BJ Skrevet Desember 13, 2012 Skrevet Desember 13, 2012 Heisann Lurte på om noen kunne gitt et estimat på hva dere tror "normalt" tidsbruk på følgende arbeid: - Skifte viftereim, inkludert bytte av to løpehjul (til viftereima) - Sjekke om topp pakning er defekt - Sjekke kjølesystem, inkl skifte et vannrør + etterfylling av kjøleveske Noen som har formeninger om hva et verksted burde bruke av tid på en slik jobb? På forhånd takk!
hermanoo90 Skrevet Desember 13, 2012 Skrevet Desember 13, 2012 1-2 timer hvis dem er effektive tipper jeg =)
Muztang289 Skrevet Desember 13, 2012 Skrevet Desember 13, 2012 3-4 timer.. Neida, måtte bare følge på med i rekka.. Tror også det vil ligge på rundt 2-3 timer som Otis sier..
BJ Skrevet Desember 13, 2012 Forfatter Skrevet Desember 13, 2012 Takker. Får sjekke opp litt mer når spesifisert deleliste og timeforbruk foreligger. Har fått forespeilet en pris på 8000,- Syns dette var noe dyrt om delepriser er ca 2000-2500,-
MaWeRiCk Skrevet Desember 13, 2012 Skrevet Desember 13, 2012 kr. 8000,- er Ran på høylys dag for den jobben du beskriver. 3500,- inklusiv deler er max hva dette burde koste på verksted. Delene koster ca. 1500,-
BMWE30I Skrevet Desember 14, 2012 Skrevet Desember 14, 2012 Fy faen 8000tusn:-o Skull ha gjort det for en 1000ing + dele. Det er grovt ran:) Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
a100abt Skrevet Desember 14, 2012 Skrevet Desember 14, 2012 Ser ikke hvilken bil det er snakk om, men enkelte biler må man faktisk ta av fronten på for å skifte reima. Da blir det timer av det. Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2
BJ Skrevet Desember 14, 2012 Forfatter Skrevet Desember 14, 2012 Takker for respons, syns selv det hørtest merkelig dyrt ut. Bilen det gjelder er en E39 Touring 1999 modell, M52B20TU. Avtale (muntlig) var skifte av viftereim (oppgitt tid 1 time), + sjekk av kjølesystem og topp pakning. Om flere feil ble oppdaget skulle det meldes videre til meg før noe ble gjort. Fikk i neste omgang beskjed om at løpehjul og et vannrør måtte skiftet, samt at topp pakning var defekt. Ga da grønt lys for skifte av løpehjul og vannrør, og takket nei til reperasjon av topp pakning (24 000). Oppga at topp pakning ble for dyrt for mitt budsjett, og at jeg ønsket å gjøre dette selv. Ble litt overasket når jeg da i neste omgang får forespeilet en pris på 8000 kr, syns dette var vel mye etter hva som i utgangspunkt var avtale. Begynte å ane "ugler i mosen" etter jeg avslo topp pakning bytte, følte tonen plutselig ble en helt annen. Hva er forresten normal prosedyre for å sjekke om topp pakning er defekt? Fikk beskjed om at de hadde demontert innsuget, og at de ikke hadde foretatt noe kompresjonstest. Er dette normal prosedyre?
asgeir94 Skrevet Desember 14, 2012 Skrevet Desember 14, 2012 Takker for respons, syns selv det hørtest merkelig dyrt ut.Bilen det gjelder er en E39 Touring 1999 modell, M52B20TU. Avtale (muntlig) var skifte av viftereim (oppgitt tid 1 time), + sjekk av kjølesystem og topp pakning. Om flere feil ble oppdaget skulle det meldes videre til meg før noe ble gjort. Fikk i neste omgang beskjed om at løpehjul og et vannrør måtte skiftet, samt at topp pakning var defekt. Ga da grønt lys for skifte av løpehjul og vannrør, og takket nei til reperasjon av topp pakning (24 000). Oppga at topp pakning ble for dyrt for mitt budsjett, og at jeg ønsket å gjøre dette selv. Ble litt overasket når jeg da i neste omgang får forespeilet en pris på 8000 kr, syns dette var vel mye etter hva som i utgangspunkt var avtale. Begynte å ane "ugler i mosen" etter jeg avslo topp pakning bytte, følte tonen plutselig ble en helt annen. Hva er forresten normal prosedyre for å sjekke om topp pakning er defekt? Fikk beskjed om at de hadde demontert innsuget, og at de ikke hadde foretatt noe kompresjonstest. Er dette normal prosedyre? jobber selv som bilmekaniker på mekonomen. og for og skjekke toppakning har vi et middel i et glass som vi setter i ekspansjonstanken og suger opp damp som går i gjennom væsken. bli da væsken gul (blå orginalt) da er det eksos i kjølesystemet og toppakningen er somregel gåen. ette er fort gjort og måle.
asgeir94 Skrevet Desember 14, 2012 Skrevet Desember 14, 2012 kan også ta en lekasjetest der du kjører trykk inn til stemplenne gjennom plugghullet da får du skjekket alle ventilene i toppen, toppakning, og stempelringene. dette tar noe lengre tid
JTS77 Skrevet Desember 14, 2012 Skrevet Desember 14, 2012 Takker for respons, syns selv det hørtest merkelig dyrt ut.Bilen det gjelder er en E39 Touring 1999 modell, M52B20TU. Avtale (muntlig) var skifte av viftereim (oppgitt tid 1 time), + sjekk av kjølesystem og topp pakning. Om flere feil ble oppdaget skulle det meldes videre til meg før noe ble gjort. Fikk i neste omgang beskjed om at løpehjul og et vannrør måtte skiftet, samt at topp pakning var defekt. Ga da grønt lys for skifte av løpehjul og vannrør, og takket nei til reperasjon av topp pakning (24 000). Oppga at topp pakning ble for dyrt for mitt budsjett, og at jeg ønsket å gjøre dette selv. Ble litt overasket når jeg da i neste omgang får forespeilet en pris på 8000 kr, syns dette var vel mye etter hva som i utgangspunkt var avtale. Begynte å ane "ugler i mosen" etter jeg avslo topp pakning bytte, følte tonen plutselig ble en helt annen. Hva er forresten normal prosedyre for å sjekke om topp pakning er defekt? Fikk beskjed om at de hadde demontert innsuget, og at de ikke hadde foretatt noe kompresjonstest. Er dette normal prosedyre? jobber selv som bilmekaniker på mekonomen. og for og skjekke toppakning har vi et middel i et glass som vi setter i ekspansjonstanken og suger opp damp som går i gjennom væsken. bli da væsken gul (blå orginalt) da er det eksos i kjølesystemet og toppakningen er somregel gåen. ette er fort gjort og måle. Bytte av multireim 1time ja Hmmmm dette går på ti min.. Og når en har av dette, bytter en i samme slengen det vannrøret. Hvis du plusser på 10 minutt ekstra til dette så har du god tid! Trykktest samt lufting, kansje 20min, Dill dall og klø seg på balla 10min.. Topppkn test vet eg ikkje hvordan de har utført. Men lurer på hvorfor de har demontert innsuget... Eg mistenker de regnet med du skulle fikse toppen hos dem og at de har begynt å demontere bla innsuget. Men 8000 er meeeget drøyt for denne jobben! rundt 2timer høres fornuftig ut. Har du fått ett spesifisert estimat? Og sørg for å få de defekte delene.
JTS77 Skrevet Desember 14, 2012 Skrevet Desember 14, 2012 kan også ta en lekasjetest der du kjører trykk inn til stemplenne gjennom plugghullet da får du skjekket alle ventilene i toppen, toppakning, og stempelringene. dette tar noe lengre tid Han fikk opplyst at det ikke ble foretatt noen komresjonstest. Dette kan ta noe tid da det er en del som må av..
bmw-520i Skrevet Desember 14, 2012 Skrevet Desember 14, 2012 jts77 og skifte multireim tar lengre tid en 10 min som du sier. er ikke sikkert viskosekoblingen løsner som den skal. da noen tror at den skal strammes til noe voldsomt. men en time på multireim var litt overdrevet hehe er det amatører som skal gjør jobben på denne bilen^^ men 8000 for denne jobben var drøyt. ran på lyse dagen det. dette ville kostet rundt en 3500 vil jeg tippe med deler. toppakning der må du ikke takke ja til noe før du har fått en skriftlig dokumentasjon på at den prisen de oppgir blir den prisen du skal betale.
JTS77 Skrevet Desember 14, 2012 Skrevet Desember 14, 2012 Tar meg faktisk kun 10min å bytte denne, kansje mindre. Slipper å ta av luftfilterboksen og slik.. Anyway.. om ikkje verkstedet har utstyr for å ta av viskosekoblinga å står og herjer for å få av denne så klart da koster det masse i tid. Fikk faktisk litt lyst å stikke i garasjen å se hva beste tida eg kan klare den jobben på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå