Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Blir nok som nytt dette! Gleder meg til å se denne ferdig..:)

Gjør jeg en like fin jobb som deg er det håp :) Gleder meg til å starte å bygge bil snart og ikke bare ribbe!

Følger med. Ser svært lovende ut :)

Tusen takk :)

Skrevet
Aah! Nydelig arbeid! Får meg til å få lyst til å rustsveise ennå en bil! ;)

Tusen takk for det! Måtte inn å se på prosjekttråden din, veldig bra arbeid :)

• 2 weeks later...
Skrevet
Hmm.. er det ikke litt skummelt å sandblås en bil? må vell på med grunning med en gang? eller så begynn det å korroder

Grunning skal helst være på innen 20 minutt seier dei som jobbar med sandblåsing her:)

Går sikkert lenger, men bør ikkje stå for lenge!Då begynner det smått og ruste inni rustporene igjen og det er ikkje sikkert ein ser..Før etter lakkering når bilen har blitt brukt litt :P

Skrevet

...og tempen bør vel helst ligge på minimum 20 grader og moderat fuktinnhold i lufta... For å oppnå optimalt nivå... ;)

Skrevet

Bilen har veldig fine forhold på verkstedet. Mye som har blitt sveiset inn som har stått åpent lenge.

Må fjerne noe smått under som han ikke fikk sandblåst, så grunner jeg bilen under selv da. Det andre som har blitt blåst skal jo uansett byttes :)

Har ikke hørt noe om 20min regelen, da er det hvertfall veldig rart at sanblåseren ikke har grunnet den denne gangen... Kankje han vil ha meg tilbake en tur :s men det skjer ikke...

Skrevet
...og tempen bør vel helst ligge på minimum 20 grader og moderat fuktinnhold i lufta... For å oppnå optimalt nivå... ;)

Pedi, du er vel riktig mann å spøre ang grunning? Hva ville du brukt på et så åpent karosseri? :)

Skrevet

Pedi, du er vel riktig mann å spøre ang grunning? Hva ville du brukt på et så åpent karosseri? :)

2komp epoxy :)

Skrevet

2komp epoxy :)

Heeeelt enig!

Skrevet

e9 har vel samme innfestning til diffen som e12 mener jeg å huske. Skal du ha litt motor i bilen (og/eller rykke og rive når du kjører) bør du forsterke innfestningen til diffen. Dette var en svakhet på e12, de røk også med org motorer, og org. forsterkningssett fra BMW fantes. Jeg har selv forsterket på min, og jeg har også revet i filler en innfestning (med en 518..)

Skrevet

Heeeelt enig!

Ok, takk for svar begge to :)

Får jeg dette på sprayboks til små steder eller må alt sprøytes? Bruker jeg 2komp epoxy overalt som f.eks Hulrom/rustfeller? Hvor mange lag kreves?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...