Gå til innhold

Hva har BMW gjort feil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde bilen min på bmw verksted for ettermontering av tåkelys i går. Lysene fungerer helt fint til jeg tråkker på bremsen, da skrur dem seg av. Hører et tydelig klikk under dashen fra releet.

Ringte til bmw dag, og de kunne ikke skjønne hva som var problemet. Noen ideer om hva som er gjort feil? Fikk ikke ny time før 4. januar...

Skrevet

Det første som slår meg er at de har jordet gjennom bremselyspære. Slik at når du bremser så får releet 12v på begge sider av spolen. Jeg ville prøvd med en ny jordledning.

Skrevet

Hm, ja jeg er ingen ekspert på dette akkurat, men blir litt irritert når BMW sier at de ikke aner hva problemet er og det virket som om de la skylda på meg. Det enste jeg har gjort er å trekke ledninger. Ikke koplet noe som helst. Men det er som tidligere nevnt. Når bryteren for bremselysa trykkes inn, skrur tåkelysa seg av og jeg hører et tydelig klikk fra releet når jeg tråkker på bremsepedalen og et når jeg slipper den igjen. Takk for svar oleo :)

Flere teorier?

• 2 weeks later...
Skrevet

Rare lysfeil, spesielt inne i bilen, skyldes ofte tenningslåsens bakstykke.

Skrevet
Du skriver jo ikke hva slags bil du har? Årsmodell? Tåkelys foran regner jeg med og ikke bak?

Har e46 316i 2000 mod. Snakker om tåkelys foran. Ettermonterer ikke tåkelys bak så trodde det sa seg selv ;)

Skrevet
Det første som slår meg er at de har jordet gjennom bremselyspære. Slik at når du bremser så får releet 12v på begge sider av spolen. Jeg ville prøvd med en ny jordledning.

Du hadde rett :) Fikk bilen tilbake idag, og var jordingsledningene som var koplet feil. Nå fungerer det endelig!

Skrevet

Du hadde rett :) Fikk bilen tilbake idag, og var jordingsledningene som var koplet feil. Nå fungerer det endelig!

Så bra at du har fått fixet det :)

Skrevet

Enda godt de ikke ødela noe... dårlig service og tydelig at de ikke hadde testet dette stort etter montering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...