Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

m50b25

Kjørte langs motorveien og skulle gire ned, trykka litt hardt på clutchpedalen, den gikk ned men kom faen ikke opp igjen. klarte å nappe den ut igjen med venstrefoten, i senere tid tror jeg det var den løse platen under dashen den hadde kilt seg fast i. Men etter dette begynte clutchen å slure. den klarer såvidt å gripe uansett gir eller turtall. måtte taue den hjem, siden den har tilnærmet null framdrift. Googlet endel og sjekka mastersylinder utvendig, div slanger og slavesylinger på både utsiden og innsiden. ingen tegn til lekkasjer der. Nivået i bremse/clutch beholderen var fint også. la også merke til en del oljesøl på baksiden av girkassen mot mellomakslingen, Er dette et dårlig tegn?

Må jeg inn i girkassen for å finne feilen? regner med at det ikke er clutchplaten som ble ødelagt på de sekundene det gikk fra fint til jævlig.

eller kan det være noen flere feilkilder i hydraulikkretsen jeg kan ha gått glipp av?

bikkjekaldt å stå ute å skru i denne kulden huff..

Skrevet

Gammel clutch?

Virker clutchen, Og slurer når du tar ut pedalen? isåfall så har du mest sannsynlig def clutch.

Eller så kan det hende at hovuddylinderen er def innvendig. Har også høyrt om slanger som blir øydelagde innvendig, og blokkerer tilbake strømmen av veska, slik at clutch står litt innkobla.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...