Gå til innhold

verksted mente det var tullete å bytte veivhusventil. m52tu

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg bestilte time på verksted for å få bytta ventil og alle slanger på min m52tu. da de hadde kikket litt på den ringte de og spurte hvorfor jeg ville bytte.. om jeg hadde merka noe på bilen... jeg sa; nei egentlig ikke men toppdekselpakning røk for ikke lenge siden og en plugg nr 5 hadde skrudd seg opp. tenkte da det kanskje var for mye trykk i motoren å ville bytte som rent vedlikehold.. de syntes det var unødvendig for jeg kom til å få symptomer hvis den burde byttes.. de bytta en slange de mente var litt morken og thats it..

er det ikke litt rart at når en spør om å få byttet så ''vil'' de ikke...? ikke hadde de for mye å gjøre heller.. hadde gjort det selv om ikke jeg hadde hatt for mye annet å gjøre..

Skrevet

De mente vel at det ikke var nødvendig, da slangene helt sikkert ikke var tett.

Å da er det jo ikke noe vits, såfremt at du da ikke skulle skifte til vinterversjonen av slangene da?

Skrevet

jeg har selv kjent på bl.a returslangen til peilerøret og det var bare som tyggis.. samme oppe over innsuget.. det er den de har byttet.. men for all del.. de driver jo med bil.. bare jekla surt hvis nå noe mer drastisk skjer.. de gidder vel ikke stå ansvarlig hvis det skjer noe.. feks at de fryser å sprekker og faens oldemor..

er kanskje noe pesimist her men..:)

Skrevet

Men om du har vinterversjonen kan du jo sjekke selv, utifra hva slags delenummer som de har skiftet.

Ellers er det jo bare å passe på at slangene ikke går full av olje/gørr. Men dette skjer vel stort sett bare på de uten vinterversjon mener jeg.

Skrevet

Kun vanlig jeg har og ikke isolert/vinter type de har byttet til. Gørra oppstår vel i begge versjonene men kondens=> frost skjer vel ikke med den isolerte typen.. Denne ventilen skaper vel mest problemer på vinterhalvåret..

Skrevet

Toppdekselpakning lekker pga den er jo en vits når den vlir ca 10 år, min var hard som plastikk og knakk i flere biter ved demontering, løs tennplugg kommer ikke av veivhusvent.

Men uansett er det rart de ikke bare bytter uansett når du som kunde ber de gjøre det, er jo som du nevner problemer med denne. (dvs det er en servicedel)

At de bruker tiden på å ringe deg for å fortelle at det du ber om ikke er noe poeng er rart.

Skrevet

Ja min pakning var også bare hard og sprø så ikke rart olja kom ut. Det har bare vært så mye snakk om denne ventilen om at den bør byttes ellers kan det bli katastrofe konsekvenser hvis noe går tett.. Olje i sylinderene og det som verre er. Men får jo bare stole på gutta. Så kan jeg kose meg med dette selv til sommeren..

Skrevet

jeg vil vel heller se på det som en positiv karakter for verkstedet!

At de heller ringer kunden og spørr, når de mener det er unødvendig er i mine øyne utrolig bra service. Du hadde jo fortsatt muligheten til å sagt "bare bytt den uansett"

De fleste andre verksteder ville gnidd seg i hendene å skiftet den og tenkt "når idioten har bedt om å få skiftet en del som ikke er ødelagt, så skal ikke VI være den som sier nei" ;-) (uten å på noen måte kalle deg for idiot, for jeg ser bakgrunnen for valget ditt 110% )

Kos deg med det til sommeren isteden :-)

Skrevet

Skjønner hva du mener, men når dem har allerede "sett" på den burde det ikke bli mye dyrere å få byttet denne utenom delepris.

Hva kom det på å få byttet 1 stk slange egentlig??

Skrevet

Hadde bare alle verksteder vært like ærlige og ikke kun sett sitt snitt til å håve inn cash. Synes du skal være fornøyd jeg :) Konklusjonen høres også riktig ut.

Skrevet

har kanskje uttrykt meg feil her for jeg er ikke skuffet over servicen til verksted.. syntes det er helt topp at de ringer å sier hva de mener.. men lurer litt på hvorfor de ikke mener det er lurt å gjøre det.. er det bare bimmersfolket her inne som overdriver hvor viktig det er å bytte denne og alt for ofte legger skylda på den om noe skjer? er jo utallige tråder her inne hvor motorer tar fyr og olje inn i sylindere og gud vet hva.. Gjetting og uvitenhet kanskje? jeg mener, hvis verksteder mener det er bortkasta penger..

Skrevet
.

Hva kom det på å få byttet 1 stk slange egentlig??

2100 kr så det er ikke noe å begrave seg for..

da kjørte de diagnose jeg ikke ba om men som sikkert er standard prosedyre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...