Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann har noen spørsmål angående meget rar oppførsel på bilen min. den starter alltid på første omdreining når den er kald og går som en klokke kan kjøre litt rundt til tempnåla begynner å stige. når den passerer blått merke er den ukjørbar. svak å dra. får såvidt til å få opp turtallet på flat pedal. og eksosen ble så rød at neonlys har fått homo status i mine øyne. hva kan det være som har blitt ett helvette med bilen min?

Skrevet

Ville prøvd å tatt en diagnose. Min tanke er om det kan være luftmassemåler og lamba med første tanke som skaper problemmer med temp forandring.

Edit: tett kat høres også fornuftig ut ja iforhold til gitte opplysninger.

Skrevet

Hvis katten er tett så vil den vel gå som ei bøtte møkk uansett om den er kald eller varm?

Er det ikke slik på M50 motorene at Lambdasensoren først begynner å "virke" når den får litt temp? Isåfall ville jeg prøvd å kople ut lambda for å se om det blir noen forskjell. ( altså kjøre den i "nødmodus" typ ).

Skrevet

Lamdaene er jo 'heated' så de begynner å virke før motoren er varmere enn blåstreken. Min er det av og til null respons hvis jeg gasser på litt rett etter start, og dette er nok pga lamdaen ikke er varm nok, men etter en 100 meter er den varm nok.

• 3 months later...
Skrevet

da den ble så varm første gangen tok jeg å slo av eksosen rett før katalysatoren. var jo trossalt rødglødene så rammla lett av bilen. jeg har også en misstanke på lamdaen siden den plutselig ble sånn. men jeg har bytta ut den motoren med en M30B35 så nå får det være for det samme. men M50 motoren er i veldigbra stand bortsett fra at den tuller sånn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...