Gå til innhold

Går en komfyr (60x60) inn i en E87?

Bradbury
 Share

Anbefalte innlegg

Komfyren gikk plutselig til helvete, så da var det bare å bestille ny. Det var ganske begrenset hva Elkjøp/Lefdal er villige til å kjøre ut, så jeg bare kjørte på og bestilte en som jeg slipper å hente. Så fant jeg ut at komfyren jeg har bestilt er sølvgrå, ikke hvit. Den finnes i hvit også, men den kan ikke leveres. I tillegg koster den hvite en tusenlapp mindre. I tillegg til dette igjen, så betaler jeg totalt kr 800 for levering av den nye samt retur av den gamle.

Jeg kan altså spare kr 1.800 og få den komfyren jeg egentlig vil ha, dersom jeg bare klarer å presse denne inn i bilen. Jeg har målt at åpningen er ca 64 cm, men som man kan se av skissen, så forutsetter dette at det man setter komfyren inn i en skrå vinkel. Altså så vil den treffe gulvet og må løftes noe for å kunne føres lenger inn i bilen. Jeg lurer på om dette løftet vil gjøre at jeg får behov for mer enn 64 cm. Jeg har forsøkt å regne litt på plass som behøves dersom komfyren pivoteres så så mye, men jeg blir ikke sikker. Det neste trinnet er å bære ut den ødelagte komfyren for å se om jeg får den inn, men det gjør jeg ikke om jeg ikke må. Er det noen som har forsøkt å frakte en komfyr i forrige generasjons 1-serie?

(skissen er av en F20, men det er kun for illustrasjonens skyld)

komfyr.png

Edit:

Jeg gjorde en litt lettere test, som fortsatt ikke er konkluderende. Jeg kuttet opp en papp-plate slik at denne målte 60x90cm. Altså bredden og høyden til komfyren. Dette gikk....på håret. Jeg stoler likevel ikke helt på at komfyren går inn. Faen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komfyren gikk plutselig til helvete, så da var det bare å bestille ny. Det var ganske begrenset hva Elkjøp/Lefdal er villige til å kjøre ut, så jeg bare kjørte på og bestilte en som jeg slipper å hente. Så fant jeg ut at komfyren jeg har bestilt er sølvgrå, ikke hvit. Den finnes i hvit også, men den kan ikke leveres. I tillegg koster den hvite en tusenlapp mindre. I tillegg til dette igjen, så betaler jeg totalt kr 800 for levering av den nye samt retur av den gamle.

Jeg kan altså spare kr 1.800 og få den komfyren jeg egentlig vil ha, dersom jeg bare klarer å presse denne inn i bilen. Jeg har målt at åpningen er ca 64 cm, men som man kan se av skissen, så forutsetter dette at det man setter komfyren inn i en skrå vinkel. Altså så vil den treffe gulvet og må løftes noe for å kunne føres lenger inn i bilen. Jeg lurer på om dette løftet vil gjøre at jeg får behov for mer enn 64 cm. Jeg har forsøkt å regne litt på plass som behøves dersom komfyren pivoteres så så mye, men jeg blir ikke sikker. Det neste trinnet er å bære ut den ødelagte komfyren for å se om jeg får den inn, men det gjør jeg ikke om jeg ikke må. Er det noen som har forsøkt å frakte en komfyr i forrige generasjons 1-serie?

(skissen er av en F20, men det er kun for illustrasjonens skyld)

[ Bilde ]

Edit:

Jeg gjorde en litt lettere test, som fortsatt ikke er konkluderende. Jeg kuttet opp en papp-plate slik at denne målte 60x90cm. Altså bredden og høyden til komfyren. Dette gikk....på håret. Jeg stoler likevel ikke helt på at komfyren går inn. Faen...

Etter å ha lest innlegget ditt ett par ganger skal jeg svare på det eneste spørmålet du stiller.

Ja, jeg har forsøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest innlegget ditt ett par ganger skal jeg svare på det eneste spørmålet du stiller.

Ja, jeg har forsøkt.

Og hvordan gikk det?

vet ikke om plassen i 1 serie, men HA minst en mann med, som hjelper deg med å bære den. Ryggen min nesten til helvete da jeg måte bære en splitter ny vaskemaskin opp i 2 etasje :)

En vaskemaskin er betydelig tyngre enn en komfyr. Komfyren har også hjul. Utfordringen ligger i å få den inn og ut av bilen uten å forårsake noen skade på verken det ene eller det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har forsøkt.

Og hvordan gikk det?

Jeg kjøpte en utstillingsmodell som kun ble surret inn i bobleplast. Da går det til nød med litt press. Da må bakseteryggen presses ned, mens noen skyver bak. Ble noe trøblete over terskelen bak den siste cm av komfyren.

Jeg var ikke fornøyd med komfyren, så jeg brukte 30 dagers returrett på den og hentet meg en ny i original emballasje. Da brukte jeg varebilen på jobb til den transportetappen.

Konklusjonen er at det går uten emballasje, men det er litt plunder. Alternativt er å ta ut baksetet hjemme, for da legger bakseteryggene seg ennå mere nedpå og da burde det være enkelt. (Hadde ikke mulighet til det da jeg hentet komfyren første gang).

Sjekk hvor mye forskjell ryggen legger seg ned med og uten baksete. Du må løsne/skru ut festet på venstre belte under setet for å få det helt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konklusjonen er at det går uten emballasje, men det er litt plunder.

Mmm. Plunder er noe av det jeg helst vil være foruten. Tror jeg bare lar den originale ordren stå, så slipper jeg tunge løft, vond rygg, skraper i lakken og hva annet som måtte følge. Får heller bare kjøpe nytt kjøleskap som matcher. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig utrolig hva man kan få svar på her inne på bimmers. :-) Visste du at det går minst 5 engangspaller inn i en 1-serie?

Henta meg en tørketrommel noen mnd senere i original emballasje, da kjørte jeg halve trommelen inn i bilen og kjørte med bakluka delvis åpen. Gikk greit det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...