Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å sette ymse understelsdeler fra M3 på min 316. Tenkte da i første omgang støtdempere og fjærer fra en <1995 modell, og gjerne senere endeledd på stabstag. Men så var det noen som sa at det var en dårlig idé å sette noe fra en M3 på en ikke-m bil ettersom det ikke ville passe med resten av delene på bilen. Det ble også nevnt noe om kopper over fjøra, jeg trodde ikke dette var anderledes for <95 modeller, men har jeg tatt feil? :?

Hva mener dere om M3 på ikke-m bil, både generelt og i mitt tilfelle? :)

Skrevet

Understellet er jo beregnet for en tyngre bil/motor så vil jo ikke bli optimalt. Kjøp heller et understell beregnet for din motor.

Ellers er det greit å hive på M3-deler så lenge man ikke hiver på emblemer osv og prøver å fake at man har M3. Interiør, fangere, lister, speil osv slår aldri feil :wink:

Skrevet
eneste fyfy er M3 merke på ikke m3 :)

Helt enig, det var aldri planen :wink:

Dempere og fjører fra en m3 på en 316 er strengt talt ikke perfekt...

Vil du utdype?

Se lars sitt svar :)

Ja det dukket opp mens jeg skrev :)

Skrevet
Understellet er jo beregnet for en tyngre bil/motor så vil jo ikke bli optimalt. Kjøp heller et understell beregnet for din motor.

Ellers er det greit å hive på M3-deler så lenge man ikke hiver på emblemer osv og prøver å fake at man har M3. Interiør, fangere, lister, speil osv slår aldri feil :wink:

Men vil vel ikke at understellet er beregnet for en tyngre motor bare si at det er stivere, i så fall er det jo ikke negativt.

Skrevet

Men vil vel ikke at understellet er beregnet for en tyngre motor bare si at det er stivere, i så fall er det jo ikke negativt.

Blir nok endel høyere.

Skrevet

Blir nok endel høyere.

Det vil være litt problematisk ja. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...