godis Skrevet Desember 10, 2012 Skrevet Desember 10, 2012 Jeg har fått startproblemer når det kryper under -5 grader. Har bytte dieselfilter, glødepluggene ble byttet ifjord. Den er etter av og til men stopper med en gang jeg slipper nøkkel. Når jeg har brukt webastoen vil den ihvertfall ikke starte, da er den ikke etter engang. Noen tips?
Odd-M Skrevet Desember 10, 2012 Skrevet Desember 10, 2012 Søk, så finner du mye. Jeg tipper gløderelèet ditt er ødelagt. Vanlig feil.
Ballder Skrevet Desember 10, 2012 Skrevet Desember 10, 2012 En liten lekkasje på dieseltilførsel ett eller annet sted. Altså siden den IKKE starter etter bruk av bastoen, og da bør det jo være en greit temperert motor som burde starte uten gløding også. Derfor tenker jeg at luft kommer inn i systemet, og da spesielt ved bruk av webastoen.
godis Skrevet Desember 11, 2012 Forfatter Skrevet Desember 11, 2012 Igår da den ikke startet var det -9, Imorrest var det -5,5, da stertet den uten problemer uten bruk av webasto. Holder en knapp på innvendig diesellekasje
Odd-M Skrevet Desember 11, 2012 Skrevet Desember 11, 2012 Gløderelèet kan svikte periodisk uavhengig av temperatur. Ikke usansynlig at det er lekkasje heller. Sjekk dieseltråden til TRF.
godis Skrevet Januar 9, 2013 Forfatter Skrevet Januar 9, 2013 Takk for tidligere svar. Har tatt diagnosetest og det viser seg at glødepluggene som ble satt på forrige vinter gir feilmelding. Så regner med at når de er byttet er problemet løst.
Odd-M Skrevet Januar 9, 2013 Skrevet Januar 9, 2013 Feilmelding på plugger kommer også hvis det er feil med relèet har mitt verksted fortalt. Var borti dette selv og valgte å kun bytte pluggene først. Det ble ikke noe bedre før jeg byttet relè.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå