Gå til innhold

Bilen starter ikke, trenger akutt hjelp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke en stolt eier av en BMW E39 ( 523IA ) som ikke har vært pålitelig på noen som helst måte for meg. Men er et fremkomstmiddel til A til B og er helt nødvendig av den for å komme meg på jobb.

Så her er historien: Igår da jeg skulle hente noen kompiser for å trene satte jeg meg i bilen som vanlig og skulle kjøre av gårde, men problemet var at bilen nektet å starte.. Starteren lagde en høy og intens lyd når jeg vridde om nøkkelen for fult, og jeg har ingen anelse om hva dette kan være. Bilen hadde vært i bruk 3timer før denne episoden og det var cirka -5 ute. Vet ikke om det har kommet noe kondens en eller annen plassen som har fryst på ? kjørte bilen da det var -20 sist uke og startet med null problemo..

Og de bilverkstedene jeg har ringt har ikke tid til å fikse den før etter nyåret, og som sagt er jeg helt avhengig av den for å komme meg på jobb ( starter 05:30 ) og bor 3mil fra arbeidsplassen så har ikke noe kollektivt transport å benytte meg av før klokken 6 og da har jeg allerede mistet nesten 2 timer med arbeid før jeg kommer meg på jobb..

Skrevet

Starter lager den samme lyden som når den fikk start bare at motoren ikke får start, vet ikke om det kan være noen plugger eller tilførsel av bensin som har stoppet ?

Skrevet

Men den kinner på samme måte?

Kanskje bensinpumpen som har takka for seg? hører du at det summer i bensinpumpa når du vrir om tenninga?

Skrevet

En ting som en må få klarhet i her. I første innlegget ditt sier du den lager en høy og intes lyd og i andre at den er som normalt bare at motoren ikke starter. Hvis dette er tilfellet trur eg du har slipt av noen tenner på svibghjulet ditt med en startmotor som også har ett slitt tannhjul. Det du kan prøve er å manuelt vri motoren litt, slik at tennene på svinghjulet kommer en annen plass og prøve å starte da.

Eller er det slik at motoren går rundt når du skal starte?

Skrevet

Kommer det motorlyd når du kjinner på starteren, så er startmotor i orden. Hvis ikke starteren drar motor rundt er den deffekt, da får du skyve den I gang, så kommer du deg på jobb.

Hvis du ikke har motorlyd når du kinner, men starteren drar motor lett rundt du hører summelyd uten komperessjon, er registret rapt over :(

Skrevet
Er ikke en stolt eier av en BMW E39 ( 523IA ) som ikke har vært pålitelig på noen som helst måte for meg. Men er et fremkomstmiddel til A til B og er helt nødvendig av den for å komme meg på jobb.

Så her er historien: Igår da jeg skulle hente noen kompiser for å trene satte jeg meg i bilen som vanlig og skulle kjøre av gårde, men problemet var at bilen nektet å starte.. Starteren lagde en høy og intens lyd når jeg vridde om nøkkelen for fult, og jeg har ingen anelse om hva dette kan være. Bilen hadde vært i bruk 3timer før denne episoden og det var cirka -5 ute. Vet ikke om det har kommet noe kondens en eller annen plassen som har fryst på ? kjørte bilen da det var -20 sist uke og startet med null problemo..

Og de bilverkstedene jeg har ringt har ikke tid til å fikse den før etter nyåret, og som sagt er jeg helt avhengig av den for å komme meg på jobb ( starter 05:30 ) og bor 3mil fra arbeidsplassen så har ikke noe kollektivt transport å benytte meg av før klokken 6 og da har jeg allerede mistet nesten 2 timer med arbeid før jeg kommer meg på jobb..

Den har ikke gått sur da?

Det gjorde min 523 ifjor. Da var det å kinne med gassen i bunn i ca ett minutt så kommer den. Samme skjedde med kollegaes bil. Jeg måtte bytte plugger på min først da, for det var helt håpløse. men kollega kinnet bare et minutt med gassen i bunn og da startet den.

Skrevet
Bytt starteren selv da vell ;) gjorde det her om dagen faktisk og det er et helvette ;)

Er ikke så vansklig. tok bare 12 timer :)

Å fy.. drukket mye kaffe?

Hehe når to rørebøtter surrer tar det tid :) generelt kronglete å komme til og dermed knakk huet på den ene bolten så det tok sin tid å få den ut..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...