jearacing Skrevet Desember 21, 2012 Share Skrevet Desember 21, 2012 RS-Heggem: reglene er forandret, det er 50% avvik som gjelder. På en 2003 M5 er det nok rundt 170-180km som er snittet. Dvs du kan fint hente deg en M5 med 100km på telleren uten at du blir flådd ole-28- reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Desember 22, 2012 Share Skrevet Desember 22, 2012 Da får du fortelle meg hvilke regler som er forandret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjanne Skrevet Desember 3, 2014 Share Skrevet Desember 3, 2014 Blåser litt liv i denne igjen jeg- Sitter å lurer på hvilken avgifts vurdering som er mest fornuftig på en 99 mod E39 m5. Noen som har noen gode innspill? aldri registrert bil fra utlandet før, kun kuttet de i småbiter og satt i andre biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Desember 3, 2014 Share Skrevet Desember 3, 2014 Usikker egentlig, men vil tro det er alternativ som man kommer best ut av nå. Men differansen er langt mindre enn den var før. I mai -12 var det 292000kr i engangsavgift for min -01 modell, på alternativ endte det opp på 124000kr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjanne Skrevet Desember 3, 2014 Share Skrevet Desember 3, 2014 ja det var en markant forskjell kan man si. Jeg fant to biler på en liste hos tollvesenet på biler som er tatt på alternativ utregning. meeeen jeg klarte ikke helt så greie ut nøkkeltallene jeg behøver. Har regnet meg frem til at normal toll utregning koster bilen ca 135 000 pluss moms (momsen er betalt for mange år sia) så jeg er litt i tvil om hvordan en kan finne ut litt mer utenom å bare gå for alternativ utregning. den er jo bindende så hvis den blir høyere er vell det kjipt? minner om igjen at jeg aldri har prøvd eller satt meg inn i alternativ så jeg er helt grønn her. Klarer noen å komme med noen fornuftige svar og råd her blir jeg veldig glad. første bilde er et utsnitt av en liste fra 2012-2013, andre er fra 2014 og siste er hele pdf fila fra 2014. 1999 m5 pdf.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Desember 3, 2014 Share Skrevet Desember 3, 2014 Du har jo tallene du skal putte inn i kalkulatoren på toll.no her, så dette burde være grei skuring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjanne Skrevet Desember 3, 2014 Share Skrevet Desember 3, 2014 Ja er jo det jeg lurer på om det bare er de tallene en bruker, hvis det er det så skiller det et par tusen kroner bare i alternativ Resultat (i norske kroner) Alternativ utregning av bruksfradrag: Gjeldende bruktpris: 200 000,00 Justering for kjørte km 0,00 Justert gjeldende bruktpris: 200 000,00 Konsumprisindeksert historisk nypris: 1 416 240,00 Forholdstall: 0,14 Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy: 906 602,76 Totalt i engangsavgift: 128 021,38 Vrakpantavgift: 2 400,00 Total i avgifter for dette kjøretøyet: 130 421,38 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Desember 5, 2014 Share Skrevet Desember 5, 2014 (endret) Jeg kom frem til rundt 5000, og det er jo penger det også. Ser de fleste andre så er forholdstallet en aning lavere. Når det gjelder gjeldende bruktbilpris og snitt km må man ta snitt på tre eller flere kjøretøy, å lage et snitt av de. Ps; om du tar inn bil med lavere km enn snittet av din årsmodell så er det tilleggsavgift. Dette er noe som endres 4-6 ganger i året av tollvesnet, så dette må man finne ut i forkant. Min ble kjørt fra 109k til 118k på litt over en måned på prøveskilter, bare for å få maks reduksjon. Endret Desember 5, 2014 av RS-Heggem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå