Margeir Skrevet Desember 13, 2012 Share Skrevet Desember 13, 2012 Nå går jeg veldig mye inn på finn og ser på BMWer som er ute der til salgs, og jeg stusser litt på hvordan enkelte priser bilene sine og DET spesielt 2000-03 model av E39 mot E60 og E61 fra 2004-06... Her er to eksempler: E39 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=38832853 E61 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=38851203 Det er bare forskjell på ca 30.000,- Er ofte jeg ser dette veldig liten prisforskjell, på spesielt disse bilene. Så hvilken hadde dere gått for, hvis det hadde vært aktuelt for noen av dere??? Og hvorfor tror dere det er sånn? Jeg personlig hadde gått for nyere model. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 13, 2012 Share Skrevet Desember 13, 2012 Den biten der forstår ikke jeg heller... Jeg hadde også valgt en nyere modell... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 13, 2012 Share Skrevet Desember 13, 2012 Det er slik markedet er. En pen, godt utstyrt og gjerne "sterkt" motorisert sen utgave av en modell ligger somregel høyere i pris enn en tidlig utgave av neste modell. Dette ser man også på e34 kontra e39, e36 kontra e46, e46 kontra e9x osv. E39-en i dette tilfellet har nok ikke mange barnesykdommer og slikt igjen, på e61-en kan gjerne både det ene og andre feile. Kjøper man en f.eks. en litt "småsimpel" F10 520d i dag kontra en godt utstyrt faceliftet e60 525/530d vil nok i første øyekast F10-en virke som det beste kjøpet, men om en 8-10 års tid vil jeg tro e60-en ligger høyere i verdi såfremt den er velholdt. Nå betyr ikke det at det er det beste kjøpet økonomisk ettersom man gjerne har serviceavtaler, fem års garanti og slikt, men det blir en litt annen sak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margeir Skrevet Desember 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2012 Men på de to bilene jeg har funnet her er de tilnærmet like, og det med barndomsykdommene så burde jo store deler av det blitt tatt på service intervaller eller garantier. Ting kan også begynne å feile på E39en. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Desember 13, 2012 Share Skrevet Desember 13, 2012 Prisene på facelift E39 er helt syke. Er ikke store forskjeller på verken komfort, mangler eller stort sett alt annet i forhold til preface. I tillegg er det en gammel bil med gammel teknologi, som er godt utdatert. Hadde valgt E60, uten tvil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå