Gå til innhold

Startproblemer X5, 3.0d, 2004 mod

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått startproblemer når det kryper under -5 grader. Har bytte dieselfilter, glødepluggene ble byttet ifjord. Den er etter av og til men stopper med en gang jeg slipper nøkkel. Når jeg har brukt webastoen vil den ihvertfall ikke starte, da er den ikke etter engang.

Noen tips?

Skrevet

En liten lekkasje på dieseltilførsel ett eller annet sted.

Altså siden den IKKE starter etter bruk av bastoen, og da bør det jo være en greit temperert motor som burde starte uten gløding også. Derfor tenker jeg at luft kommer inn i systemet, og da spesielt ved bruk av webastoen.

Skrevet

Igår da den ikke startet var det -9, Imorrest var det -5,5, da stertet den uten problemer uten bruk av webasto.

Holder en knapp på innvendig diesellekasje

Skrevet

Gløderelèet kan svikte periodisk uavhengig av temperatur. Ikke usansynlig at det er lekkasje heller. Sjekk dieseltråden til TRF.

• 4 weeks later...
Skrevet

Takk for tidligere svar.

Har tatt diagnosetest og det viser seg at glødepluggene som ble satt på forrige vinter gir feilmelding.

Så regner med at når de er byttet er problemet løst.

Skrevet

Feilmelding på plugger kommer også hvis det er feil med relèet har mitt verksted fortalt. Var borti dette selv og valgte å kun bytte pluggene først. Det ble ikke noe bedre før jeg byttet relè.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...