sirem Skrevet Desember 18, 2012 Skrevet Desember 18, 2012 Hei, håper dere kan hjelpe meg med å fastsette markedsverdien på bilen min. Jeg ble påkjørt på vei hjem fra jobb i forrige uke og bilen blir sannsynligvis kondemnert. Hvis den blir kondemnert, så bør jeg få utbetalt hva en tilsvarende bil koster. Jeg sliter litt med å finne tilsvarende bil på finn og her på bimmers med tanke på tilstand, km og modell. Er det noen vet hva bilen min var verdt før jeg ble påkjørt? Eller kanskje dere har link til annonser? (passive annonser på finn kanskje?) Det er greit å være forberedt når jeg får telefonen fra forsikringselskapet. Info: BMW 318is '97 Kmstand: 260 000 Teknisk god stand (har i løpet av siste årene skiftet følgende: dempere, div foringer, bremserør bak) Bilen etter kollisjonen: Bilen før kollisjonen:
Plommehuet Skrevet Desember 18, 2012 Skrevet Desember 18, 2012 http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=38134219 Noe alla det samme som denne ligger til - Plommehuet
sirem Skrevet Desember 18, 2012 Forfatter Skrevet Desember 18, 2012 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=38134219Noe alla det samme som denne ligger til - Plommehuet Dette er vel i øvre prissjiktet. Tror ikke denne selgeren blir nedringt.
Odd-M Skrevet Desember 18, 2012 Skrevet Desember 18, 2012 Det tror ikke jeg heller. Får 5-6 år nyere E46 for samme pris. Ut fra bildene blir den garantert kondemnert. Du vil sikkert bli forespeilet en rimelig lav pris fra forsikringsselskap/takstmann da E36 for det meste er nedkjørte "vrak" og er lite verdt. Men prøv å argumenter for å få det opp hvis du kan. "God tilstand, nye dekk, fin lakk, tilhører øvre prissjikt" etc. Det er som regel prutningsmon hos dem hvis bilen er i fornuftig stand.
Plommehuet Skrevet Desember 18, 2012 Skrevet Desember 18, 2012 Nei, det tror ikke jeg heller.. Jeg så bare på din bil sånn den var og sammenlignet litt med hva lignende biler lå til på finn.no - Plommehuet
RogE36R Skrevet Desember 18, 2012 Skrevet Desember 18, 2012 At den er en Orginal M-Tech kan du jo og argumentere med... Mye skjeldnere, og høyere i pris. E: er vel mulig å redde denne vel? Skal det så "lite" til før forsikringselskapet kondemnerer den?
Odd-M Skrevet Desember 18, 2012 Skrevet Desember 18, 2012 Bare lakkarbeidet summerer seg fort opp til 15-20'. Legg på delepriser og arbeid hos oppretter. Er rammevangen skadet er det i allefall ikke håp.
RogE36R Skrevet Desember 18, 2012 Skrevet Desember 18, 2012 Ja, du har vel rett.. Utrolig synd at det skulle skje med en så flott E36
bmw-e46-m3 Skrevet Desember 19, 2012 Skrevet Desember 19, 2012 du bør få igjen 50 minus egenandel. 97 m-tech is er skjeldent..
sirem Skrevet Desember 19, 2012 Forfatter Skrevet Desember 19, 2012 du bør få igjen 50 minus egenandel. 97 m-tech is er skjeldent.. Blir ingen egenandel ettersom det ikke var min feil. Sliter med å finne lignende biler på nettet, finner for det meste 92-94 modeller. Tok forresten bilde av utstyrslisten:
bergeee Skrevet Desember 21, 2012 Skrevet Desember 21, 2012 si det til de, at du vill ha 60. bilen var i topp stand. masse ekstrautstyr og orginal m-tech svært få biler av denne i landet!
oveerlend Skrevet Desember 23, 2012 Skrevet Desember 23, 2012 Enig med bergeee, tvilsomt at du får 60, men dette blir et oppgjør mellom deg og forsikringselskapet. dem kommer garrantert til og ville gi deg så lite som muleg. derfor er det viktig at du tar litt i med ditt krav, så kan dere møtes på halveien en plass og du får et oppgjør du kan akseptere. Men ikke gi deg for lett. Stå på ditt og ikke la dem slippe unna med og betale deg for lite. Fort gjordt og krangle seg til noen tusenlapper ekstra
SuxXx Skrevet Desember 29, 2012 Skrevet Desember 29, 2012 Ikke helt sammenlignbart, men jeg vraket min e36 320i coupe -92, den røde på bildet mitt... Jeg fikk diskutert meg til 50 og beholde bilen, eller 70 og de tok bilen, dette var i 2011. Den var kun gått 155, ny lakk, mye utstyr, null rust og i utrolig bra stand...
Lamek Skrevet Desember 30, 2012 Skrevet Desember 30, 2012 Jeg ble tilbudt 18000,- for bilen min etter jeg ble påkjørt fra forsikringsselskapet.. Etter 3mnd krangling fikk jeg utbetalt 65000,- og i tillegg fikk jeg beholde bilen. Sett et høyt utgangspunkt da kommer du langt..å ikke gi deg de første ukene.. Dem er kun interessert i en ting og det er å betale deg minst mulig.
Mexos Skrevet Desember 30, 2012 Skrevet Desember 30, 2012 ikke godta første bud ihvertfall. De er forretningsmenn og skal spare penger. Tipper de kommer til å prøve seg med 20-30k, du burde få igjen minimum 50 synes jeg. er jo en 97 modell og, så kan ikke sammenlignes med en 92 mod. f eks. Jeg ble tilbud 21 når min 318is ble vraket i 2009. Kranglet meg opp til 35 pluss fikk beholde bilen. Med delesalg på 35k så kom jeg heldigvis godt ut av det økonomisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå