Gå til innhold

sikringen til vinduesviskerene går!! hjelp ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen her som har vært borti dette tidligere ?

bilen er en e30 325ix vist det har noe å si :)

m20b25..

Hver gang jeg bytter sikring og starter tenninga så går sikringen..

Hvor skal jeg begynne å lete??

Stort problem når det snør så sinnsykt..

Takk på forhond :)

Skrevet

Ta av kontakten på pussermotorn og se om sikringen ryker da. Gjør den ikke det er pussermotorn defekt og viss den fortsatt ryker er det kortslutning et sted.

For å komme til pussermotorn må du ta av dekselet på torpedoveggen oppi motor rommet, det sitter i 4 skruer.

Skrevet

Jeg prøvde meg litt frem nå. fant ut at det kan ikke være vinduesmotorene som er gåene fordi sikringa går med en gang jeg skrur på tenninga.. selv om vinduesviskerene står av.. jeg tok av rattet og dekslene til rattet og fant da en plugg som gikk til alle ledningene for bryteten.. prøvde å dra den ut men sikringa gikk med en gang da og.. vil de si at feilen ligger mellom sikringsboksen og den pluggen med alle ledningene til bryteren ??

er det da mulig å koble på strøm direkte til en av disse ? å hoppe over sikringsboksen ?

Skrevet

Jeg prøvde meg litt frem nå. fant ut at det kan ikke være vinduesmotorene som er gåene fordi sikringa går med en gang jeg skrur på tenninga.. selv om vinduesviskerene står av.. jeg tok av rattet og dekslene til rattet og fant da en plugg som gikk til alle ledningene for bryteten.. prøvde å dra den ut men sikringa gikk med en gang da og.. vil de si at feilen ligger mellom sikringsboksen og den pluggen med alle ledningene til bryteren ??

er det da mulig å koble på strøm direkte til en av disse ? å hoppe over sikringsboksen ?Jeg prøvde meg litt frem nå. fant ut at det kan ikke være vinduesmotorene som er gåene fordi sikringa går med en gang jeg skrur på tenninga.. selv om vinduesviskerene står av.. jeg tok av rattet og dekslene til rattet og fant da en plugg som gikk til alle ledningene for bryteten.. prøvde å dra den ut men sikringa gikk med en gang da og.. vil de si at feilen ligger mellom sikringsboksen og den pluggen med alle ledningene til bryteren ??

er det da mulig å koble på strøm direkte til en av disse ? å hoppe over sikringsboksen ?

Skrevet

Jepp, alt går.. Unntatt fisken da den svømmer.

Uansett så er det ikke lurt. Sikringer finnes for å hindre overbelastning.

Du kan risikere å brenne hele greia.

Feilsøk, finner du ikke feilen kjører du bilen til et verksted. :)

Skrevet

kan jo bare hive på en sikringholder selv ?

bare gå rundt sikringsboksen ?

det jeg lurte på var om jeg bare skulle lure på en passiv + til bryteren .. den som egentlig kom fra sikringsboksen.. eller om det er sånn signalstrøm i den og ?

Skrevet

Sjekke att det ikke e nå tull med baklysan dine på førersiden,Satt på uorg baklys på min e30 og tok en oslo tur,kom til oslo der det regna,så fylt ene bakløkta seg med vann,så fikk kortslutning der,og fant ikke ut det føre æ va heim igjen,kald tur opp gitt =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...