selv forsterket på min, og jeg har også revet i filler en innfestning (med en 518..) Har ikke sett innfestingen på en e12, men det pleier å ryke på e9 også. Regner med det er helt likt. Har ikke helt bestemt meg hvordan jeg forsterker det ennå, men det blir gjort
e9coupe Skrevet August 22, 2013 Forfatter Skrevet August 22, 2013 Veldig imponerende arbeid sålangt! Her skal jeg følge med videre Hyggelig å høre
TM custom Skrevet August 22, 2013 Skrevet August 22, 2013 Har ikke noe erfaring med sandblåsin av karosseri. Men jeg har sandblåst mye smådeler og det jeg ikke har fått lakket med en gang har jeg sett rustdannelse i "porene" til stålet allerede dagen etter. Så er nok greit og få på noe grunning ganske fort. Ellers så er det veldig flott arbeid du gjør, pøs på med bilder
e9coupe Skrevet November 18, 2013 Forfatter Skrevet November 18, 2013 Går treigt med meg og karosseri jobb... Men er her kommer en liten update til BMW folket Fant raskt ut at store deler av kanalen eller bilen.. måtte byttes. Da var det bare å skjære det fra hverandre! stålet rundt traversfeste måtte bytes, her ble ny bit lagd og sveiset inn. Den andre biten av innerskjermen ble lagd, dette var et mareritt.. Endte opp med å sette sammen to biter. Før: Etter! Ikke ferdig slipt ennå men. Så etter mange timer kunne jeg begynne å sette kanalen sammen igjen Nå driver jeg å tilpasser A og B stolpe Prosjektet kan også følges på www.facebook.com/lowfabrication norbakken og PerErik reagerte på dette 2
norbakken Skrevet November 18, 2013 Skrevet November 18, 2013 Her er det bare å bøye seg langt nedi støvet med en gang! Respekt for at du går igang og står på med det utgangspunktet av en bil du har der. Jeg liker det jeg ser og gleder meg til fortsettelsen
E28Fredrik Skrevet November 18, 2013 Skrevet November 18, 2013 Her er det bare å bøye seg langt nedi støvet med en gang! Respekt for at du går igang og står på med det utgangspunktet av en bil du har der. Jeg liker det jeg ser og gleder meg til fortsettelsen Whatever he said! e9coupe reagerte på dette 1
e9coupe Skrevet November 18, 2013 Forfatter Skrevet November 18, 2013 Her er det bare å bøye seg langt nedi støvet med en gang! Respekt for at du går igang og står på med det utgangspunktet av en bil du har der. Jeg liker det jeg ser og gleder meg til fortsettelsen Takk, hyggelig å høre får håpe det blir bil til slutt!
Hardtop Skrevet November 18, 2013 Skrevet November 18, 2013 Fabelaktige skills på tilpasning av platebiter! Hvordan former du det til? Banker til over en sandsekk?
e9coupe Skrevet November 18, 2013 Forfatter Skrevet November 18, 2013 Fabelaktige skills på tilpasning av platebiter! Hvordan former du det til? Banker til over en sandsekk? Takk takk Er vedlig forskjellig fra bit til bit. Har ikke sandsekker, men det kunne vært en løsning det også. Jeg bruker mye anbolt og forskjellig stål som jeg fester i skrustikka med forskjellig profiler. Hender det ogå blir brukt en del treplater for å bøye plater når platebøyeren ikke gjør jobben Treffer så å si aldri 100% der man ønsker så mothold og hammer er must når bitene sveises på! Hardtop og Jeo635 reagerte på dette 2
powerfulglenn Skrevet November 18, 2013 Skrevet November 18, 2013 Fy faen og grundig du er! Er rent morro og se på! Jeg skal ihvertfall følge med så får jeg håpe man får sett den live på et treff ellernoe når du er ferdig Helt rått!
e9coupe Skrevet November 18, 2013 Forfatter Skrevet November 18, 2013 Fy faen og grundig du er! Er rent morro og se på! Jeg skal ihvertfall følge med så får jeg håpe man får sett den live på et treff ellernoe når du er ferdig Helt rått! Tusen takk Når bilen er ferdig er jeg nok å se på treff her og der. Gleder meg! powerfulglenn reagerte på dette 1
matsi Skrevet November 18, 2013 Skrevet November 18, 2013 For et prosjekt her må jeg følge med Kanon bra arbeid så langt i hvertfall e9coupe reagerte på dette 1
e9coupe Skrevet November 19, 2013 Forfatter Skrevet November 19, 2013 I dag har det blitt klargjøring før A og B stolpe på høyre side blir sveiset på! Delene har jeg tidligere grunnet med Owatrol, noe som ikke fungerte sammen med 2k epoxy grunningen. Så fikk sandblåst hos en kamerat og lakkert det når jeg kom til mitt verksted. Mulig det blir sveiset inn i morgen KJedelig update men bedre enn ingenting.
H_Vatn Skrevet November 20, 2013 Skrevet November 20, 2013 Knallbra prosjekt:) følger med i stillhet:) Bruker selv 2k epoxy og volvo sin sveiseprimer. Funker bra det synes jeg:) Sent from my iPhone using My fingers to write
e9coupe Skrevet November 20, 2013 Forfatter Skrevet November 20, 2013 Knallbra prosjekt:) følger med i stillhet:) Bruker selv 2k epoxy og volvo sin sveiseprimer. Funker bra det synes jeg:) Sent from my iPhone using My fingers to write Hyggelig du følger med Bra å høre at du har god erfaring med det. Jeg er helt fersk på området så bra å få ting bekreftet. Bruker selv Volvo's sveisegrunning, veldig enkel å ha med å gjøre, slipper søl
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå