Gå til innhold

Vurderer kjøp av E39 M5

aplet86
 Share

Anbefalte innlegg

Som overskrift sier, VURDERER kjøp av en M5.

Bilen jeg har kikket på, er ikke momset inn i landet, og eier har ikke papirer på den..

Hvordan er det da og kjøpe? Har sjekket opp Chassinr på bilen, for og sjekke at det faktisk er M5, og det er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpe, kjøre til tollen og momse, for deretter å betale engangs avgift for så å vise den hos vegvesenet? :) Mulig jeg tar feil, men det virker mest logisk for meg. Men hvilke bevis har han for at han eier bilen? :)

Hvis du skal kjøre på veien altså, for bane så er det vel bare å momse om du vil ha den lovlig i norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke mulig å sjekke chassisnr hos tollvesenet å se om den har blitt momset? Eller vet du at den IKKE har blitt momset? I følge Norsk lov skal du momse den om det er en importbil, men det blir det samme som om jeg skulle dra tilbake til tollstasjonen på svinesund og fortolle en kasse øl jeg kjørte gjennom med for en stund tilbake. Men å fortolle den er det riktige å gjøre i hensyn til loven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan er det og momse den uten noe slags papirer? Holder det med chassinr?

Nei du må ha salgskontrakt

skriv 2 stk en med lavere pris så slipper du å betale så mye i moms

om du har bilen på henger kobler du av noe deler og sier motoren er gåen Så kan du sette enda lavere pris uten at de fatter misstanke

:mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan er det og momse den uten noe slags papirer? Holder det med chassinr?

Nei du må ha salgskontrakt

skriv 2 stk en med lavere pris så slipper du å betale så mye i moms

om du har bilen på henger kobler du av noe deler og sier motoren er gåen Så kan du sette enda lavere pris uten at de fatter misstanke

:mrgreen:

Nisse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...