Gå til innhold

Noen som har tatt inn e39 540 eller M5 med alt. beregning?

GSS
 Share

Anbefalte innlegg

• 1 year later...

Blåser litt liv i denne igjen jeg- Sitter å lurer på hvilken avgifts vurdering som er mest fornuftig på en 99 mod E39 m5. Noen som har noen gode innspill? aldri registrert bil fra utlandet før, kun kuttet de i småbiter og satt i andre biler :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det var en markant forskjell kan man si. Jeg fant to biler på en liste hos tollvesenet på biler som er tatt på alternativ utregning. meeeen jeg klarte ikke helt så greie ut nøkkeltallene jeg behøver.

Har regnet meg frem til at normal toll utregning koster bilen ca 135 000 pluss moms (momsen er betalt for mange år sia) så jeg er litt i tvil om hvordan en kan finne ut litt mer utenom å bare gå for alternativ utregning. den er jo bindende så hvis den blir høyere er vell det kjipt?    minner om igjen at jeg aldri har prøvd eller satt meg inn i alternativ så jeg er helt grønn her.

Klarer noen å komme med noen fornuftige svar og råd her blir jeg veldig glad.

første bilde er et utsnitt av en liste fra 2012-2013,  andre er fra 2014 og siste er hele pdf fila fra 2014.

post-55082-0-81518100-1417609869_thumb.j

post-55082-0-19629200-1417609892_thumb.j

1999 m5 pdf.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er jo det jeg lurer på om det bare er de tallene en bruker, hvis det er det så skiller det et par tusen kroner bare i alternativ

Resultat (i norske kroner)

Alternativ utregning av bruksfradrag:

Gjeldende bruktpris:

200 000,00

Justering for kjørte km

0,00

Justert gjeldende bruktpris:

200 000,00

Konsumprisindeksert historisk nypris:

1 416 240,00

Forholdstall:

0,14

Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy:

906 602,76

Totalt i engangsavgift:

128 021,38

Vrakpantavgift:

2 400,00

Total i avgifter for dette kjøretøyet:

130 421,38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom frem til rundt 5000, og det er jo penger det også. Ser de fleste andre så er forholdstallet en aning lavere.

Når det gjelder gjeldende bruktbilpris og snitt km må man ta snitt på tre eller flere kjøretøy, å lage et snitt av de.

Ps; om du tar inn bil med lavere km enn snittet av din årsmodell så er det tilleggsavgift. Dette er noe som endres 4-6 ganger i året av tollvesnet, så dette må man finne ut i forkant.

Min ble kjørt fra 109k til 118k på litt over en måned på prøveskilter, bare for å få maks reduksjon.

Endret av RS-Heggem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...