Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Nå skal ikke jeg spørre deg hva du betalte for bilen, men hva ligger slike biler på i pris sånn ca?

Dette står det på e9coupe forumet:

BUYING

Locating a very good 3.0CS or CSi isn't easy, while 2800CS versions of any quality are downright scarce. Joining your state's BMW club might represent your best chance at snaring a suitable car and will certainly be a valuable source of technical information. A tidy 3.0-litre automatic that had reportedly been in daily use sold at auction early last year for just $13,000, while surveying for the 2006 European & British Value Guide found a couple in the region of $10,000 and just one better-quality car on offer at $20,000.

Authenticity is usually important to buyers of higher-priced cars, so check the cylinder head for a production date. Cheaper ones might have been fitted with later-model 3.5-litre engines by owners seeking an alternative to rebuilding the original motor.

Ian Burrell from IDB Automotive in Melbourne cares for several CS coupes including Mark Johnson's car and counsels against buying a tired example.

"You can find cars for around $10,000 and quite easily spend another $50,000 sorting out the mechanical and body problems," Burrell advised.

"Given that they are now more than 30-years old they're not really a daily driving prospect but they are still a lovely car to look at and drive. So the $25,000-30,000 you might spend for a very good and well maintained car really isn't really bad value."

Skrevet

Tøft prosjekt. På biler registrert før 1971 kan man montere airride/luftfjærer og får det godkjent, etter det jeg har forstått.

Skrevet
Tøft prosjekt. På biler registrert før 1971 kan man montere airride/luftfjærer og får det godkjent, etter det jeg har forstått.

Det viste jeg ikke :) men blir coilovere siden jeg tenkte å teste bilen litt på banen på treff som egner seg! Kan lite om luft, men tror det ikke kan sammenlignes med coilovere når det kommer til kjøreegenskaper. :)

Skrevet
Dette er ser bra ut! Tøft at du kjører m30 sugis, kommer til å flytte seg ganske bra vil jeg tru :)

Takk for det :) pratet med VS motor. Er ikke noe sikkert når det kommer til HK. Men han regnet hvertfall med 250. Det holder i dette stålet!

Skrevet

Det viste jeg ikke :) men blir coilovere siden jeg tenkte å teste bilen litt på banen på treff som einer seg! Kan lite om luft, men tror det ikke kan sammenlignes med coilovere når det kommer til kjøreegenskaper. :)

www.nordicstance.com har dem ett eget emne om airride. Kan sikkert få noen svar der.

Denne lille rakkeren har 777HK og luftfjærer. :-)

http://www.drivecult.com/videos/the-rea ... 494-engine

Skrevet

At det er 777hk har da ingenting med kjøreegenskapene å gjøre..

Blir ikke bra kjøreegenskaper på de "rett frem bilene" der likevel, så da kan man ha luftfjærer og høy effekt.

Er bare en fordel for aksellerasjonen/grepet at de er litt bløte og setter seg godt bak, ved takeoff.. :mrgreen:

Jeg stemmer helt klart for justerbare coilovers fremfor luftfjæring på denne!

• 3 weeks later...
Skrevet

Her må det følges med på! elsker dette karosseriet noe av det peneste BMW har lagd etter min mening, skal følge med her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...